//

iPad apps beamen

iPad apps beamen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Je kunt met Apple-eigen accessoire wel video van iPad projecteren op beamer of monitor, maar minstens zo belangrijk is het dat je een app of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-10, 13:12
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Question iPad apps beamen

Je kunt met Apple-eigen accessoire wel video van iPad projecteren op beamer of monitor, maar minstens zo belangrijk is het dat je een app of het homescreen van de iPad kan beamen. Dus zeg maar een mirror of display van je iPad scherm. Hoe moet ik anders een zaal uitleggen dat onze app zo mooi is.

Ben zelf bij paar presentaties geweest, waar ze dus de iPad onder een overheadprojector ?!? leggen. Dat is toch wel ernstig voorbeeld van 1980-techniek.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-10, 13:23
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Dat is idd wel heel erg ernstig. Kun je foto's wel beamen? dan zou je dmv screenshots een presentatie kunnen maken oid maar is het natuurlijk ook nog niet helemaal. Of een video maken van de app. Blijft omslachtig allemaal. Ben benieuwd of er betere ideeën zijn.
  #3  
Oud 29-07-10, 13:26
Rampage Rampage is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 75
Standaard

Het moet wel mogelijk zijn, Steve Jobs kan het tijdens z'n keynote speeches. Maar hoe?
__________________
iPhone 6 128 GB - iPad Pro 9.7" Wi-Fi+4G 256 GB
  #4  
Oud 29-07-10, 13:31
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Dat is idd wel heel erg ernstig. Kun je foto's wel beamen? dan zou je dmv screenshots een presentatie kunnen maken oid maar is het natuurlijk ook nog niet helemaal. Of een video maken van de app. Blijft omslachtig allemaal. Ben benieuwd of er betere ideeën zijn.
Ik zal hem iig eens halen (zakelijk). Foto's kunnen idd wel, dus je kunt inderdaad wel een fake demo doen, maar hopelijk komt er ook een echte oplossing, evt. middels een app.
  #5  
Oud 29-07-10, 13:42
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

zou je in keynote een app kunnen laten draaien? Apple Keynote voor iPad (Review) - iPad - iPad Planet
  #6  
Oud 04-08-10, 15:45
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
zou je in keynote een app kunnen laten draaien? Apple Keynote voor iPad (Review) - iPad - iPad Planet
Ik heb Keynote for iPad gekocht, maar zie daar geen enkele mogelijkheid toe. Echt verbazend. Zal straks bij tablets van concurrentie ongetwijfeld wel kunnen...
  #7  
Oud 04-08-10, 16:54
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Je wilt dus gewoon de output van je iPad mirroren op een extern beeldscherm? Dat kan met DisplayOut.

Het is wel een Cydia app dus een jailbreak is noodzakelijk. Programma kost 2 dollar.

YouTube - Output Your iPad Screen to External Monitor
  #8  
Oud 04-08-10, 17:49
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht
Je wilt dus gewoon de output van je iPad mirroren op een extern beeldscherm? Dat kan met DisplayOut.

Het is wel een Cydia app dus een jailbreak is noodzakelijk. Programma kost 2 dollar.

