//

Ipad Pro batterij

Ipad Pro batterij discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Deze week een iPad Pro 9,7" gekocht. Mooi en snel ding Echter valt het mij op dat de batterij een ramp is. Na een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-05-16, 11:52
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard Ipad Pro batterij

Hoi,

Deze week een iPad Pro 9,7" gekocht.
Mooi en snel ding

Echter valt het mij op dat de batterij een ramp is. Na een half dagje 'normaal' gebruik (wat internet, mail ....) gaat ie makkelijk van 85% naar 27% ... en dan speel ik nog geen games en / of gebruik ik Adobe Lightroom.

Als ik mij niet vergis is de iPad Pro gemaakt voor het 'zwaardere' gebruik? Wat als ik Acad ... Photoshop ... ga gebruiken, zal ik toch een uurtje kunnen werken hoop ik

Nog ervaringen hier op het forum?

Bedankt
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-16, 13:21
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Yep, hier hetzelfde. Aanvankelijk na circa 4 uur onder de 10%. Alle achtergrondactiviteiten uitgezet. Alle apps gekortwiekt. Dat leek te helpen, maar bleek toeval omdat ik ook Bluetooth had uitgezet.
Situatie nu: Bluetooth uit, accuduur ruim 10 uur continu gebruik; Bluetooth aan in één nacht van 100% tot 80%, of van 50% naar 18%. Denk aan een defect en ga dit volgende week bespreken.
  #3  
Oud 08-05-16, 18:15
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ja maar ik gebruik de Pencil dus heb wel bluetooth nodig, dus uitzetten is voor mij geen optie. Hoe mij alvast maar op de hoogte.
Bedankt
  #4  
Oud 08-05-16, 20:51
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Vandaag buiten zitten lezen, dan gaat het scherm naar standje hoogtezon. Van 100% naar 20% in vijf uur.
  #5  
Oud 11-05-16, 11:48
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Bij A-mac binnengelopen en naar het probleem voorgelegd. Al mijn instellingen zijn maximaal 'accuvriendelijk', daar zit geen winst meer in. Zij konden geen diagnose draaien.
Vandaag bij toeval ontdekt dat ook als de iPad uit staat en Bluetooth ingeschakeld, er toch met de iPad wordt gekoppeld. Dat wist ik niet. Ik probeerde een apparaat aan iets anders te koppelen en dat lukte niet omdat er telkens een koppeling werd gemaakt met de iPad in stand-by. Dat betekent dat de iPad ook in stand-by kennelijk voortdurend naar apparaten zoekt. Vreemd, maar het verklaart waarschijnlijk wel het 20% tot 40% verlies met Bluetooth aan in de 9,7" gedurende de nacht. De 12,9" heeft een veel grotere accucapaciteit en daar heeft dat verlies minder impact.
De dichtstbijzijnde Geniusbar ligt voor mij op 160 km afstand, dat is me vooralsnog te gek. Tweemaal daags bijladen dus...
  #6  
Oud 11-05-16, 12:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Vreemd, maar het verklaart waarschijnlijk wel het 20% tot 40% verlies met Bluetooth aan in de 9,7" gedurende de nacht.
Of die vreemde conclusie klopt kan je zelf uitrekenen met de volgende parameters:

1) Capaciteit accu = 7.306 mAh;
2) Verbruik Bluetooth 4.2 LE = 10 mA (of 10/1000 A);

Op mijn iPad Pro staat Bluetooth constant aan omdat ik die functie nodig heb voor Conitinuity/Handoff op een paar Macs. Jouw conclusies kan ik niet reproduceren.
  #7  
Oud 11-05-16, 16:03
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

@timosha
Ik geloof je op je woord met jouw rekenwerk. Geloof mij maar dat mijn iPad in één nacht van 100% naar 80% gaat met Bluetooth aan en nog op 100% staat met Bluetooth uit. Er zit ergens een factor die je niet meetelt.
Als ik kijk bij Bluetooth onder instellingen dan zijn er altijd minimaal 2, soms 4 apparaten niet verbonden en dat zoeken gaat kennelijk door in stand-by.
  #8  
Oud 11-05-16, 16:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
@timosha
Ik geloof je op je woord met jouw rekenwerk.
Dat is heel vriendelijk. Succes verder.
  #9  
Oud 24-05-16, 01:14
Newipadstorm Newipadstorm is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Hallo, Ik heb ook problemen met de accu van de iPad Pro maar dan de 12,9.
Ik gebruik de iPad Pro niet heel vaak met nu en dn over de dag.
Om 12:00 uur is de accu 100% als ik om ± 04:00 kijk is de accu nog 32%.
Als ik bij Batterij ga kijken staat er dat ik de iPad Pro 3 uur, 50min heb gebruik en 15 uur, 49 in de stand-by.
Wat zeker niet klopt is dat ik de iPad Pro 3 uur, 50min zou hebben gebruikt, het is eerder 2 a 3 uur.
Ik heb geen Bluetooht aan staan.
  #10  
Oud 24-05-16, 04:34
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Mijn 12,9" geeft nu 80% aan bij 64 uur stand-by en 3 uur gebruik. Die 3 uur kan ik niet herleiden, hooguit een uur wel. Wellicht doet de iPad vanalles in stand-by dat telt als gebruiksduur.
Allebei de iPads staan rechtop, op hun zijkant. De smartcase van beide wil dan nog eens 'kieren' en automatisch stand-by staat bij beide op 'nooit'. Ik zet ze tegenwoordig met de knop in stand-by, voordat ik ze wegzet.
Bij mijn 9.7" is de gebruiksduur genormaliseerd. Duidelijk is dat in zon een boek lezen stroom vreet en dat verbaast me uiteraard niet. De helderheid van het scherm staat normaal automatisch rond 30% en daarmee kom ik wel op 8 uur gebruik, buiten gaat het scherm naar 100% helderheid en dat beperkt de gebruiksduur tot 5 uur. Het is wel mijn eerste iPad waarmee ik probleemloos buiten kán lezen! Dat scherm is fantastisch.

Edit.
Even bijgehouden. De batterij van 12.9" staat nu op 72% bij geïndiceerd 6 uur gebruik en 96 uur stand-by. Die gebruiksindicatie lijkt (dus) onzin, tenzij alle achtergrondactiviteiten meetellen (er wordt met een iPhone druk gefotografeerd, dat houdt de iPads ook lekker bezig).

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 26-05-16 om 16:24.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BatteryLogger Pro - Hoe lang doe jij met je batterij? TinkerTank iPhone Apps 23 13-02-11 02:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.