iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Nadelen kopen iPad in VS? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/54130-nadelen-kopen-ipad-vs.html)

NICO! 13-02-10 17:51

Nadelen kopen iPad in VS?
 
Wat zijn nu werkelijk de nadelen van het kopen van een iPad in de VS? Alles werkt toch gewoon hetzelfde? Of zit je met de taalinstellingen?

Tommeh 14-02-10 01:46

De enige nadelen die ik me kan bedenken zijn de stekker op de lader en de eventuele invoer die je hebt. Als ik de kans had pakte ik 'm daar mee.

matthijst 14-02-10 10:24

Stekker en garantie (garantie is misschien geen probleem, maar zoek dat vantevoren even goed uit).
Met de huidige dollarkoers loont het de moeite nauwelijks:

$499 * 1.08tax = $538 / 1.33 = 405 euro.
Ik verwacht dat de goedkoopste versie 449 gaat kosten, dan heb je 40 euro winst, maar moet je wel een NL adapterstekker kopen.

Als je student bent, of een student kent, kan je hem hier was. met studentenkorting kopen. Als dat 5% is, dan ben je 426 kwijt.

NICO! 14-02-10 10:52

Tsja, het hangt dus eigenlijk allemaal af van de dollarkoers in juli. Voor de rest geen echte nadelen. Het opladen kan via de stekker/usb van mijn iPhone.

We wachten het maar af. Als hij hier 449 kost dan koop ik hem gewoon hier, heb ik hem nog eerder ook.

Puck84 14-02-10 12:48

vergeet de garantie toch maar niet.... 2 weken nadat ik mijn iPhone had brak de mute knop af... als je zoiets voorhebt 2 weken nadat je terug bent uit de VS...

Ivm lader... het gaat sowieso ook via usb herlaadbaar zijn en ik denk dat de de stekker van je iPhone / iPod er ook wel compatibel mee zal zijn.

matthijst 14-02-10 12:51

Las ergens dat wattage van de lader nogal hoog is.
Oftewel: laden via USB duurt superlang.

wouter1981 15-02-10 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 416532)
Las ergens dat wattage van de lader nogal hoog is.

Bij de accessoires voor de iPad staat een 10W usb lader. Dat is 2x zoveel als een iPhone usb lader en 4x zoveel als een normale computer-usb poort.

WDS001 15-02-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 416528)
vergeet de garantie toch maar niet.... 2 weken nadat ik mijn iPhone had brak de mute knop af... als je zoiets voorhebt 2 weken nadat je terug bent uit de VS...

Ivm lader... het gaat sowieso ook via usb herlaadbaar zijn en ik denk dat de de stekker van je iPhone / iPod er ook wel compatibel mee zal zijn.

Als de garantie zoals bij de iPod is, dan is die wereldwijd. Dus dan zijn er geen problemen :)

Puck84 15-02-10 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 416894)
Als de garantie zoals bij de iPod is, dan is die wereldwijd. Dus dan zijn er geen problemen :)

Ja idd als :) En je weet ook hoe blij de gemiddelde reseller is als je met een Apple product uit Amerika binnenkomt om over garantie te praten :rolleyes:

Blackherrie 16-02-10 10:43

voor die paar tientjes voordeel ga ik het niet uit de us laten komen (als ik er 1 zou kopen). Wil gewoon een store inlopen, uitleg krijgen, service. En daar wil ik best meer voor betalen. Heb bovendien ook geen zin in gezeur als het ding kapot gaat.

daanski 02-03-10 20:00

stel je wilt wel naar de US om er 1 te halen en even vlug NY bekijken wanneer is de verwachting dat hij in de US uit komt ?

wouter1981 02-03-10 20:35

Volgens mij staat ie nog steeds gepland voor eind maart. Kijk maar ipadplanet.nl

wvy 10-03-10 09:56

Hoi,

Eind mei ben ik ook in NYC.
Graag zou ik in de Apple Store op 5the Av. een iPad kopen.

Nu lees ik dat je bij de aankoopprijs een salestaxe moet rekenen. Deze berekent men volgens de plaats van aankoop en je thuisadres (?)

Weet er iemand hoeveel ik, als Belg:cool:, bij de officiële prijs moet rekenen om te weten hoeveel de iPad mij zal kosten. Die 'salestaxe' is deze ook van toepassing voor buitenlanders?

Ik zie alvast uit naar de aankoop, hopelijk zijn ze tegen dan genoeg voorradig in de Apple Store's.

groet

;)

matthijst 10-03-10 10:27

8% volgens mij.
Je koopt m in NY, dan geldt de salestax daar.

glaantje 12-03-10 16:51

Tussen de 7 en 9% salestax moet je sowieso betalen. Ook moet je officieel invoerrechten betalen bij de Belgische douane wanneer je het apparaat terug meeneemt naar huis.

