iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad apps beamen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65949-ipad-apps-beamen.html)

djepie 29-07-10 13:12

iPad apps beamen
 
Je kunt met Apple-eigen accessoire wel video van iPad projecteren op beamer of monitor, maar minstens zo belangrijk is het dat je een app of het homescreen van de iPad kan beamen. Dus zeg maar een mirror of display van je iPad scherm. Hoe moet ik anders een zaal uitleggen dat onze app zo mooi is.

Ben zelf bij paar presentaties geweest, waar ze dus de iPad onder een overheadprojector ?!? leggen. Dat is toch wel ernstig voorbeeld van 1980-techniek.

macleentje 29-07-10 13:23

Dat is idd wel heel erg ernstig. Kun je foto's wel beamen? dan zou je dmv screenshots een presentatie kunnen maken oid maar is het natuurlijk ook nog niet helemaal. Of een video maken van de app. Blijft omslachtig allemaal. Ben benieuwd of er betere ideeën zijn.

Rampage 29-07-10 13:26

Het moet wel mogelijk zijn, Steve Jobs kan het tijdens z'n keynote speeches. Maar hoe?

djepie 29-07-10 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 504406)
Dat is idd wel heel erg ernstig. Kun je foto's wel beamen? dan zou je dmv screenshots een presentatie kunnen maken oid maar is het natuurlijk ook nog niet helemaal. Of een video maken van de app. Blijft omslachtig allemaal. Ben benieuwd of er betere ideeën zijn.

Ik zal hem iig eens halen (zakelijk). Foto's kunnen idd wel, dus je kunt inderdaad wel een fake demo doen, maar hopelijk komt er ook een echte oplossing, evt. middels een app.

macleentje 29-07-10 13:42

zou je in keynote een app kunnen laten draaien? Apple Keynote voor iPad (Review) - iPad - iPad Planet

djepie 04-08-10 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 504480)
zou je in keynote een app kunnen laten draaien? Apple Keynote voor iPad (Review) - iPad - iPad Planet

Ik heb Keynote for iPad gekocht, maar zie daar geen enkele mogelijkheid toe. Echt verbazend. Zal straks bij tablets van concurrentie ongetwijfeld wel kunnen...

aaifone 04-08-10 16:54

Je wilt dus gewoon de output van je iPad mirroren op een extern beeldscherm? Dat kan met DisplayOut.

Het is wel een Cydia app dus een jailbreak is noodzakelijk. Programma kost 2 dollar.

YouTube - Output Your iPad Screen to External Monitor

djepie 04-08-10 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 515850)
Je wilt dus gewoon de output van je iPad mirroren op een extern beeldscherm? Dat kan met DisplayOut.

Het is wel een Cydia app dus een jailbreak is noodzakelijk. Programma kost 2 dollar.

YouTube - Output Your iPad Screen to External Monitor

Nee he. Apple doet dat toch niet slim. Ik gaf al aan dat de concurrentie ongetwijfeld laat mirroren en nu geef jij aan dat je met hacken een eind komt. Laten ze gewoon zelf eens dit netjes regelen. :mad: Ze dwingen je haast tot zo'n jailbreak, maar daar ben ik vooralsnog net te netjes voor.:confused:

freestyle4all 04-08-10 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djepie (Bericht 515695)
Ik heb Keynote for iPad gekocht, maar zie daar geen enkele mogelijkheid toe. Echt verbazend. Zal straks bij tablets van concurrentie ongetwijfeld wel kunnen...

Kabel aansluiten en op play drukken. Meer is daar niet voor nodig.
Dat werkt gewoon out-of-the-box.

djepie 04-08-10 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 515956)
Kabel aansluiten en op play drukken. Meer is daar niet voor nodig.
Dat werkt gewoon out-of-the-box.

Nee, je kunt via VGA-kabel alleen keynote, foto's, video, etc tonen. Ik wil springplank (bureaublad) en apps kunnen laten zien. Eerdere tip suggereerde dat je app via Keynote kon openen, maar dat werkt dus niet. Enige optie daarvoor lijkt jailbreak.

aaifone 07-08-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djepie (Bericht 515951)
Nee he. Apple doet dat toch niet slim. Ik gaf al aan dat de concurrentie ongetwijfeld laat mirroren en nu geef jij aan dat je met hacken een eind komt. Laten ze gewoon zelf eens dit netjes regelen. :mad: Ze dwingen je haast tot zo'n jailbreak, maar daar ben ik vooralsnog net te netjes voor.:confused:

Jij noemt het hacken, de jailbreak zelf is dat misschien ook wel. Maar het is een hack met een goed doel: vrijheid en keuze.

Het gebruik van Cydia zelf en de tools die je ermee installeert vind ik geen hacken. Het is gewoon een niet-gecensureerde versie van de Appstore, ontwikkeld voor en door liefhebbers. Het zit tjokvol met juist die bruikbare tools die je bij Apple mist: voor handigheidjes moet je bij Cydia wezen, niet bij de Appstore. (Wel even de thema-, wallpaper-, games- en andere ongein-filters aanzetten zodat je de nuttige toepassingen overhoudt. Oh eh trouwens... kon zoiets ook maar bij de Appstore. Alweer zoiets handigs van Cydia!)

De Appstore blinkt uit in enkele mooie bruikbare toepassingen op het gebied van zaken als kantoortoepassingen, nieuws en specifiek ontwikkelde en aangeboden diensten van derde partijen, en heeft verder een ongelofelijke lading aan nutteloze meuk en games.

djepie 09-08-10 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 520567)
Jij noemt het hacken, de jailbreak zelf is dat misschien ook wel. Maar het is een hack met een goed doel: vrijheid en keuze.

Het gebruik van Cydia zelf en de tools die je ermee installeert vind ik geen hacken. Het is gewoon ....

I surrendered. Nieuwe swipe-only jailbreak gedaan van jailbreakme.com.
Iig in VS niet meer illegaal: Hebben » Vriendelijke jailbreakers helpen bij lek in iPhone, dus hopelijk is dat monopolistische, niet-klantgerichte gedrag van Apple snel afgelopen.

djepie 09-08-10 10:42

Dat is lekker! Via Cydia DisplayOut gekocht en geïnstalleerd. Hij meldt gereed en wil springboard herstarten. Vervolgens blijft er appeltje en kan iPad hij niet meer aan of uit.
Lekkere kennismaking met jailbreaken...:mad::confused:

Matthipad 09-08-10 10:56

Aan/uit en de home knop ingedrukt houden. Dan start hij wel terug op.

djepie 09-08-10 11:01

@Matthipad: thnx! werkt. DisplayOut vervolgens nergens te zien, maar bij Instellingen zie ik dat het een extension is en geen app. Dus maar eens aangesloten aan willekeurige monitor hier op de zaak en werkt direct, mirrort direct het iPad scherm.
Allemaal bedankt!

Matthipad 09-08-10 11:04

Leuk dat het werkt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.