//

Ipad met schermprobleem

Ipad met schermprobleem discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezer, In juni 2021 kocht ik een iPad 2020-10,2 inch 128GB WiFi goud bij Coolblue. In augustus kreeg de iPad een grote zwarte streep ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-22, 13:24
Sandrasp Sandrasp is offline
• iOS 15.4.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2022
Berichten: 5
Standaard Ipad met schermprobleem

Beste lezer,

In juni 2021 kocht ik een iPad 2020-10,2 inch 128GB Wi-Fi goud bij Coolblue.

In augustus kreeg de iPad een grote zwarte streep op het scherm. Ik bracht een bezoek aan de Coolblue winkel die meteen zeiden dat. het waarschijnlijk gebruikersschade is.

Vervolgens heb ik een bezoek gebracht aan de Genius Bar in de Apple Store. Zei hebben een rapport opgesteld met daarin het volgende:
"iPad vertoont strepen op display. Diagnose geeft geen verdere issues. Display heeft lichte krasjes, Geen deuken te zien. iPad moet vervangen worden buiten 1 jaar fabrieksgarantie. Klant geadviseerd om naar punt van aankoop te gaan voor eventueel consumentenrecht".

Daarna ben ik opnieuw naar Coolblue gegaan. Zij zeggen:
"De conclusie dat het geen gebruikersschade kan zijn als er geen schade is aan de buitenkant is echter incorrect. Ook intern kan er iets kapot gaan na een val of een stoot en dit kan weldegelijk invloed hebben op het beeldscherm" .

Zij willen de iPad onderzoeken voor € 39,95. Ik heb geen vertrouwen in Coolblue omdat ze nog nooit enige compassie getoond hebben en onderzoek door Coolblue me niet erg objectief lijkt in deze.

Graag hoor ik van jullie:
Klopt het standpunt van Coolblue? Kunnen ze alsnog aan de binnenkant vaststellen of iets wel/niet gebruikersschade is?
Is het redelijk van ze dat het rapport van Apple niet voldoende is?
Is er een betrouwbare expert in Amsterdam waar ik zelf onderzoek kan laten doen (uiteraard op eigen kosten?). Dan heb ik iets in handen als ik mijn iPad afsta aan Coolblue voor het door hun zo gewenste onderzoek (OK ik ben bezorgd of ze me belazeren).

Lang verhaal. Dank voor het lezen. Goede adviezen hoor ik graag!

Hartelijke groet,
Sandra
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-22, 08:22
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Lijkt me erg lastig.

Als je iemand anders het toestel laat onderzoeken, kan je alles bij Coolblue vergeten. Er is dan aan gesleuteld en dan zullen ze er niet meer aan beginnen.

het verhaal van Apple na het eerste jaar klopt, tenzij je applecare hebt doen zij niets meer. voor het tweede jaar consumentenrecht moet je inderdaad bij de verkopende partij zijn.



Ik kan me voorstellen dat je coolblue niet meer vertrouwd, maar zoals ik het vluchtig lees is dat onderzoek, hoe schofterig ook, je enige mogelijkheid op een reparatie onder garantie. Al vermoed ik dat ze hem open maken en verklaren dat (wat ze ook aantreffen) zeggen dat het gebruikersschade is. Ik zou daar primair ook geen vertrouwen in hebben.



dan zou je nog reparatie ergens anders kunnen laten uitvoeren met alle kosten vandien (maar wel garantie weg). een klacht indienen bij Coolblue (vegen ze denk ik hun achterste mee af). een klacht indienen op een site als klacht.nl (maar dan moet je ze wel de mogelijkheid geven om iets te doen, dus dat onderzoek).

Eventueel kijken of een rechtsbijstand als je dat hebt iets kan doen, maar dan moet je ook denk ik eerste Coolbue de mogelijkheid geven te onderzoeken.



