iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Save je SHSH file van je iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/58639-save-shsh-file-ipad.html)

Yzord 30-04-10 20:00

Save je SHSH file van je iPad
 
Aangezien de jailbreak er aan zit te komen hier een kleine beknopte handleiding hoe je je shsh file kan saven.

Benodigdheden:

- http://www.mediafire.com/file/jywkzw...aphore-222.zip
- http://www.ftdichip.com/Resources/Utilities/usbview.zip
- Uiteraard iTunes, liefst versie 9.1.0 (niet hoger ivm toekomstig JB)

  1. Zet je iPad uit
  2. Zorg dat hij niet aan je usb kabel hangt
  3. Druk nu de home button in en hou deze vast
  4. Ondertussen stop je de usb kabel erin
  5. Blijf home button vasthouden totdat je een itunes logo met kabel op het scherm ziet. Je iPad zit nu in Recovery mode.
  6. Start usbview
  7. In options zorgt je dat "config descriptors" aangevinkt is
  8. Druk op F5 om te refreshen
  9. Zoek "Apple Recovery (iBoot) USB Drive" op in de lijst en klik erop.
  10. Ergens rechts in de lijst vol met codes moet je ECID: XXXXXXXXXXXXXXXX tegenkomen. Dat is je ECID code. Sla deze op.
  11. Start Umbrella.exe
  12. Voer je ECID code in
  13. Pak als Device version: iPad - 3.2
  14. Pak als SHSH Repository: Apple
  15. Druk op Submit
  16. Je SHSH file wordt opgeslagen in de map waar umbrella.exe staat
  17. En mocht je niet weten hoe je uit recovery kan komen: hou de home en power button 5 a 10 seconden ingedrukt en je iPad start opnieuw op.
Nu ben je klaar om te jailbreaken en eventueel in de toekomst terug te gaan naar een previous versie van de iPad.

iDMi 01-05-10 19:33

krijg het niet werkend met mijn iPhon 3GS 3.1.2

Citaat:

Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry

ducky 01-05-10 19:58

heeft iemand dit al geprobeerd?

dtsjunk 01-05-10 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDMi (Bericht 445093)
krijg het niet werkend met mijn iPhon 3GS 3.1.2

Omdat 3.1.2 niet meer officieel gesigned wordt.
Je kan later 3.1.3 upgraden (mits je iPhone neverlocked of simlock vrij is) jailbreaken met spirit en dan netjes je 3.1.3 blob opslaan zodat je altijd weer terug kan als apple weer snel een update geeft om de exploit te dichten.

bijvoorbeeld als morgen de spirit jailbreak uitkomt en je hebt netjes je 3.2 blob iPad SHSH blob opgeslagen , en apple komt een dag later met een update, dan kan je als je perongeluk update gewoon weer terug naar 3.2 firmware.
Maar heb je je blob niet opgeslagen en apple heeft z'n exploit gepatched dan wordt 3.2 niet meer gesigned en/of goedgekeurd en heb je de kans dat je weer maanden op een exploit/jailbreak moet wachten.
dat is dus schijnbaar ook de reden waarom spirit nog niet uit is om zoveel mogelijk mensen de kans te geven om hun blob op te slaan :)

succes ermee

ps als ik het mis heb verbeter me gerust , maar volgens mij zit het zo een beetje in elkaar in lekentaal ;)

iDMi 01-05-10 20:38

bij cydia is de mijne volgens mij al wel geregistreerd of is dat iets anders??

Yzord 01-05-10 20:51

Nee je kan de server van Cydia idd proberen. Van Apple krijg je de file niet meer van 3.1.2

dtsjunk 01-05-10 21:12

als ie bij cydia opgeslagen hebt dan zou je als het goed is geen problemen hebben

macron 02-05-10 08:18

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen opslaan bij Saurik(Cydia) en bij apple?
Hoop dat spirit vandaag uitkomt

ButcherJF 02-05-10 08:40

Kijk eens in de Wiki, deze handleiding, en er wordt je vast veel duidelijk.

Remypas 02-05-10 15:43

Ligt het aan mij of werken de download links voor Umbrella niet meer. Ik krijg op mediafire de melding dat de eigenaar het bestand op prive heeft gezet.

iScorpio 02-05-10 15:47

Als ik via de eigen pagina van umbrella ga, kan ik nog steeds downloaden.

Remypas 02-05-10 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 445378)
Als ik via de eigen pagina van umbrella ga, kan ik nog steeds downloaden.

Dank je, gelukt. Ik denk dat het te maken had dat ik het met firefox probeerde, dat doet een beetje raar.

ducky 10-05-10 21:31

ik heb een vraag kan ik ook mijn shsh opslaan als ik al die jailbreak heb uitgevoerd. ik moet me namelijk nu toch niet druk maken want er is momenteel toch geen nieuwe firmware?

iScorpio 11-05-10 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ducky (Bericht 450340)
ik heb een vraag kan ik ook mijn shsh opslaan als ik al die jailbreak heb uitgevoerd. ik moet me namelijk nu toch niet druk maken want er is momenteel toch geen nieuwe firmware?

Ja hoor, dat kan. Zorg dat je de ECID hebt en daarna deze invoeren in het programma UMbrella. Op het forum kan je daar meer info over vinden.

zebra007 11-05-10 14:14

Kan het zijn dat ik hier iets mis.
SHSH saven is toch alleen belangrijk voor de 3G versie van de iPad?

ducky 11-05-10 16:57

tx @zebra007 nee je moet ook met je iPad Wi-Fi uitkijken want dit is voor als je zelf wilt downgraden naar een oude firmware omdat je DE nieuwe firmware bijv niks aan vind. dus in principe kan ik dus de jailbreak eerst uitvoeren en daarna mijn shsh backupen toch .

tx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.