iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Tethering (hotspotting) met smartphone of iphone (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/93991-tethering-hotspotting-smartphone-iphone.html)

elcapo 23-06-11 20:13

Tethering (hotspotting) met smartphone of iphone
 
Hallo,

ik heb een iPad zonder 3G nu weet ik dat het mogelijk is om middels een smartphone met android 2.2 of hoger of een simlockvrije iphone deze als hotspot te gebruiken, je connect dan met Wi-Fi naar je phone en daarmee ga je het internet op met een mobiel internetabonnement. Wie heeft hier ervaring mee en welke provider (t-mobile, vodafone, kpn) ondersteunt dit? Ik weet dat t-mobile het eigenlijk niet ondersteunt maar welke mogelijkheden zijn er dan wel?

Enige andere optie lijkt mij een mifi routertje?

ballegooier 23-06-11 20:29

Via iPhone gaat inderdaad niet werken. KPN, Vodafone en t-mobile hebben het geblokkeerd op de iPhone. Op een Android telefoon schijnt dit allemaal prima te werken, welke provider je ook hebt.
Ik geloof dat alleen KPN dochters Hi (las ik hier op het forum ergens) en Telfort (zag ik bij een vriend) op de iPhone, de out of the box tethering of HotSpot functie (per ongeluk?) niet heeft afgesloten.

Jeffmeister 23-06-11 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 685953)
Via iPhone gaat inderdaad niet werken. KPN, Vodafone en t-mobile hebben het geblokkeerd op de iPhone. Op een Android telefoon schijnt dit allemaal prima te werken, welke provider je ook hebt.
Ik geloof dat alleen KPN dochters Hi (las ik hier op het forum ergens) en Telfort (zag ik bij een vriend) op de iPhone, de out of the box tethering of HotSpot functie (per ongeluk?) niet heeft afgesloten.

Bij KPN werkt het sowieso, maakt niet uit welke "dochter" je hebt...
Anyways: op een android telefoon is dit goed mogelijk en staat het wonder boven wonder gewoon als een optie in het systeem.

Vodafone rekent je extra kosten aan en met de oude abbo's van T-mobile maakt het sowieso vrij weinig uit... in de nieuwe voorwaarden is het allemaal een stuk lastiger geworden.

Jouw keus dus.

mfkleibergen 23-06-11 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 685953)
Via iPhone gaat inderdaad niet werken. KPN, Vodafone en t-mobile hebben het geblokkeerd op de iPhone. Op een Android telefoon schijnt dit allemaal prima te werken, welke provider je ook hebt.
Ik geloof dat alleen KPN dochters Hi (las ik hier op het forum ergens) en Telfort (zag ik bij een vriend) op de iPhone, de out of the box tethering of HotSpot functie (per ongeluk?) niet heeft afgesloten.

Ik heb een iPhone en iPad 2 3G en mijn iPhone heeft een hotspot en kan er gewoon gebruik van maken.

ballegooier 23-06-11 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mfkleibergen (Bericht 685974)
Ik heb een iPhone en iPad 2 3G en mijn iPhone heeft een hotspot en kan er gewoon gebruik van maken.

Vertel dan meteen even voor de TS hoe je dat werkend / voor elkaar heb gekregen ;)
Welke provider je hebt, heb je een jailbreak moeten doen (bijv. Tetherme of PDANet geïnstalleerd) etc.

mfkleibergen 23-06-11 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 685975)
Vertel dan meteen even voor de TS hoe je dat werkend / voor elkaar heb gekregen ;)
Welke provider je hebt, heb je een jailbreak moeten doen (bijv. Tetherme of PDANet geïnstalleerd) etc.

Sorry ff niet bij stil gestaan. Maar ik heb een iPhone 4 kpn los gekocht bij PDAshop, ik neem aan als je hem in de KPN winkel koopt dat het zelfde is als in een andere winkel zoals waar ik hem heb gekocht. Bij mij staat bij instellingen > persoonlijke hotspot aan/uit. Ik geen jailbreak en mijn versie is 4.3.3 (8j2), aanbieder KPN nl 10.0, model mc603ip, modemfireware 04.10.01. Hopen jullie zo voldoende te hebben geïnformeerd en vragen stel ze gerust.

Martijn.

jorispeeters 24-06-11 01:13

Ik heb het werkend gekregen dmv jailbreak en tetherme te installeren bij mijn Vodafone abo. Dit werkt prima!

