//

Apple TV 2/3 kopen & hoe te gebruiken?

Apple TV 2/3 kopen & hoe te gebruiken? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben de laatste veel aan het kijken voor een Apple tv, lijkt me erg handig mijn films en muziek naar me TV streamen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-11-12, 12:33
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard Apple TV 2/3 kopen & hoe te gebruiken?

Hoi,
Ik ben de laatste veel aan het kijken voor een Apple tv, lijkt me erg handig mijn films en muziek naar me TV streamen.
Maar ik weet niet goed of ik het beste een ATV 2 of 3 kan kopen, wat is het slimste? Kan ik binnenkort nog een jailbreak voor de ATV3 verwachten?
Als ik een ATV2 tweedehands zou willen kopen, waar moet ik dan op letten? Welke versies kunnen allemaal gejailbreakt worden?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-12, 16:49
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Apple TV2 gaat tot 720p de ATV3 kan 1080P aan.
AppleTV3 zal als ik de online forums moet geloven, voorlopig nog niet gejailbreakt worden.
Op marktplaats willen mensen zelfs een 3 ruilen voor een 2.
Tot en met versie 5.1 is te jailbreaken... Maar je moet wel over de juiste signatures beschikken. Met OpenSeasonPass kan je gemakkelijk de Firmware selecteren.
Heb wel gelezen dat je NIET over de laatste versie ITunes moet beschikken, maar maximaal versie 10.6.3. Heb er gisteren nog 1gevonden voor mijn broer en prima werkend weten te krijgen. Mijn mededeling is gebasseerd op MIJN ervaring, als er andere zijn die willen corrigeren..... Graag.... Alle "positieve" kritiek is welkom.
Gr. macFreak
  #3  
Oud 02-11-12, 17:01
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Zoals Macfreak2012 opmerkt ga voor een 2 als je een jailbreak uit wilt voeren.
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #4  
Oud 07-11-12, 15:19
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Heb een Apple tv 2 gekocht.
Heb hem gejailbreakt, en XBMC en ATV Flash erop gezet.
Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen hoe ik nu films van mij Windows7 laptop naar mijn Apple TV kan streamen? Kom er niet echt aan uit..
Alvast bedankt
  #5  
Oud 07-11-12, 17:27
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Hè hallo, helaas ben ik niet zo bekent met Windoos
Heb je PLEX ook geïnstalleerd? Lees vaak dat dit een handige tool is.....
Na NitoTV is het nu ook mogelijk om een Plex client te installeren op een gejailbreakte tweede generatie Apple TV. Plex is bekend als gratis en deels open source mediaspeler voor Mac OS X op Intel-gebaseerde computers en is zelf gebaseerd op XBMC. Door een Plex-client te installeren op je Apple TV is het mogelijk om videobestanden naar dit apparaat te streamen vanaf Plex Media Server op Mac OS X zonder dat daarvoor de tussenkomst van iTunes nodig is. Miss hier is dit hier het problemen.
  #6  
Oud 07-11-12, 17:45
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Hoi,
Ik heb het bij de media player van ATV flashblack werkend gekregen, hier werkt het geluid helaas niet op en grotere bestanden afspelen is een drama..
Net XBMC ook werkend gekregen, geluid werkt hier tenminste wel.
Echter, de serie die ik volg (Dexter, ~1GB per aflevering) hapert hier helaas ook vreselijk. Ben nu ook draadloos verbonden, misschien ook niet heel handig.
Heb je toevallig ervaring met PLEX en XMBC hoor namelijk van vele dat XMBC het 'beste' is.
Als iemand nog tips heeft om grotere bestanden soepeler af te laten spelen, graag.
Ook zou ik graag Navi-X willen toevoegen aan XBMX zie deze alleen niet in de lijst bij alle andere dingen staan, weet iemand hier iets op?
Alvast bedankt!
  #7  
Oud 07-11-12, 17:54
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Hier uitleg NaviX install:
How_do_I_install_Navi_X - navi-x - Media Streaming Addon for XBMC & Boxee - Google Project Hosting

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2012 om 16:55 ----------

P.s. Op YouTube vindt je ook genoeg install video's.
Wat betreft PLEX, ikzelf gebruik dit ook niet, maar ook daar vindt je genoeg online informatie over.
Suc6 MacFreak
  #8  
Oud 08-11-12, 23:50
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macfreak2012 Bekijk bericht
Hier uitleg NaviX install:
How_do_I_install_Navi_X - navi-x - Media Streaming Addon for XBMC & Boxee - Google Project Hosting