YouTube - Output Your iPad Screen to External Monitor
Nee he. Apple doet dat toch niet slim. Ik gaf al aan dat de concurrentie ongetwijfeld laat mirroren en nu geef jij aan dat je met hacken een eind komt. Laten ze gewoon zelf eens dit netjes regelen. Ze dwingen je haast tot zo'n jailbreak, maar daar ben ik vooralsnog net te netjes voor.
  #9  
Oud 04-08-10, 17:50
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djepie Bekijk bericht
Ik heb Keynote for iPad gekocht, maar zie daar geen enkele mogelijkheid toe. Echt verbazend. Zal straks bij tablets van concurrentie ongetwijfeld wel kunnen...
Kabel aansluiten en op play drukken. Meer is daar niet voor nodig.
Dat werkt gewoon out-of-the-box.
  #10  
Oud 04-08-10, 17:53
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Kabel aansluiten en op play drukken. Meer is daar niet voor nodig.
Dat werkt gewoon out-of-the-box.
Nee, je kunt via VGA-kabel alleen keynote, foto's, video, etc tonen. Ik wil springplank (bureaublad) en apps kunnen laten zien. Eerdere tip suggereerde dat je app via Keynote kon openen, maar dat werkt dus niet. Enige optie daarvoor lijkt jailbreak.
  #11  
Oud 07-08-10, 13:40
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djepie Bekijk bericht
Nee he. Apple doet dat toch niet slim. Ik gaf al aan dat de concurrentie ongetwijfeld laat mirroren en nu geef jij aan dat je met hacken een eind komt. Laten ze gewoon zelf eens dit netjes regelen. Ze dwingen je haast tot zo'n jailbreak, maar daar ben ik vooralsnog net te netjes voor.
Jij noemt het hacken, de jailbreak zelf is dat misschien ook wel. Maar het is een hack met een goed doel: vrijheid en keuze.

Het gebruik van Cydia zelf en de tools die je ermee installeert vind ik geen hacken. Het is gewoon een niet-gecensureerde versie van de Appstore, ontwikkeld voor en door liefhebbers. Het zit tjokvol met juist die bruikbare tools die je bij Apple mist: voor handigheidjes moet je bij Cydia wezen, niet bij de Appstore. (Wel even de thema-, wallpaper-, games- en andere ongein-filters aanzetten zodat je de nuttige toepassingen overhoudt. Oh eh trouwens... kon zoiets ook maar bij de Appstore. Alweer zoiets handigs van Cydia!)

De Appstore blinkt uit in enkele mooie bruikbare toepassingen op het gebied van zaken als kantoortoepassingen, nieuws en specifiek ontwikkelde en aangeboden diensten van derde partijen, en heeft verder een ongelofelijke lading aan nutteloze meuk en games.
  #12  
Oud 09-08-10, 10:23
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht
Jij noemt het hacken, de jailbreak zelf is dat misschien ook wel. Maar het is een hack met een goed doel: vrijheid en keuze.

Het gebruik van Cydia zelf en de tools die je ermee installeert vind ik geen hacken. Het is gewoon ....
I surrendered. Nieuwe swipe-only jailbreak gedaan van jailbreakme.com.
Iig in VS niet meer illegaal: Hebben » Vriendelijke jailbreakers helpen bij lek in iPhone, dus hopelijk is dat monopolistische, niet-klantgerichte gedrag van Apple snel afgelopen.
  #13  
Oud 09-08-10, 10:42
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Dat is lekker! Via Cydia DisplayOut gekocht en geïnstalleerd. Hij meldt gereed en wil springboard herstarten. Vervolgens blijft er appeltje en kan iPad hij niet meer aan of uit.
Lekkere kennismaking met jailbreaken...
  #14  
Oud 09-08-10, 10:56
Matthipad's schermafbeelding
Matthipad Matthipad is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 166
Standaard

Aan/uit en de home knop ingedrukt houden. Dan start hij wel terug op.
__________________
iPad 32GB Wi-Fi iOS 4.2 GM
  #15  
Oud 09-08-10, 11:01
djepie djepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

@Matthipad: thnx! werkt. DisplayOut vervolgens nergens te zien, maar bij Instellingen zie ik dat het een extension is en geen app. Dus maar eens aangesloten aan willekeurige monitor hier op de zaak en werkt direct, mirrort direct het iPad scherm.
Allemaal bedankt!
  #16  
Oud 09-08-10, 11:04
Matthipad's schermafbeelding
Matthipad Matthipad is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 166
Standaard

Leuk dat het werkt!
Reageren

Labels
app, beamen, beamer, homescreen, ipad



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad > iphone > ipad apps winock iPad Apps 2 02-01-11 21:32
Ipad apps op Ipad? Quintenajax iPad algemeen 3 23-07-10 22:28
iPad Apps tnz iPad algemeen 2 22-07-10 08:05
iPAD apps area08.rst iPad Apps 0 10-05-10 15:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.