Mocht je KPN(dochter) hebben schijnt jailbreak niet nodig te zijn. Ik durf niet te zeggen of dit sporadisch werkt bij KPN of daadwerkelijk bij iedereen. Maar zoals ik begrijp bij iedereen.

Je kunt hem als je wilt/kunt in ieder geval jailbreaken en Tetherme installeren. Dan werkt het sowieso. Let wel op je datalimiet! Dit kan best hard gaan. Gelukkig heb ik zelf nog een fair use abo.

Vanstra 24-06-11 08:32

Ik heb een iPhone4 met KPN en personal hotspot is gewoon beschikbaar.
Geen probleem.

MaozeDong 24-06-11 14:37

Heb de 3gs en die kan uitstekend als hotspot fungeren (vodafone) met pdanet
De gratis versie blijft 14 dagen werken; daarna kun je alleen geen https-sites meer benaderen

bakiii 24-06-11 14:52

Als je het met de iPhone wilt doen.
Stap1 jailbreak je iPhone
Stap2 download pdanet via cydia (gratis)
Stap3 start pdanet en maak een hotspot aan( je kan ook een beveiligde netwerk maken zodat andere er geen gebruik van kunnnen maken).
Stap 4 zoek wi-fi via je iPad, of een apparaat met Wi-Fi( bijvoorbeeld je labtop,Psp,enz)
Stap5 gefeliciteerd je hebt nu Wi-Fi verbinding

ballegooier 24-06-11 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bakiii (Bericht 686126)
Als je het met de iPhone wilt doen.

:D ;)
.
.

apotheosis 25-06-11 00:18

Ik ben opeens mijne personal hotspot kwijt? Ik had alles al upgedated, geen enkel probleem maar ik ben deze week op reis geweest, andere kaartje (provider) ingestoken en ook nu terug thuis en geen hotspot meer te bespeuren, ingeloofelijk hoe dat nu alweer kan toch? Hoe moet ik da nu oplossen?
En nee, mijn iphone is not jailbroaken.

Update; is ondertussen opgelost, blijft toch bizar maar soit ;).

bakiii 27-06-11 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 686127)
:D ;)
.
.

Grappig hoor ballenknijper

24uur 27-06-11 10:13

iPhone 3GS jailbreak 4.3.3. Heb myWi-Fi erop gezet en werkt perfect iPad 2 zonder 3G. Ik maak gebruik van mijn eigen hotspot. Heb wel een oud vodafone abbo

Onyx 28-06-11 21:25

Het was al aangegeven maar afgelopen week mijn iPhone 4 geupdate naar 4.3.3
Heb een abbo via Wireless Circle waarmee ik via Telfort op het KPN-netwerk zit.
Hotspot werkt hier gewoon :cool:

Gerardkissen 04-07-11 09:24

Werkt hier ook met Telfort mijn iPad gekoppeld met de iPhone via standaard hotspot no problemo.
Alles op 4.3.3 en geen jb

Nellebel 04-07-11 12:06

Weet iemand of ik op het abonnement van mijn Iphone (T-mobile, Travel & Surf) in het buitenland van internet gebruik kan maken op mijn Ipad 2 (Wi-Fi) ?
Zo ja, kan iemand mij dit (op zo'n simpel mogelijke manier :) ) uitleggen?
Moet ik mijn Iphone laten jailbreaken ?

renate1970 07-07-11 14:53

Hier ook met htc touch pro 2 en het programmaatje WMWi-FiRouter geen probleem, zit op het netwerk van KPN.

wouter1981 07-07-11 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nellebel (Bericht 688422)
Weet iemand of ik op het abonnement van mijn Iphone (T-mobile, Travel & Surf) in het buitenland van internet gebruik kan maken op mijn Ipad 2 (Wi-Fi) ?
Zo ja, kan iemand mij dit (op zo'n simpel mogelijke manier :) ) uitleggen?
Moet ik mijn Iphone laten jailbreaken ?

Dat kan technisch gezien.
Maar zoals hierboven ook te lezen is, zul je een jailbreak moeten (laten) doen. En dan een programma als MyWi of PDAnet installeren.

Coen Gortemaker 07-07-11 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 689219)
Dat kan technisch gezien.
Maar zoals hierboven ook te lezen is, zul je een jailbreak moeten (laten) doen. En dan een programma als MyWi of PDAnet installeren.

Het is ook mogelijk om de normale hotspot functie aan te zetten als je een jb hebt.. Zou dan niet eens pdanet of mywii dan installeren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.