//

Slingbox?

Slingbox? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had het een en ander gelezen over de slingbox hier op het forum, maar hoe werkt het precies en hoe zit het met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-10, 20:44
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard Slingbox?

Ik had het een en ander gelezen over de slingbox hier op het forum, maar hoe werkt het precies en hoe zit het met de kwaliteit van het beeld/geluid? En werkt het goed op de iPad?

Wil graag even wat info voordat ik hem aanschaf voor gebruik met de iPad
__________________
iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Black | iPhone 4 32GB | Apple TV 2G | MacBook Pro 17" 2x 2,93 Ghz 4GB DDR3 | iPod Nano 2G 8GB Black
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-10, 22:30
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Weet ook iemand of de slingbox met digitenne werk?
  #3  
Oud 23-08-10, 22:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProMac Bekijk bericht
Ik had het een en ander gelezen over de slingbox hier op het forum, maar hoe werkt het precies en hoe zit het met de kwaliteit van het beeld/geluid? En werkt het goed op de iPad?

Wil graag even wat info voordat ik hem aanschaf voor gebruik met de iPad
Je moet eerst het volgende al weten; kan je via de IPAD naar bv een site gaan en dan zo de software op de ipad installeren?
Want als je een slingbox koopt dan moet je naar deze hun website gaan en daar de software voor installeren op je ipad of laptop enz...Als dat niet gaat= brute pech wat de ipad dan betreft.

Dat is dus om te beginnen al de belangrijkste vraag natuurlijk.
  #4  
Oud 23-08-10, 23:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvarladze Bekijk bericht
Weet ook iemand of de slingbox met digitenne werk?
Niet dat ik weet en is ook niet nodig.
Met de slingbox bekijk ik alle zenders die ik thuis ook kan bekijken.
  #5  
Oud 23-08-10, 23:04
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Niet dat ik weet en is ook niet nodig.
Met de slingbox bekijk ik alle zenders die ik thuis ook kan bekijken.
Ja snap ik maar je sluit hem toch aan op je decoder? Als de decoder van digitenne niet werkt dan heb ik er dus niets aan. Iemand die dat werkend heeft?
  #6  
Oud 24-08-10, 00:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvarladze Bekijk bericht
Ja snap ik maar je sluit hem toch aan op je decoder? Als de decoder van digitenne niet werkt dan heb ik er dus niets aan. Iemand die dat werkend heeft?

Ik ben van belgie; ik heb een telenet HD digicorder; mijn slingbox zit op deze aangesloten, werkt perfect en werkt uiteraard via streaming dus als je op je iphone of laptop wil kijken heb je een data abo nodig bij je gsm provider.

120 tal MB per uur met de iphone verbruik en via de laptop is dat toch wel makkelijk 250 MB of zelfs meer per uur, het zuipt dus wel maar het is niet zo dat iedere dag opstaat, ben veel thuis ook.

Wel top, ik ga achter frieten, mijne maat gaat erachter, kan soms bv 15min of zelfs langer zijn je moet zitte wachten, ondertussen kan ik verder kijken naar de voetbal via de iphone enz...



PROMAC; niks is perfect he, steengoeie beeldkwaliteit zal je maar binnen een paar jaren ten vroegste hebben, HD is er nog niet maar ik kan u zegge de kwaliteit goed genoeg is zenne, veel hangt uiteindelijk af van je gsm provider.
  #7  
Oud 24-08-10, 09:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Om je slingbox stream op je iPad te bekijken moet je natuurlijk de slingbox app downloaden uit de appstore. Ik weet eigenlijk niet of er al een speciale iPad app is voor de Slingbox.
En wat betreft de samenwerking met digitenne: zolang er een videouitgang op zit en hij werkt met een infrarood afstandsbediening is het geen probleem.
  #8  
Oud 24-08-10, 17:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Om je slingbox stream op je iPad te bekijken moet je natuurlijk de slingbox app downloaden uit de appstore. Ik weet eigenlijk niet of er al een speciale iPad app is voor de Slingbox.
En wat betreft de samenwerking met digitenne: zolang er een videouitgang op zit en hij werkt met een infrarood afstandsbediening is het geen probleem.
Inderdaad, dat zou meteen de oplossing zijn wat de ipad betreft mochten ze daar een app ook voor hebben, probleem meteen opgelost, bij de iphone is het idd een app die ik voor heb aangekocht maar voor de laptop is het de software die je van hun site moet downloaden.
Aangezien ik geen ipad heb weet ik niet of ze daar al een app voor hebben of het zou toch moeten zijn de iphone app er ook op werkt?

