//

Installatie xbmc lukt niet

Installatie xbmc lukt niet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb gister een Apple tv gekocht. Installatie ging perfect. Nu wil ik hem jailbreaken, en krijg ik icefilms er niet op.. Is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-11, 13:54
Joordy Joordy is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard Installatie xbmc lukt niet

Hallo allemaal,
Ik heb gister een Apple tv gekocht. Installatie ging perfect. Nu wil ik hem jailbreaken, en krijg ik icefilms er niet op.. Is er iemand die me kan helpen ? ..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-11, 14:09
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Lees de FAQ
HOW-TO:Install XBMC on Apple TV 2 - XBMC

Icefilms is een addon die via de addon installer in XBMC erop gezet dient te worden
  #3  
Oud 04-12-11, 14:11
Joordy Joordy is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

De Add-on lukt dus niet, als ik het bestand heb gedownload en de map open komt er enkel iets te staan met 2 puntjes ..
  #4  
Oud 04-12-11, 15:40
Motormark Motormark is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 42
Standaard

Ik heb gisteren ook een ATV gekocht. Het kost je erg veel zoekwerk op het net, maar na een tijdje begint het meer en meer logisch te worden.
Spijtig genoeg heb ik de links die mij geholpen hebben niet bijgehouden....
Gewoon nog een beetje volhouden.
Ik begun nu aan de volgende stap: Ondertitels in icefilms.

Heb al veel uren plezier gehad voor mijn 119 euro.
  #5  
Oud 04-12-11, 18:28
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik heb Joordy inmiddels geholpen en het werkt nu bij hem.

Voor anderen gewoon precies de wiki volgen die hierboven staat aangegeven. Daarin staat het stap voor stap.
Ondertiteling is met de xbmc subtitles plugin geen probleem lijkt me
  #6  
Oud 05-12-11, 01:06
Smilyfox Smilyfox is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joordy Bekijk bericht
De Add-on lukt dus niet, als ik het bestand heb gedownload en de map open komt er enkel iets te staan met 2 puntjes ..
Klopt idd hiervoor moet je reboot uitvoeren op je atv2
  #7  
Oud 05-12-11, 11:40
perryfunny perryfunny is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: lisse!
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar perryfunny
Standaard

welk webadres heb het jebruikt om xbmc te instaleren want die krijg ik er in eens niet meer op :-(

zou je de comando's hier willen tiepen die je heb gebruikt
gr
perry
  #8  
Oud 05-12-11, 15:53
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

ik ben al dagen bezig maar het lukt dus niet om icefilms erop te krijgen ik heb xbmc erop staan als ik naar netwerk ad-ons ga toevoegen van zipbestand zie ik de zip file staan via cyberduck klik ik op ok geeft xbmc aan niet de correcte structure
.

wat doe ik nu fout ik weet het niet meer de zipfile krijg ik ook niet meer verwijderd

wie kan en wil me verder helpen
  #9  
Oud 05-12-11, 17:23
Smilyfox Smilyfox is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeh Bekijk bericht
ik ben al dagen bezig maar het lukt dus niet om icefilms erop te krijgen ik heb xbmc erop staan als ik naar netwerk ad-ons ga toevoegen van zipbestand zie ik de zip file staan via cyberduck klik ik op ok geeft xbmc aan niet de correcte structure
.

wat doe ik nu fout ik weet het niet meer de zipfile krijg ik ook niet meer verwijderd

wie kan en wil me verder helpen
zie

How to JailBreak, Install NitoTV, XMBC and IceFilms to your Apple T.V 2 « The Apple and The Oranges
  #10  
Oud 05-12-11, 22:24
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

ik volg alle stappen alleen ik zie de zip file staan maar als ik op install klik geeft hij aan niet de correcte structure dus de zipfile word niet herkend ofzo heb je hier een uitleg over wat is er fout bij mij of kan je de correcte zipfile plaatsen. alvast bedankt mooie uitleg verder
  #11  
Oud 05-12-11, 22:42
Smilyfox Smilyfox is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeh Bekijk bericht
ik volg alle stappen alleen ik zie de zip file staan maar als ik op install klik geeft hij aan niet de correcte structure dus de zipfile word niet herkend ofzo heb je hier een uitleg over wat is er fout bij mij of kan je de correcte zipfile plaatsen. alvast bedankt mooie uitleg verder
IceFilms: XBMC Plugin For AppleTV 2 To Stream Full Movies And TV Shows via MegaUpload | FSMdotCOM
  #12  
Oud 05-12-11, 23:46
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

bedankt voor deze info alleen nog steeds dezelfde melding als ik de zip wil installeren geen correcte structure weet je ook hoe ik die zip file kan verwijderen uit root/var/mobile misschien is dat het probleem zet ik hem er opnieuw in krijg alleen de gene die er nu in staat niet uit
  #13  
Oud 06-12-11, 00:29
Smilyfox Smilyfox is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeh Bekijk bericht
bedankt voor deze info alleen nog steeds dezelfde melding als ik de zip wil installeren geen correcte structure weet je ook hoe ik die zip file kan verwijderen uit root/var/mobile misschien is dat het probleem zet ik hem er opnieuw in krijg alleen de gene die er nu in staat niet uit
lukt het niet om vanuit cyberduck te verwijderen? zo niet probeer vanuit terminal
start de terminal vanuit je osx type de volgende:

ssh root@(ip adress van je appletv2)
wachtwoord: alpine

cd /var/mobile/
LS
rm bestandsnaam

en ik denk al waar het mis gaat.. je zet het niet in de juiste map van je apple tv 2. Wanneer je verbinding maakt met je cyberduck kom je gelijk bij 2 tal mappen als het goed is.. je moet ervoor zorgen dat je naar de map / moet komen wanneer je daar bent zie je meerdere mappen meer dan 10 stuks..
wanneer daarin bent zoek dan naar /var/mobile/media/ en zet daar je zip betand. En dan proberen vanuit Xbmc te installeren.
  #14  
Oud 06-12-11, 23:42
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

heb alles gedaan zoals beschreven gaat goed alleen dan zie ik het zipbestand in xbmc en alsik het dan wil installeren door erop te gaan staan en op de enter/ok knop van de afstandsbediening druk krijg ik rechts onderin in het beeld de melding geen correcte structure. ben het eigenlijk wel zat nu dat hele icefilms zo is er alleen maar frustratie.

