//
 
Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > jonathan
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Conversatie tussen jonathan en VerCouter
Profielboodschappen 1 t/m 1 van 1
  1. VerCouter
    02-02-09 19:30
    VerCouter
    Beste Jonathan,

    Ik las net dit stukje: Ik ben zelf een intensieve gebruiker van Extern Bureaublad, ik gebruik het om op school op mijn thuiscomputer te kunnen werken. Helaas is dit geen open protocol (volgens mij).

    Omdat je natuurlijk ook vanaf je iPhone op je PC wilt, moet je op je PC een VNC-server installeren, ik heb gekozen voor RealVNC VNC Server Free Edition. In je router moet je even poort 5900 met TCP en UDP forwarden naar jouw PC.
    Dan moet je nog op je iPhone een client hebben. Ik gebruik Mocha VNC, je kan ook z'n gratis broertje Mocha VNC Lite gebruiken, of de duurdere Jaadu VNC (schijnt erg goed te zijn).
    Dan gewoon je IP-adres (of domeinnaam) intypen, en de pret kan beginnen

    Maar nu had ik de vraag hoe je dat dan doet op school..
    Ik zit ook op school en heb daar 2 draadloze netwerken draaien.
    1 voor docenten en 1 voor scholieren.
    Op de scholieren kan je met laptops komen maar ik wil er met me iPhone ook op kunnen komen.
    Nu las ik dat je VNC daar voor gebruikt maar dat moet je toch ook op de school hoofd computer laat maar zeggen zetten?
    Want ik wil gewoon extern kunnen zien wat er op mijn acount op school staat.

    Ik hoop dat je me kunt helpen hiermee want ik zoek echt al een paar maanden naar een oplossing..

    Alsvast bedankt,

    Groeten Nils Veldhuis

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.