Ik heb eens naar de app gekeken en ipad staat er niet bij maar ik zie idd wel bij staan nu; dvb-t dus het zal zoals je zegt er idd ook mee werken .
  #9  
Oud 24-08-10, 17:40
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Je kan de iPhone app ook op de iPad gebruiken, alleen zal wat pixel-achtig zijn... Als er een klein + staat bij de icon dan werkt hij ook op en iPad. Anders zal hij snel komen.
__________________
iMac 27" [2011] /  iPhone 4s [16GB, White] /  iPad 1 [32GB, Wi-Fi]
  #10  
Oud 24-08-10, 18:18
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Klopt de app voor de iPhone zou moeten werken op de iPad maar daarom zat ik met de vraag over de kwaliteit nou hoeft het niet Full HD te zijn, maar ook niet zo dat je naar een stel duplo blokken zit te kijken...

Maar het werkt dus wel op de iPad mits je de app slingplayer op je ipad hebt staan?

En welke slingbox zou je dan moeten hebben aangezien er volgens mij 3 versies zijn... (correct me if i'm wrong)
  #11  
Oud 24-08-10, 20:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProMac Bekijk bericht
Klopt de app voor de iPhone zou moeten werken op de iPad maar daarom zat ik met de vraag over de kwaliteit nou hoeft het niet Full HD te zijn, maar ook niet zo dat je naar een stel duplo blokken zit te kijken...

Maar het werkt dus wel op de iPad mits je de app slingplayer op je ipad hebt staan?

En welke slingbox zou je dan moeten hebben aangezien er volgens mij 3 versies zijn... (correct me if i'm wrong)
Ik heb de slingbox solo genomen om de simpele reden de technologie snel verandert en verbeterd, daarmee bedoel ik dat we binnen de 3tal jaar een splinternieuwe decoder zullen hebben en waar we in betere snelheid en kwaliteit gaan kunnen kijken, daarom heb ik voor de solo gekozen.

Die andere is denk ik je op 4 verschillende laptops kan kijken of op je iphone en terzelfdertijd ook op je laptop, dat kan de solo wel niet maar is voor mij ook niet nodig.

Veel hangt wel van de provider af; uiteraard speelt dit het beste af via Wi-Fi, dan 3G en dan EDGE. (gprs is te traag en gaat dus niet).
Onthoud; niks is perfect he.
Maar de beeldkwaliteit is goed genoeg hoor, enige nadeel is soms die provider omdat hun netwerk niet stabiel is en dat zorgt helaas er soms wel eens voor je opeens nauwelijks beeld hebt maar dat gebeurt gelukkig niet al teveel.

Voor mij is dit een ogdsgeschenk aangezien ik een tv kijker ben.
  #12  
Oud 24-08-10, 21:06
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Thanks voor je antwoord apotheosis! De solo is met oog op de toekomst inderdaad dan wel een goede optie...
  #13  
Oud 25-08-10, 00:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProMac Bekijk bericht
Thanks voor je antwoord apotheosis! De solo is met oog op de toekomst inderdaad dan wel een goede optie...
Wat extra info; heb je een HD digicorder? Koop dan zo'n kabel met de 3pinnen aan beide zijden mee de kleuren blauw,groen en rood.
Je ziet dat op het clipje hier onderaan die ik heb gepost;

YouTube - Slingbox Solo Setup Help

Dat van s-video moet je niet naar kijken, is voor niks nodig .


Hier heb ik de mijne gekocht, sneller verzending bij deze en alles tip top in orde.

Zoekresultaten voor: "slingbox" - eXpansys Belgique



ps; als je een gewone digicorder of digibox heb dan zal je het volgens mij helaas alleen maar via scart kunnen doen wat beetje jammer is want op de manier ik het heb gedaan is de kwaliteit sowieso beter dan via scart aan te moeten sluiten. Ik denk op de gewone digicorder enzo zo geen kabel mee die 3 kleuren kan op aangesloten worden.

Onthoud ook dat via de iphone 1 uur kijken je makkelijk 120MB verbruikt en via de laptop dit makkelijk 250MB per uur kan zijn.
  #14  
Oud 25-08-10, 22:57
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Ik heb mijn tv via een HD Decoder van Samsung aangesloten (hdmi) dan moet het wel mogelijk zijn lijkt mij? Verder ga ik het toch het meest thuis gebruiken anders loopt het snel op met de mb's
Reageren


« TomTom HD? | Hyves »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Op de Iphone tv kijken met een slingbox Shampie Muziek, foto & video 14 22-10-10 08:36
Slingbox voor de iphone symen89 iPhone Apps 3 27-03-09 14:26
Hoe download/installeer je slingbox? sMilez Archief 2 08-02-09 23:13
slingbox op iphone marin277 Odido (T-Mobile) 0 25-08-08 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.