Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken. discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Om het topic " Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak) " niet meer te belasten met mijn noobvragen heb ik dit topic gestart. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken (v4.1 iPhone4)
Om het topic "Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak)" niet meer te belasten met mijn noobvragen heb ik dit topic gestart. Joeri heeft me in het topic informatie gegeven die misschien ook voor anderen handig is. Daarbij is het voor mij een check of ik het goed begrepen heb.
Let op: Dit is voor iPhone 4 only! Met name stap 2. Stappen 1. Allereerst je iphone backuppen in itunes, als het dan mis gaat kan je altijd alles terugdraaien naar je oude instellingen en apps. Als je al een JB hebt, installeer dan eerst AptBackup via Cydia en kies 'backup'. APTbackup maakt een lijst van de Cydia apps. Als je een backup maakt naar je PC gaat die lijst mee. Maak dus hierna een volledige backup én reservekopie. Denk ook aan de foto's, die moet je apart via Deze Computer binnenhalen. Daarbij: denk eraan dat je folders en apps van de iPhone af gaan. Heb je, zoals ik te laat achterkwam, veel folders gemaakt op een speciale manier, maak dan screenshots zodat je het weer terug kan zetten! 2. Bescherm je baseband en update naar 4.1: 2a.
2b. Nu gaat het erom je shsh op te slaan (terwijl Tiny Umbrella meeloopt) en vervolgens te updaten naar v4.1. Zie evt. ook de handleiding van IPC. Situatie: Jouw iPhone zit nu aan je pc vast, Tiny Umbrella was éérst aan en daarna iTunes. Doe nu het volgende:
Status: De gegevens zijn opgeslagen, je baseband is veilig bewaard, je SHSH is opgeslagen en je iPhone zit op iOS v4.1 Nu een jailbreak uitvoeren:
Indien nodig, voor mij dus niet, kan je nu een unlock (ultrasnow?) uitvoeren voor baseband 01.59.00 omdat die in stap 2 bewaard is gebleven. De baseband behorende bij 4.1 heeft nog geen unlockmogelijkheid. Ik hoop dat deze stappen kloppen en hoor graag of ik het zo kan uitvoeren of niet!? Laatst gewijzigd door Mireille005; 11-02-11 om 23:07. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Is er nu niemand die even wil kijken of dit zo klopt?
|
|
||||
|
||||
Is er niet een moment tijdens (of vlak na) het updaten dat er een foutmelding moet komen? Omdat de baseband niet wordt geupdate...
BTW, ik zie onderaan staan dat je zelf geen unlock nodig hebt... Waarom dan al die moeite om je huidige baseband te behouden? Laatst gewijzigd door iScorpio; 13-10-10 om 17:53. |
|
|||
|
|||
Ik weet het niet zeker of ik geen unlock nodig ga hebben. Heb nu ook met vodafone, want gekocht bij Phoneshop met vodafone abo. Ik wil de baseband bewaren om te voorkomen dat ik straks vast zit.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je de volgende twee maanden of zo geen SIM unlock nodig hebt, heb je alleen maar voordelen met de nieuwe modem firmware van iOS 4.1. Binnen een paar weken komt er een unlock tool uit voor de nieuwe firmware. Zowel in 3G, Wi-Fi en Bluetooth. Ik heb dat gemeten in 3G op dezelfde UMTS cel: Vóór de modem firmware update RX Power Level = -102 dBm RSCP = -102 dBm Ec/N0 = -10 dBm Na de modem firmware update RX Power Level = -90 dBm RSCP = -90 dBm Ec/N0 = -8 dBm Dat is dus een opmerkelijk verschil dat in de praktijk opvalt door een stabielere 3G verbinding en meer "streepjes". /ontopic/ Voor het overige is die handleiding zeer goed. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 13-10-10 om 16:48. |
|
||||
|
||||
Bedacht zo straks nog; zijn de iPhones van phoneshop niet simlockvrij?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar als er iets mis gaat tijdens de jb, hij blijft hangen ofzo, kan je dan weer terug of is de iPhone dan bricked? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Mocht je problemen ondervinden, meldt het dan eerst op het forum. Soms lijkt het proces te "hangen" tijdens jailbreaken maar je moet gewoon veel geduld hebben. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Bedankt zover! |
|
|||
|
|||
Ik had dus al naar 4.1 geupdate zonder tinyumbrella, maar ook dan is het toch mogelijk om te jailbreaken? Het maakt namelijk niet uit: wat ik ook doe, limera1n, greenpois0n. Met een mac of windows, ik krijg geen icoon op mijn springboard! Ook niet na een reboot. Ze geven beiden telkens keurig netjes aan dat het gelukt is, maar na een reboot komt er geen icoon. Om stapelgek van te worden, heb het echt al 20x geprobeerd. En ik ben hier niet onervaren in!
