iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad te activeren op andere computer? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65128-ipad-activeren-op-andere-computer.html)

Patrique 22-07-10 10:11

iPad te activeren op andere computer?
 
Even een vraagje over de activatie van de iPad. Als ik de iPad morgen kan bemachtigen wil ik hem natuurlijk zsm activeren!! Anders zit ik de hele dag tegen een nieuwe doos aan te kijken :(. Is het mogelijk om de iPad via een andere iTunes te activeren en hem dan 's-avonds op mijn eigen laptop aan te sluiten en hem dan te synchroniseren?

Matthipad 22-07-10 10:14

Je kan je iPad laten activeren in de Store waar je hem koopt. Dan kan je hem op je eigen laptop aansluiten en syncen.

Patrique 22-07-10 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthipad (Bericht 495744)
Je kan je iPad laten activeren in de Store waar je hem koopt. Dan kan je hem op je eigen laptop aansluiten en syncen.

Dan kan ik hem net zo goed zelf activeren op een andere pc, toch? Of mis ik dan iets? Ik heb namelijk 2 laptops, de thuislaptop daar sync ik altijd mijn iphone mee en daar wil ik ook de ipad mee gaan syncen. Op mijn werklaptop kan ik de iphone ook syncen, maar dat doe ik niet omdat ik dan iedere keer mijn muziek en podcasts kwijt ben. Dan kan ik de ipad toch op de werklaptop activeren? Ik heb daarop in itunes hetzelfde itunesaccount als thuis.

Matthipad 22-07-10 10:31

Je kan hem idd ook zelf activeren.

wvy 22-07-10 10:32

Is geen probleem .. activeren op gelijk welke PC en later thuis gewoon gebruiken en syncen met jou iTunes :P

Ruben.cc 22-07-10 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrique (Bericht 495764)
Op mijn werklaptop kan ik de iphone ook syncen, maar dat doe ik niet omdat ik dan iedere keer mijn muziek en podcasts kwijt ben.

Off-topic; als je iTunes op de laptop op je werk zo instelt dat je muziek -niet- synchroniseert kun je je iPhone op beide computers syncen. Heb ik ook een tijd gedaan om de agenda's zonder MobileMe toch synchroon te houden op alle apparaten.

On-topic; waar is dat activeren eigenlijk goed voor? Ik wil een iPad met alleen Wi-Fi kopen. Moet je die ook activeren? Waarom eigenlijk?

Patrique 22-07-10 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 496519)
Off-topic; als je iTunes op de laptop op je werk zo instelt dat je muziek -niet- synchroniseert kun je je iPhone op beide computers syncen. Heb ik ook een tijd gedaan om de agenda's zonder MobileMe toch synchroon te houden op alle apparaten.

On-topic; waar is dat activeren eigenlijk goed voor? Ik wil een iPad met alleen Wi-Fi kopen. Moet je die ook activeren? Waarom eigenlijk?

Off-topic: Probleem is dat de iPhone zelf onthoudt of je muziek of niet wil syncen, als je dan vervolgens op de 2e laptop wat bestanden aanpast, waardoor de iPhone denkt dat het dezelfde is als thuis, heb je een probleem daarmee.

On-topic: Als je de iPad voor het eerst aanzet krijg je een usb kabeltje te zien en een iTunes logo. M.a.w. je kan hem pas echt aanzetten wanneer je hem eerst met iTunes hebt gekoppeld. Dat is ook bij de iPhone zo.

Sjeltur 22-07-10 23:59

Yep - hij moet eerst geactiveerd worden... zonder activatie gebeurd er niets...
Ik heb al een poosje lopen googlen - maar ik heb geen idee waarom het moet.
Bij de App Stores kun je het daar gewoon laten doen - ik weet niet hoe het in NL gaat bij de verschillende winkels.

Ruben.cc 23-07-10 00:12

Vreemd. Ik dacht altijd dat die activatie te maken had met de SIM lock op de iPhone. Maar misschien wil Apple de activatie-noodzaak op de iPad gebruiken om gestolen iPad onbruikbaar te maken ofzo.

The Unbelievable 23-07-10 00:16

iPad heeft geen simlock.

guirri 23-07-10 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 496536)
iPad heeft geen simlock.

Daarom juist...

Rampage 23-07-10 14:36

Activatie heeft niks te maken met de SIM kaart, want een iPod Touch moet je ook activeren. Waarom dan wel? Geen idee. Ik weet ook niet of je Internet nodign hebt voor de activatie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.