S¡mon 12-03-10 21:09

Nadelen:
- In sommige gevallen de prijs (zie daarvoor ander topic)
- De stekker zal niet werken dus je moet die apart kopen (en die zal nog een tijdje niet te koop zijn dus dan is je iPad al snel leeg als je er heel veel mee doet)
- Extra belasting

Abu 12-03-10 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 425775)
Nadelen:
- In sommige gevallen de prijs (zie daarvoor ander topic)
- De stekker zal niet werken dus je moet die apart kopen (en die zal nog een tijdje niet te koop zijn dus dan is je iPad al snel leeg als je er heel veel mee doet)
- Extra belasting


- Gelukkig kan je de iPad via USB opladen.
- Als je de iPad zelf meeneemt uit Amerika, hoef je niet extra te betalen.

Dus de nadelen vallen nog wel mee.

matthijst 13-03-10 00:04

Er zit een lader bij, alleen verkeerde stekker, maar iedereen met een iPhone kan natuurlijk die plug gebruiken.

fgeer 13-03-10 10:19

Hoezo extra belasting bij invoeren. Je mag toch tot een bepaald bedrag invoeren zonder extra te betalen.
Weet trouwens iemand voor hoeveel je mag invoeren uit de USA.

WDS001 13-03-10 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fgeer (Bericht 425861)
Hoezo extra belasting bij invoeren. Je mag toch tot een bepaald bedrag invoeren zonder extra te betalen.
Weet trouwens iemand voor hoeveel je mag invoeren uit de USA.

Ik dacht €430, maar dat geldt enkel als je de iPad meeneemt in een koffertje en dus niet als je 'm laat opsturen.

ButcherJF 13-03-10 10:24

Voor kopen via internet geldt het volgende: Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet je douanerechten en omzetbelasting betalen.
Voor het zelf meenemen vanuit de VS is het maximum bedrag inderdaad € 430.

S¡mon 13-03-10 12:35

En dan niet te vergeten dat je nog altijd belasting moet betalen als je de iPad koopt (dat bedoelde ik eigenlijk in eerste instantie). De 16 GB Wi-Fi iPad kost niet 499 maar 499 en dan nog tot volgens mij maximaal 8 procent belasting.

Jeff 14-03-10 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 425868)
Voor kopen via internet geldt het volgende: Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet je douanerechten en omzetbelasting betalen.
Voor het zelf meenemen vanuit de VS is het maximum bedrag inderdaad € 430.

Bij Ipads en laptops wordt er door de douane geen douanerecht berekend. Voor deze goederen is het douanerecht namelijk 0%. De omzetbelasting is gewoon de gebruikelijke 19%.

Sjeltur 16-03-10 20:10

Hoe zit het eigenlijk met taal instellingen...
Een USA iPad heeft toch geen Nederlandse taal...??
Of is die talenlijst dan van toepassing op alle iPads..?

wouter1981 16-03-10 20:28

Dit zal hetzelfde zijn als bij de iPhone, alle talen beschikbaar. Waarbij Nederlands waarschijnlijk ook

b00n 24-03-10 22:19

ik ben misschien om hem in de VS te halen want ik ben daar als de 3g versie dan uitkomt...

maar vergis je neit je kan ook gewoon een reis stekkertje gebruiken voor het stop contact

Guest-20190430163756 02-04-10 04:46

ipad
 
Heb zojuist 1 gekocht op ebay, voor 700 dollar. omgerekend zo's 520 euro.
En dan heb ik het over de 32GB versie. Deze word volledig verzekerd en met trackcode verzonden naar nederland, vertrekt daar op 12 april.
Hoop dat het zonder belastinggedoe door de douane komt, maarover het algemeen wel vertrouwen in. Importeer regelmatig uit het buitenland, maar nog nooit wat hoeven te betalen. Voor iedereen hier die denkt aan een iPad en niemand kent in de VS (of zelf niet gaat) is Ebay absoluut de makkelijkste optie.
En te bedenken dat de 32 GB in europa zo;n 550 /600 euro gaat kosten, ben ik dus nog voordeliger uit.

wvy 02-04-10 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 (Bericht 433173)
Hoop dat het zonder belastinggedoe door de douane komt, maarover het algemeen wel vertrouwen in. Importeer regelmatig uit het buitenland, maar nog nooit wat hoeven te betalen.

En te bedenken dat de 32 GB in europa zo;n 550 /600 euro gaat kosten, ben ik dus nog voordeliger uit.


Zolang je inderdaad geen extra taxes moet betalen ben je misschien goedkoper uit maar als je alsnog die import-taxes moet betalen ben je eraan voor de moeite want dan kom je ver over de aankoopprijs hier uit.

