iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad naar tv-scherm (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/97302-ipad-naar-tv-scherm.html)

roze 12-08-11 23:54

iPad naar tv-scherm
 
Is het mogelijk om het scherm van je iPad weer te geven op je tv? Bij voorkeur draadloos.
Ik zou graag mijn foto's op m'n iPad gemakkelijk op mijn (gewone, niet Apple-) TV bekijken.

Is daar een oplossing voor?

debroei 13-08-11 09:20

Draadloos kan als je tv Wi-Fi of een netwerkaansluiting heeft. Als je tv dit niet heeft kun je een av kabel gebruiken.
Is dan helaas niet draadloos.

boomer21 13-08-11 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 698976)
Draadloos kan als je tv Wi-Fi of een netwerkaansluiting heeft. Als je tv dit niet heeft kun je een av kabel gebruiken.
Is dan helaas niet draadloos.

Hoe zou dat dan draadloos of in mijn geval via lan moeten

debroei 13-08-11 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boomer21 (Bericht 698990)
Hoe zou dat dan draadloos of in mijn geval via lan moeten

Zit je tv netwerkkabel op een hub of draadloze router?
Als ie op een draadloze router zit , dan kun je de ipad verbinden via Wi-Fi met de router. vervolgens gebruik je ml player (lite) of Imediashare .Zo kun je het streamen via je router naar je tv. Deze moet dan dacht ik wel over dnla beschikken.

apotheosis 13-08-11 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roze (Bericht 698966)
Is het mogelijk om het scherm van je iPad weer te geven op je tv? Bij voorkeur draadloos.
Ik zou graag mijn foto's op m'n iPad gemakkelijk op mijn (gewone, niet Apple-) TV bekijken.

Is daar een oplossing voor?

Ik heb geen ervaring met tv's die Wi-Fi ofzo ingebouwd hebben dus ik heb een gewone lcd tv van sony en je kan je ipad nu aansluiten via een kabeltje digital adapter genoemd en deze sluit je aan via hdmi zo naar je tv en zo kan je alles op je tv zien. Maar dit wil je dus niet dus op naar hte volgende (houd er wel rekening mee dat als de Wi-Fi zou wegvallen of uitvallen je niks hebt dan, ik heb dan toch dat kabeltje als reserve liggen).

Draadloos dat komt er binnen een kleine 2-3tal maanden aan als de nieuwe iphone zal uitkomen, dan zal ios 5 voor iedereen beschikbaar zijn, deze nieuwe update gaat ervoor zorgen dat je met je ipad draadloos naar je tv kan streamen, je hebt wel een apple tv nodig.

Ik heb hieronder een filmpje van gepost, bekijk het maar eens, nu werkt dat ook wel maar dat zijn mensen die hun ipad gejailbreaked hebben (dat doe ik niet,teveel miserie al mee gehad).

iOS 5: Wireless iPad Mirroring with AirPlay and Apple TV (First Look) - YouTube

(je moet dus wel een apple tv hebben maar wat kan dat kwaad)?

boomer21 14-08-11 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 699060)
Zit je tv netwerkkabel op een hub of draadloze router?
Als ie op een draadloze router zit , dan kun je de ipad verbinden via Wi-Fi met de router. vervolgens gebruik je ml player (lite) of Imediashare .Zo kun je het streamen via je router naar je tv. Deze moet dan dacht ik wel over dnla beschikken.

Imediashare werkt goed maar zou je ook je hele iPad op tv wireless kunnen sharen zoals ik nu doe met een met hdmi draadje internet en alles wat je doet op iPad ook op tv


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.