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2012 om 16:55 ----------

P.s. Op YouTube vindt je ook genoeg install video's.
Wat betreft PLEX, ikzelf gebruik dit ook niet, maar ook daar vindt je genoeg online informatie over.
Suc6 MacFreak
Nog bedankt voor je link!
Had het vandaag werkend gekregen en een aantal dingen al bekeken werkte echt perfect, mooi beeld.
Ik had een subtitle plugin geinstalleerd zodat ik er een (NL) ondertiteling bij kan toevoegen.
Maar... sinds vanavond kan ik geen ondertiteling meer krijgen..
Krijg een melding dat het niet binnen de timeout tijd gelukt was, of een of andere error, klik ik op een andere ondertitelingsite staat er dat ze geen ondertiteling kunnen vinden terwijl ze die wel hebben (gekeken op de site)
Via een andere link zie ik wel ondertiteling maar zodra ik er een kies krijg ik een 'fout bij het uitpakken'.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb XBMC al verwijderd en opnieuw geinstalleerd (navi x was blijkbaar blijven staan), toen navi x opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet..
  #9  
Oud 09-11-12, 08:08
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Heb je wel de aircontrol verwijderd, zoals ik elders vermeld hebt op de forum?
Je kan je time out ook verhogen..... Ik had ook eerste deze melding, nu niet meer.
Gr. macFreak
  #10  
Oud 09-11-12, 12:10
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Aircontrol (Beta) via Maintaince? Die is idd verwijdert, was eerst niet geïnstalleerd maar las dat het kon helpen en toen geïnstalleerd hielp niet, en weer verwijdert.
Mag ik vragen hoe hoog je jou time-out hebt gezet?
  #11  
Oud 09-11-12, 12:13
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Ik heb hem op 20 staan... Bij mij was tot op heden het euvel verholpen
Macafreak
  #12  
Oud 09-11-12, 12:47
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Heb nu alle instellingen verwijdert via SSH (var/mobile/preferences/XBMC/userdata/), en de timeout op 20 gezet. Krijg de ondertitels nu te zijn, kan ze selecteren maar lopen niet synchroon.. erg handig dus haha. Tips hiervoor?
  #13  
Oud 09-11-12, 12:52
Macfreak2012 Macfreak2012 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Hmmm, ik heb de time out aangepast in mijn NaviX programma zelf.
Let wel... Er bestaan of er zijn soms meerdere ondertitels beschikbaar van dezelfde film.
Wanneer je een DVD-rip of Blueray afspeelt en bijv. een DivX sub selecteer kan het zijn dat ie niet synchroon loopt...
Bij mij komt dit ook w en eens voor, maar dan selecteer ik gewoon een andere welke wel synchroon loopt.
MacFreak
  #14  
Oud 09-11-12, 15:19
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macfreak2012 Bekijk bericht
Hmmm, ik heb de time out aangepast in mijn NaviX programma zelf.
Let wel... Er bestaan of er zijn soms meerdere ondertitels beschikbaar van dezelfde film.
Wanneer je een DVD-rip of Blueray afspeelt en bijv. een DivX sub selecteer kan het zijn dat ie niet synchroon loopt...
Bij mij komt dit ook w en eens voor, maar dan selecteer ik gewoon een andere welke wel synchroon loopt.
MacFreak
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, zal er eens op letten.
Hoe moet je dat via Navi-X instellen dan? Ik heb het via XBMC ingesteld.
Heb nu weer een aantal dingen bekeken (werkte goed), maar nu wéér hetzelfde probleem. Waar kan dit nu aan liggen? Ik kan wel weer de cache legen en instellingen verwijderen maar als ik dat elke keer na 2 filmpjes moet doen schiet het ook niet echt op..
Ik kreeg tijdens een filmpje ook een melding dat de cache vol is na 2 filmpjes want had hem namelijk geleegd kan het hier aan liggen?
Hoop echt dat iemand me kan helpen want zo is het niet echt fijn natuurlijk..
Als het werkt vind ik Navi-X namelijk wel erg handig.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2012 om 14:34 ----------

Zit nu even via WinSCP te kijken,
bij /private/var/mobile/library/preferences/XBMC/addons/Navi-X/cache
dus navi x heeft ook een cache het helpen om dit te legen?
Bij de map 'temp' vervolgens staan er namelijk een aantal dingen in..

Alles weer geleegd (behalve die navi x cache hierboven want weet niet of dit kan) en dan doet tie het weer.
Ben alleen bang dat het maar 2 filmpjes lang werkt..

Laatst gewijzigd door Basc; 09-11-12 om 16:33.
  #15  
Oud 09-11-12, 15:46
Electrifying Electrifying is offline
• iOS 11.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 16
Standaard

Reflection of Airserver kon je ook kopen. Doet precies hetzelfde als een ATV in combinatie met Airplay. Die software programma's kosten tussen de 9 en 13 euro.
  #16  
Oud 09-11-12, 15:51
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Electrifying Bekijk bericht
Reflection of Airserver kon je ook kopen. Doet precies hetzelfde als een ATV in combinatie met Airplay. Die software programma's kosten tussen de 9 en 13 euro.
In plaats van? Het gaat nu om een probleem met Navi-X.
  #17  
Oud 10-11-12, 10:30
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

// Titel van de topic iets aangepast zodat het de lading van deze topic dekt
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kopen in UK en direct gebruiken? Hoe? nadorst28 iPhone algemeen 3 03-08-10 17:41
ipad 3g kopen in de VS 3G in NL gebruiken ? ducky iPad algemeen 12 02-05-10 15:41
iPhone 3G kopen in GB gebruiken in NL smakkie Koopinformatie Nederland 21 03-12-09 03:19
Scooter kopen in nederland gebruiken in belgie Gamebusters Archief 1 24-10-09 20:57
IPhone kopen in VS, gebruiken in NL Rufus Koopinformatie USA 7 20-01-08 02:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:33.