En wellicht valt het mee en laat je het onderzoeken en komen ze er achter dat het een storing is die onder garantie gerepareerd kan worden. Ik heb geen ervaring met Coolblue, dus daar kan ik niet over oordelen.
  #3  
Oud 09-09-22, 12:31
Sandrasp Sandrasp is offline
• iOS 15.4.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2022
Berichten: 5
Standaard

Beste Blazez,
Hartelijk dank voor het meedenken! Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt als je zegt dat het de enige mogelijkheid voor reparatie onder garantie is. Ik baal erg van deze situatie omdat er echt helemaal niets bijzonders is voorgevallen. Maar goed, het is wat het is. Nogmaals veel dank voor je mening!
Hartelijke groet,
Sandra
  #4  
Oud 09-09-22, 12:37
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Mocht je die richting op doen, laat dan nog even horen hoe het gegaan is. Toch wel nieuwsgierig hoe ze het oplossen.
  #5  
Oud 09-09-22, 19:45
Sandrasp Sandrasp is offline
• iOS 15.4.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2022
Berichten: 5
Standaard

Hoi Balaz,
Dat zal ik zeker doen!
Hartelijke groet,
Sandra
  #6  
Oud 16-09-22, 19:49
Sandrasp Sandrasp is offline
• iOS 15.4.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2022
Berichten: 5
Standaard

Hoi Balaz en/of anderen,

De reparatie van je Apple iPad (2020) 10.2 inch 128 GB Wi-Fi Goud valt helaas niet onder de garantie.
De reparateur heeft het volgende defect gevonden:
Het display heeft een diepe kras.

Ik ben nu helemaal verbaasd. Het scherm had geen enkele schade (zie ook rapport van Apple). Wat is de display eigenlijk. Kan daarin een diepe kras zitten zonder dat je dat ziet?

Wie heeft nog advies?

Hartelijke groet,
Sandra
  #7  
Oud 17-09-22, 10:23
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Oef, dat is een erg lastige.
Als ik eerlijk ben, dan denk ik dat je tegen een bedrijf als coolblue aan het kostte eind zal trekken. Verhalen zat dat ze dit keer op keer doen en daarmee altijd onder een reparatie uit proberen te komen.

De display, dat is volgens mij gewoon de naam voor alleen het scherm. En kras kan door jou alleen aan de buitenkant zitten (in tegenstelling tot een barst).
vermoedelijk zal je geen (goede) foto's gemaakt hebben van de iPad voordat je deze bij Coolbue achterliet. Als je die wel hebt (tip, ALTIJD DOEN) kan je aantonen dat er geen kras inzat bij inleveren.
Nu heb je waarschijnlijk compleet geen poot om op te staan vermoed ik.Ik zou in ieder geval niets kunnen verzinnen.

Je zou als je een consumenten rechtsbijstand hebt zoiets kunnen voorleggen. maar anders dan het rapport van Apple heb je geen bewijzen. Als je tijd nodig hebt, dan zou je coolblue kunnen laten weten dat je eerst even met rechtsbijstand wil overleggen. Maar ik vermoed dat ze daar compleet niet van onder de indruk zijn (aangezien dit hun standaard manier van werken is).
  #8  
Oud 06-10-22, 22:37
Sandrasp Sandrasp is offline
• iOS 15.4.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2022
Berichten: 5
Standaard

Dank je wel voor je antwoord! Het is uiteindelijk gelukt en ik heb een vervangend apparaat gekregen. Vooral omdat ik kon aantonen dat de IPad bij inname niet beschadigd was. Uiteindelijk eind goed al goed. Je antwoord heeft mij geholpen de juiste argumenten aan te dragen. Veel dank!
  #9  
Oud 06-10-22, 23:19
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Goh wat super goed voor je dat het gelukt is. Heel erg fijn. Leuk dat je dat nog even komt vertellen, en uiteraard graag gedaan.
Reageren

Labels
ipad, scherm stuk, strepen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 iOs 6.0.1 - schermprobleem ? wba iPhone algemeen 2 12-11-12 09:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.