Backup iPad op een andere partitie laten zetten discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met het volgende probleem. De backup die van mijn iPad wordt door iTunes standaard op C:\ gezet. Ik heb hier echter ruimtegebrek ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Backup iPad op een andere partitie laten zetten
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem. De backup die van mijn iPad wordt door iTunes standaard op C:\ gezet. Ik heb hier echter ruimtegebrek dus wil graag dat de backup automatisch op een andere partitie wordt gezet. Ik kan echter nergens in iTunes vinden hoe ik dit kan wijzigen? Wie weet de oplossing? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Heb exact zelfde probleem gehad... Uiteindelijk opgegeven en via partitionmagic alles herschikt met grotere c:\ drive tot gevolg... Is omweg, maar als je 's avonds alles start, heb je 's morgens een grotere C en is je backup probleem opgelost...
|
|
||||
|
||||
Volgens mij kun je dat veranderen in Itunes bij Bewerken, Voorkeuren, tab Geavanceerd.
Daar kun je de locatiemap wijzigen. |
|
|||
|
|||
Ok, daar kan je idd je itunes bibliotheek van locatie veranderen, maar ik vermoed dat iDre eerder de locatie van z'n ipad backup zelf wil veranderen en niet zozeer die van z'n bibliotheek... En dat kan je volgens mij niet rechtstreeks in itunes, tenzij je met de registry settings van je pc wil spelen...
|
|
||||
|
||||
Die lokatie kun je inderdaad niet even makkelijk wijzigen via iTunes. Handmatig kan wel, dan moet je iedere keer de kopie verplaatsen uit C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Maar ja, of je dat wilt....
|
|||
|
|||
Voor Windows 7 en Vista is dit een goede oplossing, zojuist met succes toegepast; Change the Location of Your iTunes Backups on Windows Vista or 7 (iPhone and iPad) | The iPhone Guru
Waar het kortgezegd op neerkomt: * Volledige directory verplaatsen naar een andere partitie / harde schijf. * Op de plek waar de oude directory stond een "symbolic link" maken naar de nieuwe locatie. Hierdoor is geen enkele wijziging in iTunes of het Windows Registry nodig. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zorg dat je in je verkenner de "verborgen mappen" weergeeft. Dan vind je de mappen een stuk sneller
|
|||
|
|||
Ja, met "junction", als je een windows PC hebt
Apple iPad Tablet: Change iPad default backup location |
|
|||
|
|||
Vind het trouwens een schande dat Apple geen voorziening in Itunes heeft om zelf de locatie van je back-ups te kiezen.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Windows: backup op andere schijf uit laten voeren? | johnnybt | iTunes | 3 | 15-09-11 20:52 |
iPad: oude backup 3.3 van ipad terug zetten | Approxiamtely | Jailbreak | 0 | 10-02-11 12:29 |
iPhone: Kan ik de herstel reservekopie op een andere iPhone zetten? | Raymond1975 | Jailbreak | 6 | 06-05-10 08:15 |
Abonnement op een andere naam zetten? | riksking | Odido (T-Mobile) | 2 | 25-02-10 10:30 |
Een backup laten terugzetten in 1.1.4 | ArB | iPhone algemeen | 2 | 05-07-08 20:13 |
|
|