iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Er is een probleem met je betaalinformatie (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/192407-probleem-betaalinformatie.html)

Albert84 27-04-21 21:23

Er is een probleem met je betaalinformatie
 
Onderstaande mail kreeg ik van itunes store

Beste ..........,
Op 04/05/2021 wordt jou 2,99 € in rekening gebracht voor je iCloud-opslagabonnement van 200 GB, maar er is een probleem met je betaalinformatie.
Zorg ervoor dat je je betaalinformatie zo snel mogelijk bijwerkt. We zullen je account downgraden naar het gratis opslagabonnement van 5 GB als we je abonnement niet kunnen vernieuwen.

Volg de aanwijzingen hieronder om je betaalinformatie bij te werken:

1.
Ga naar Instellingen > [je naam] > iTunes Store en App Store.

2.
Tik op je Apple ID en tik vervolgens op 'Toon Apple ID'. Je moet misschien inloggen.

3.
Tik op 'Beheer betaalmethoden' (als je een oudere iOS-versie gebruikt, tik dan op 'Betaalinformatie') en volg de aanwijzingen.

Je kunt ook je betaalinformatie bijwerken via een Mac of pc.
Het iCloud-team
—————————————————-
Vreemde mail, want er is niks veranderd.

Op mijn ipad ben ik naar instellingen gegaan om naar de betaalinformatie te kijken. Niks veranderd.

Ik wil de betaalinformatie (via een Visa kaart) verwijderen en vervolgens opnieuw toevoegen. Maar als ik het wil verwijderen, staat er dat het niet kan.

Blazez 05-05-21 16:43

Bij betalingen inderdaad altijd als eerste rekening houden met enige vorm van oplichting. Dus ZEKER geen linkjes in de mail gebruiken al dan niet zogenaamd naar de app store.

Het is wellicht mogelijk dat je creditcard verlopen/vernieuwd/aan zn max zit.

Dus inderdaad zelf even naar de betaalmethoden gaan en daar controleren. Wel gek dat je dan je kaart niet kan verwijderen. Wellicht even doen door zelf apple te bellen.

Albert84 22-05-21 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1058344)
Bij betalingen inderdaad altijd als eerste rekening houden met enige vorm van oplichting. Dus ZEKER geen linkjes in de mail gebruiken al dan niet zogenaamd naar de app store.

Het is wellicht mogelijk dat je creditcard verlopen/vernieuwd/aan zn max zit.

Dus inderdaad zelf even naar de betaalmethoden gaan en daar controleren. Wel gek dat je dan je kaart niet kan verwijderen. Wellicht even doen door zelf apple te bellen.

Idd.

Mijn Creditcard was niet verlopen/vernieuwd/aan zn max. Apple gecontacteerd en gelukkig is het weer in orde.

De CVC code van de Visa kaart ingegeven in Instellingen was de oplossing.

Hoogst merkwaardig, want zonder de CVC code heeft het lange tijd goed gewerkt.

Maar superblij dat het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.