iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Backup iPad op een andere partitie laten zetten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/81045-backup-ipad-op-andere-partitie-laten-zetten.html)

iDre 28-12-10 22:07

Backup iPad op een andere partitie laten zetten
 
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. De backup die van mijn iPad wordt door iTunes standaard op C:\ gezet. Ik heb hier echter ruimtegebrek dus wil graag dat de backup automatisch op een andere partitie wordt gezet.

Ik kan echter nergens in iTunes vinden hoe ik dit kan wijzigen?

Wie weet de oplossing?

SBTheA 28-01-11 00:43

Heb exact zelfde probleem gehad... Uiteindelijk opgegeven en via partitionmagic alles herschikt met grotere c:\ drive tot gevolg... Is omweg, maar als je 's avonds alles start, heb je 's morgens een grotere C en is je backup probleem opgelost...

Roroko 28-01-11 10:08

Volgens mij kun je dat veranderen in Itunes bij Bewerken, Voorkeuren, tab Geavanceerd.
Daar kun je de locatiemap wijzigen.

SBTheA 28-01-11 12:30

Ok, daar kan je idd je itunes bibliotheek van locatie veranderen, maar ik vermoed dat iDre eerder de locatie van z'n ipad backup zelf wil veranderen en niet zozeer die van z'n bibliotheek... En dat kan je volgens mij niet rechtstreeks in itunes, tenzij je met de registry settings van je pc wil spelen...

ButcherJF 30-01-11 09:34

Die lokatie kun je inderdaad niet even makkelijk wijzigen via iTunes. Handmatig kan wel, dan moet je iedere keer de kopie verplaatsen uit C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Maar ja, of je dat wilt....

fmb 30-01-11 14:29

Voor Windows 7 en Vista is dit een goede oplossing, zojuist met succes toegepast; Change the Location of Your iTunes Backups on Windows Vista or 7 (iPhone and iPad) | The iPhone Guru

Waar het kortgezegd op neerkomt:
* Volledige directory verplaatsen naar een andere partitie / harde schijf.
* Op de plek waar de oude directory stond een "symbolic link" maken naar de nieuwe locatie. Hierdoor is geen enkele wijziging in iTunes of het Windows Registry nodig.

Onyx 15-02-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 634921)
Die lokatie kun je inderdaad niet even makkelijk wijzigen via iTunes. Handmatig kan wel, dan moet je iedere keer de kopie verplaatsen uit C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Maar ja, of je dat wilt....

Tip voor de iets minder snelle mensen (zoals ik.. :p ):
Zorg dat je in je verkenner de "verborgen mappen" weergeeft.
Dan vind je de mappen een stuk sneller ;)

SirOcco31 16-02-11 18:02

Ja, met "junction", als je een windows PC hebt

Apple iPad Tablet: Change iPad default backup location

Puff 03-11-11 16:52

Vind het trouwens een schande dat Apple geen voorziening in Itunes heeft om zelf de locatie van je back-ups te kiezen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.