Ik ga er zelf eentje halen in de Apple Store op 5th Av. - leuke trip, heel mooie store om in rond te lopen en dan nog met een prachtding naar huis. Citytrips naar NY zijn niet zo duur mee ... :)

Guest-20190430163756 03-04-10 04:19

Ja, ik hoorde iets dat als je hem als cadeau invoert ik een kleinere kans heb door de douane 'gepakt' te worden? Weet iemand hier iets meer van?

iScorpio 03-04-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 433186)
Ik ga er zelf eentje halen in de Apple Store op 5th Av. - leuke trip, heel mooie store om in rond te lopen en dan nog met een prachtding naar huis. Citytrips naar NY zijn niet zo duur mee ... :)

Kan je er vast wel 1 extra voor mij meenemen ;)

flappah 04-04-10 00:45

Iets verontrustend, ik begin net geruchten te lezen dat het apparaat via iTunes geactiveerd moet worden. En dat iemand problemen had met z'n niet US-iTunes account. Geen idee of dit echt waar is maar het verontrust me wat. Het zou dan dus zo kunnen zijn dat je een account nodig hebt van een store van het land waarin de iPad al te koop is. Ik hoop het toch niet!

Guest-20190430163756 04-04-10 01:10

Inderdaad geruchten. Ik geloof hier niet zoveel van.
Indien dit wel het geval is, zal dit vast redelijk snel te omzeilen zijn met een mogelijke jailbreak.

flappah 04-04-10 01:17

Dat lijkt mij ook. Wellicht is het te omzeilen wanneer je een US iTunesstore account hebt. Maar goed, we gaan het wel lezen wanneer volgende week de eerste batch hier in NL aankomt!

Guest-20190430163756 04-04-10 01:18

ha, latertje ;).

Inderdaad. Ik ben nog steeds aan het hopen dat ik zonder belasting door de douane kom.

remundo7000 04-04-10 13:43

Voor wie naar de US gaat voor een ipad en voor wie het nog niet te laat is: koop een Amerikaanse itunes-kaart bij je ipad! De ipad werkt nu (nog) niet met Nederlandse en Belgische app store.

Als je toch een ipad koopt wil je er natuurlijk wel apps bij die geschikt zijn voor een ipad.

SilenceR 04-04-10 17:10

Ik hoop niet dat dit waar is want een vriend van mij is nu op de weg terug naar NL met een iPad voor mij. Echter denk ik niet dat hij een itunes-kaart bij zich heeft. Betekend dit dat ik de iPad dan nog niet kan gebruiken omdat hij niet te activeren valt? Of kan ik alleen niet via de app-store apps downen? Anders ben ik al genoodzaakt om heel snel een jailbreak te doen. Heeft iemand hier meer informatie over? Heeft uberhaupt iemand al een iPad in NL die hier iets over kan vertellen?

Zodra ik mijne heb zal ik een topic starten zodat ik eventueel vragen van mensen kan beantwoorden die er meer over willen weten. Als dit gewenst is uiteraard.

Guest-20190430163756 04-04-10 17:17

Mijne is ook onderweg, en is zeker gewenst, kunnen we misschien ook wat tips e.d. uitwisselen enzo. Daarbij hebben we het hier alleen over het downloaden uit de appstore, het activeren zou denk ik geen probleem moeten zijn. Overigens is het misschien wel mogelijk om via itunes app te downloaden, en deze te synchen met je iPad?
En wat betreft jailbreak, deze is dan wel al gelukt, maar nog niet beschikbaar voor het grote publiek.

SilenceR 04-04-10 17:25

Owkee, dan is het denk ik handig dat zodra iemand een iPad heeft daar een topic over opent zodat er tips gegeven kunnen worden en vragen beantwoord kunnen worden.

Ik hoop dat een jailbreak idd snel kan en dat de US iPad verder weinig problemen heeft om in NL goed te werken (ik bedoel dan met de app store enz). Ik heb mijn vriend gesmst dat als ie nog in NY is dat ie snel een itunes kaart moet kopen :P

Ik hou jullie op de hoogte en zodra ik em binnen heb zal ik een topic openen.

Guest-20190430163756 04-04-10 17:42

Nederlandse appstore op iPad is slechts niet open, zodra hij hier gereleased wordt zal hij waarschijnlijk ook gewoon op die van jou (en mij) werken. Zelfde verhaal was namelijk zo met de iPhone.

remundo7000 04-04-10 17:42

Je kan de ipad gewoon gebruiken, en ook gratis ipad-apps installeren, mits je een amerikaans itunes-account hebt.
Maar het is lastig om daar geld op te krijgen. Met zo'n US itunes-kaart is het makkelijk, en dan kun je de betaalde apps die speciaal voor de ipad zijn gemaakt nu al kopen.
Anders moet je op de betaalde ipad-apps wachten tot ze hier te koop zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.