//

Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison

Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 (met behoud van baseband) en JB met Greenpoison Let op: - Dit is voor iPhone 4 only, uitgevoerd op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-02-11, 00:27
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 en JB met Greenpoison

Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 (met behoud van baseband) en JB met Greenpoison

Let op:
- Dit is voor iPhone 4 only, uitgevoerd op een Windows pc.
- Gebruik deze jailbreak NIET als je van een unlock afhankelijk bent! Zie stap 4.
- Ik ben geen pro op Jailbreak gebied, maar iemand die naar beste weten wil helpen.
- Het volgen van dit plan is dus op eigen risico

Stappen
1. Backup
Allereerst je iPhone backuppen in iTunes, als het dan mis gaat kan je altijd alles terugdraaien naar je oude instellingen en apps. Maak dus een reservekopie. Denk ook aan de foto's, die moet je apart via ‘Deze Computer’ importeren.
Daarbij: denk eraan dat je folders en apps van de iPhone af gaan. Heb je, zoals ik te laat achterkwam, veel folders gemaakt op een speciale manier, maak dan screenshots zodat je het weer terug kan zetten!

2. Save SHSH en Update naar 4.2.1 met behoud van je baseband.
Download het volgende voor stappen 2 en 3:

2a. Save SHSH
  • Start Tiny Umbrella. Kijk of de TSS server uitstaat, zo niet stop de server.
  • Sluit je iPhone direct op de pc aan, dus meteen met USB naar de iPhone.
    Save je SHSH
    . ‘Make sure 4.2.1 SHSH were saved, if not don't bother continuing´.

2b. Update
  • Start nu de TSS Server. Kijk of je foutmeldingen krijgt. Zo ja, stop en controleer op de site van Tiny Umbrella wat te doen, o.a. software zoals teamviewer uitzetten en andere software die port 80 gebruikt. Zo niet, ga verder met de restore naar 4.2.1
  • Open iTunes (met Tiny Umbrella aan)
  • Plug de iPhone direct in, dus zonder dock, en selecteer je iPhone 4 in iTunes
  • Klik op restore/herstellen met Shift (Windows) / Option (Mac) ingedrukt. LET OP: Do nót update, oftewel NIET op ‘bijwerken’ klikken!
  • Selecteer de 4.2.1 ipsw file (zie download lijstje aan het begin van stap 2) en klik OK.
    Tijdens dit proces verandert iTunes, de iPhone is weg. Je iPhone4 slaat nu uit en toont daarna een Apple met voortgangsbalk. Tiny Umbrella zie je een melding op het tabblad Log “received request for [iPhone 4.2.1 (8C148)] en daarna een hele lap tekens en onderaan reconnect en disconnect voor de iPhone. Je iPhone geeft vervolgens het iTunes logo met USB-stekker en pijl ertussen.
  • Restore/Herstel MOET nu een foutmelding geven (1013 error). Dit is dus goed. Klik OK en sluit iTunes af. Mocht je een melding krijgen van dat Apple je hulp vraagt bij de gebruikerservaringen: ik heb gezegd 'nee bedankt'. Sorry guys at Apple!
Tips van Tiny Umbrella: “If you get a 16XX error then try entering DFU and go to step 5.
If your restore does NOT end in a 1013, it means your baseband was updated. This is likely because you did not have the TSS server running OR you updated without Tiny Umbrella OR you are working with a device OTHER than iPhone 4."


3. Jailbreak
Status: De gegevens zijn opgeslagen, je baseband is veilig bewaard, je SHSH is opgeslagen en je iPhone4 is nog steeds aan je pc gekoppeld en zit op iOS v4.2.1. Dit zie je niet, wel een iTunes logo, pijltje en USB-stekker. Dat moet ook (sterker nog: bij mij lukte het 'gewoon' updaten niet, ik bleef op dit scherm hangen. Ik kon wel jailbreaken en alles werkte toen weer).
Ik gebruik In deze stap de nieuwste versie van Greenpoison.com. Uitgepakt in een aparte map op je pc. Heb die map openstaan!

Nu kan je de jailbreak uitvoeren:
  • Met in het scherm dat plaatje van USB stekker en iTunes (= recovery mode), ga je naar DFU modus: druk op de Home & Power knoppen in tot je een zwart scherm krijgt. Laat na 2 (1,5 a 2) seconden de Powerknop los en hou de Home knop ingedrukt. Laat de Homeknop niet los. Als het goed gaat zie je dan een zwart scherm. Als je niet goed getimed heb, zie je wat anders dan een zwart scherm (bv logo iTunes en USB stekker): opnieuw doen tot dit goed is. Laat dan de Home knop los. [Hier ging het bij mij mis, dus goed opletten]
  • Start greenpois0n op als administrator (rechterknop op greenpoison.exe > run as/uitvoeren als admin). Als de vorige stap goed gegaan is herkent GP je iPhone en zie je alleen de knop ‘Jailbreak’. Niet ‘prepare to Jailbreak (DFU)’, foutmeldingen of wat dan ook. Zo niet, herhaal vorige stap! Zo wel, klik op de knop 'Jailbreak'
  • Wacht tot GP klaar is, maar ook de iPhone zelf! Als daar niets meer gebeurt: klik op de knop 'Quit' in Greenpoison.
  • Laat je iDevice herstarten, doet hij vanzelf. Je krijg waarschijnlijk het activation screen te zien met noodoproep. Ik heb hem toen uit en weer aan gezet, unlocked met het schuifje en even gewacht. Na de reboot die toen kwam, kwam ik in het beginscherm. Het kan zijn dat je na uit en aanzetten meteen bij dat beginscherm komt.
  • Als het goed is gegaan zie je de app “Loader”. Druk hierop, installeer Cydia hiermee (daarna minimaal 1 x reboot).
  • Check of Cydia wil werken. Zo niet, doe dan het volgende:
    • herstart 1 à 2 keer je iPhone
    • gebruik redsnow om alleen Cydia te installeren. Herstart.
    • Opnieuw jailbreaken met greenpoison.
    • Opnieuw beginnen bij stap 2b.
    • Kijk bij onderstaande bronnen voor meer informatie of in het forumtopic onder 'problemen'

4. Unlock

Momenteel is er nog geen unlock mogelijkheid, niet wat ik weet. Houdt de sites iPhoneclub.nl en Jailbreakmatrix in de gaten.




Problemen
Mocht je problemen tegenkomen: ga dan alsjeblieft naar dit topic: “Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5 – Verzameltopic
Ik ben er niet ver genoeg in om je verder te helpen, de moderators en experts in dat forumtopic wel.


Bronnen:
• “Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.2.1 nu ook voor Windows
• “Tiny Umbrella
• En de hulp van Paul Pols, dank!

Laatst gewijzigd door Mireille005; 17-02-11 om 15:01.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
iphone 4, jailbreak, tiny umbrella, update 4.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken. Mireille005 Jailbreak 42 12-02-11 21:06
iPhone: Van Blackrain naar Spirit - Stappenplan partysnipes Jailbreak 16 05-07-10 19:26
iPhone: Problemen met update van FW:2.1 naar FW:3.0 h4a Jailbreak 0 24-09-09 13:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.