trouwens alle standaard addons die erop staan zoals bv nascar doen het ook niet krijg ik de melding kan script niet lezen
  #15  
Oud 07-12-11, 02:54
Smilyfox Smilyfox is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeh Bekijk bericht
heb alles gedaan zoals beschreven gaat goed alleen dan zie ik het zipbestand in xbmc en alsik het dan wil installeren door erop te gaan staan en op de enter/ok knop van de afstandsbediening druk krijg ik rechts onderin in het beeld de melding geen correcte structure. ben het eigenlijk wel zat nu dat hele icefilms zo is er alleen maar frustratie.

trouwens alle standaard addons die erop staan zoals bv nascar doen het ook niet krijg ik de melding kan script niet lezen
Ik zal in de weekend voor je een goede tutorial maken heb nu effe geen tijd. check zaterdag avond hier.. Je gebruikt een OSX toch ?

wat je alvast kan proberen is de volgende

ga naar de volgende link
http://xbmc.org/download/

en download xbmc op je imac/macbook en probeer het daar uit. als je weer dezelfde foutmelding krijgt weet ik het ook niet meer..
  #16  
Oud 07-12-11, 08:13
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smilyfox Bekijk bericht
Ik zal in de weekend voor je een goede tutorial maken heb nu effe geen tijd. check zaterdag avond hier.. Je gebruikt een OSX toch ?

wat je alvast kan proberen is de volgende

ga naar de volgende link
Downloads | XBMC

en download xbmc op je imac/macbook en probeer het daar uit. als je weer dezelfde foutmelding krijgt weet ik het ook niet meer..
Ja ik gebruik osx ga donderdag avond xbmc op de Mac zetten en proberen. Bedankt
  #17  
Oud 08-12-11, 21:07
mikeh mikeh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smilyfox Bekijk bericht
Ik zal in de weekend voor je een goede tutorial maken heb nu effe geen tijd. check zaterdag avond hier.. Je gebruikt een OSX toch ?

wat je alvast kan proberen is de volgende

ga naar de volgende link
Downloads | XBMC

en download xbmc op je imac/macbook en probeer het daar uit. als je weer dezelfde foutmelding krijgt weet ik het ook niet meer..
ik heb het op mijn imac geïnstalleerd en alles werkt daarop perfect ook alle andere addons doen het op de mac wel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 december 2011 om 21:21 ----------

zo ben weer iets verder heb nu icefilms bij de addons staan op appletv2 . als ik nu ga naar xbmc dan naar video en dan video addons en klik op logo icefilms krijg ik de vraag er is een metadata container wilt u die installeren. geef ik aan ok, maar dan gaat het fout krijg dan rechts onder in het scherm de melding fout in script plugin.video.icefilms. ik heb geprobeerd om bv nascarx te kijken krijg ik dezelfde melding fout in script plugin.video.nascar en ook bij nos tv bv nieuws in 60 sec of bij journaal ergens gaat het dan fout. is dit een instelling ? nou heb er weer zin in kom steeds een stukje verder dankzij de forum ondersteuning alvast bedankt voor alle moeite in het weekend ga ik weer verder.
  #18  
Oud 09-12-11, 08:33
johnnybt johnnybt is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp
Berichten: 151
Standaard

hmm... ik heb dat alleen als ik bij bijvoorbeeld "highest rated" kijk in Icefilms. Icefilms werkt heel goed bij mij maar alleen maar als ik "search" gebruik. zodar ik iets anders aanklik krijg ik dezelfde melding als Mikeh.

De rest werkt echter wel goed.
__________________
Iphone 7 Plus 128 GB
  #19  
Oud 09-12-11, 13:51
johnnybt johnnybt is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt Bekijk bericht
hmm... ik heb dat alleen als ik bij bijvoorbeeld "highest rated" kijk in Icefilms. Icefilms werkt heel goed bij mij maar alleen maar als ik "search" gebruik. zodar ik iets anders aanklik krijg ik dezelfde melding als Mikeh.

De rest werkt echter wel goed.
nou lekker dan... sinds ik dit gepost heb doet icefilms het niet meer. kan wel gewoon zoeken maar als ik de film of serie aanlik geeft hij opeens ook een script eror ^#%&^%&#&

wie heeft de oplossing?
  #20  
Oud 09-12-11, 15:28
Novarion's schermafbeelding
Novarion Novarion is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Novarion
Standaard

Xbmcfreak even checken staat alles heel mooi beschreven en er staan tuts op de site.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
XBMC vind shared folder niet Sli Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 10 28-11-11 12:18
mail werkt niet na installatie IntelliScreenX iDMi Jailbreak apps en thema's 2 01-11-11 11:46
iOS5 installatie lukt maar is onstabiel audiasis iPhone algemeen 6 18-10-11 17:34
apps niet zichtbaar na installatie eddie_1963 iPhone Apps 8 11-03-10 21:17
na 2x installatie werkt niet hondlustgeenbrood iPhone algemeen 2 31-01-10 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.