iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   epub overzetten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/87211-epub-overzetten.html)

floyd100 21-03-11 07:46

epub overzetten
 
Hallo,

Ik heb zojuist het forum doorgespit maar kom niet echt tot een concreet antwoord of ik mijn epub boeken, tijdschriften en comics die ik nu op mijn pc (geen mac dus) heb staan op een ipad kan zetten en lezen uiteraard?
En hoe moet ik dit dan doen?

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 21-03-11 08:08

ePub boeken kan je overzetten met iTunes, die komen dan in iBooks terecht.

floyd100 21-03-11 14:04

Oke , dankjewel. Maar ik heb ook veel tijdschriften op mijn pc staan en wat comics kan ik die ook overbrengen en lezen? En met welk programma dan?

Sjeltur 21-03-11 16:48

Dan zul je eerst even moeten vertellen in welk formaat je ze hebt staan; iBook kan ook met PDF omgaan!

Zie ook deze forum post voor CBS files

floyd100 21-03-11 22:34

Nogmaals bedankt. Dit zijn inderdaad pdf, cbr en epub bestanden. Ik wil graag een 1e generatie ipad kopen om hiermee o.a boeken en zo te lezen en wat te surfen.

Ik heb nu een samsung tab liggen maar dit scherm is gewoon net te klein voor tijdschriften je moet te veel inzoomen en aanpassen.
Boeken hierop gaat wel prima plus via de market een hoop leuke apps. Je kunt er ook wat makkelijker dingen opzetten en verwijderen.

ccb25 21-03-11 22:57

stripboek
 
ik gebruik comicbook als app.
je gaat als hij op je ipad staat, naar ipad in itunes, naar apps en onderaan zie je een menu waarmee je diverse programma's ziet, waarmee je dan bestanden kunt importeren, oa stripboeken.

Lennertxl 22-03-11 06:54

Ik gebruik Bookman en die werkt ook perfect met comics.

floyd100 22-03-11 07:30

Oke, beide heren bedankt. Dan ga ik het maar eens uitproberen zodra ik hem binnen krijg.

Dijkie1337 22-03-11 10:22

Voor Comics gebruik ik ComicZeal, voor de rest: iBooks. In beide gevallen moet je de bestanden via iTunes overzetten.

floyd100 30-03-11 17:10

Ipad is binnen . Ik heb Ibooks erop gezet maar krijg het niet voor elkaar de boekenkast te vullen met eigen boeken en tijdschriften.
Wat moet ik nu precies doen? Aansluiten op itunes dan ga ik naar apps. Ik zie dat ibooks erop staat en wat nu. Hoe krijg ik een boek die op mijn pc staat op de ipad?

Thanks

flappah 30-03-11 20:21

Selecteer de PDF & EPUB bestanden in Finder (Mac)/Explorer (Windows) en sleep ze naar iTunes. Ze komen dan automatisch onder het tabje "Library->Books" te staan. Het hangt er vervolgens nog even vanaf of alle metainfo correct ingevuld is (auteur, titel, etc) zodat ze goed gepresenteerd worden.

Selecteer vervolgens in iTunes je iPad en selecteer de tab "Books". Check nu of er een vinkje bij "Sync Books" staat. Selecteer vervolgens "All Books" radiobutton. Druk tot slot op "Sync". Hierna zie je binnen iBooks je boeken staan.

floyd100 30-03-11 22:32

Bedankt. Ik ga het morgen proberen. Kan mij alleen in itunes geen tabje Books herinneren en ook niet Library.

Je bedoeld toch de versie van itunes op mijn pc of die van de ipad(zit nml ook een appje itunes op)

Goodnight

flappah 30-03-11 22:41

In iTunes op je PC. Hier ff snel een screensjotje! ;)

screenshot

floyd100 31-03-11 15:28

Fijn dankjewel.

Ik heb hem zojuist weer aangesloten en er komt dan links een apart kolommetje met:Apparaten: Ipad van Dirk met daaronder:muziek,films en tv programma's.

Nergens zie ik onder de bibliotheek of onder de ipad van Dirk Books staan(of boeken)

Wat gaat er verkeerd?

floyd100 31-03-11 15:35

Ik heb het gevonden. Onder bibliotheek staat wel apps en daarin zit dan weer Ibooks.

Zodra ik die selecteerde en er wat naar toe kopierde kwam erbij de ipad van Dirk ook books bij.

Allemaal hartelijk bedankt.

flappah 31-03-11 15:39

Verkeerde tabje! Wederom weer een screenshotje om aan te geven wat ik bedoel!

Selecteer je apparaat en kijk dan naar rechts en bovenin naar "Books" (of "Boeken").

Hier het screenshotje

edit: ah, je hebt het al gevonden! Veel plezier!

floyd100 31-03-11 16:29

Inderdaad ik heb het gevonden, maar toch heel erg bedankt voor je moeite.

ds85 09-02-12 12:27

HULP gewenst
 
hallo.. zou iemand mij nog kunnen helpen mbt dit onderwerp

Onder mijn naam van de ipad staan boeken ze staan er allemaal onder echter zie ik hier niets van terug op mijn ipad.. ben al de hele tijd aan t zoeken.. ik ga vanaaf op vakantie misschien zou iemand me kunnen helpen

alvast bedankt,

ccb25 09-02-12 12:42

epub overzetten
 
heb je ebook op je ipad staan en heb je bij de tab in itunes van de ipad, bij boeken geselecteerd welke boeken of alle je wilt toevoegen

adriaantjes 09-02-12 12:45

Je kan ze ook via "Dropbox" overhevelen.
Snel en efficient, en geen iTunesgezever.

ds85 09-02-12 12:46

hoi,

bedankt voor je reactie.. dit allemaal gedaan.. ik weet niet waar het aan moet liggen...

misschien dat je nog een tip hebt

Hiwoan3 09-02-12 13:27

Je kunt ze ook per mail (als bijlage) vanaf je computer naar jezelf sturen. Dan de mail op je iPad openen en de boeken downloaden. Er wordt dan vanzelf gevraagd waar je ze wilt hebben (iBooks of iets anders)
Zou er per keer niet meer dan 6 boeken sturen.
Succes

ds85 09-02-12 14:03

ok, thnx

alleen nu doet mijn itunes store het niet ofzo..

en heb ik ibooks verwijderd.. wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn

heel erg bdankt voor je info..

Beech43 09-02-12 14:12

Je moet je iPad met iTunes verbinden en vervolgens (één van de pulldown menu's in de bovenbalk) kiezen voor "Aankopen overzetten". Dan worden al je boeken die je op je iPad hebt gekocht over gezet naar iTunes en alle boeken die je via je Mac hebt gekocht over gezet naar je iPad.
De boeken die al in Boeken staan op je iPad moet je wel met iBooks kunnen openen. Als je iBooks verwijderd hebt kun je dze via de AppleStore weer tergzetten. Deze is dan wel leg en moet je 'm weer vullen zoals ik boven aangegeven heb.

Overigens kun je ook een andere ereader gebruiken: Bluefire, Stanza.

Hiwoan3 09-02-12 14:15

Sorry, maar weet niet wat je bedoeld. Itunes heeft niets te maken met mijn vorige bericht. Als je zelf al epub boeken op je computer hebt staan DAN kun je deze dus als bijlage versturen en op je iPad openen.
iBooks opnieuw installeren en opnieuw via de mail de boeken downloaden.
Simpeler kan echt niet.:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.