|
|
|||
|
|||
Je kan dit beter in het verzameltopic vragen. Wat ik weet: jb kan, unlock niet.
Voor beiden geldt dat je iTunes aan moet hebben staan, anders werkt het niet is wat ik lees. Misschien helemaal opnieuw de stappen volgen die op de gewone site van IPC staan. Anders in het verzameltopic nogmaals vragen, geeft je de meeste kans. Succes, ik duim voor je! |
|
|||
|
|||
Citaat:
opgezet. ik heb er iig een pdfje van gemaakt ik wordt alleen gek van de woorden: baseband, firmware, modem firmware, bootrom en in een topic hebben ze het weer over FW3.1 en daaronder over iOS4.1 zoals hieronder Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? Lees eerst: Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (FW 3.1.2 & 3.1.3) Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (FW 4.0 en 4.0.1 + 3.2.1 [iPad]) Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS 4.1) en al die afkortingen zoals nbr en br zijn voor een noob niet zo direct duideijk natuurlijk moet je als noob je inlezen op alles maar een legenda kan al helpen |
|
||||
|
||||
De begrippen zijn allemaal te vinden in de wiki op dit forum. Als elk begrip moet worden uitgelegd in dit stappenplan dan gaat het voorbij aan het doel. Dan is het geen (duidelijk) stappenplan meer.
Mijn advies: print het stappenplan en begin met lezen totdat je een onbekend begrip tegenkomt. Zoek dit dan meteen op in de wiki. Je kunt dan meteen aantekeningen maken. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Geweldig zo'n stappenplan
Kan iemand dit ook maken voor de 3GS? Nu moet je overal wat vandaan halen en iedereen zegt weer iets anders Zoek me gek, zou zo'n overzicht geweldig vinden Bedankt, groetjes Margreet |
|
|||
|
|||
Heb het zelf nog niet bekeken, maar zag dit voorbij schieten: iDevice Jailbreak & Unlock Wizard geeft advies per toestel (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl
Misschien heb je er wat aan? |
|
|||
|
|||
Dank voor de tip, maar ook hiermee kom ik niet verder???
moet eerst meer duidelijkheid krijgen over ssh's en basebands ofzo Blijf zoeken, want kan niet uit staan dat ik het niet voor elkaar krijg Groetjes Margreet |
|
||||
|
||||
Citaat:
Jailbreak - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Ook daar hebben we een prima zoekfunctie. Dit krijg je voor de zoekterm "SHSH": Persoonlijke handtekeningen van Apple: een overzicht (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Krijg het niet voor elkaar om te Jailbreaken :-( | Hawkeye123 | Archief | 2 | 18-03-11 20:22 |
Alle iDevices: Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison | Mireille005 | Jailbreak | 0 | 12-02-11 00:27 |
iPhone: Hulp gevraagd: stappenplan voor 3GS naar OS 4? | meijermargreet | Jailbreak | 24 | 24-10-10 15:44 |
Windows: sms voorbereiden in iTunes | Chris_iphone | iTunes | 1 | 25-09-08 13:03 |
Wie heeft voor mij een klein stappenplan? | MacRub | Unlock [archief] | 6 | 25-01-08 20:55 |
|
|