Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 (met behoud van baseband) en JB met Greenpoison Let op: - Dit is voor iPhone 4 only, uitgevoerd op ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 en JB met Greenpoison
Algemeen stappenplan: voorbereiden, update naar 4.2.1 (met behoud van baseband) en JB met Greenpoison
Let op: - Dit is voor iPhone 4 only, uitgevoerd op een Windows pc. - Gebruik deze jailbreak NIET als je van een unlock afhankelijk bent! Zie stap 4. - Ik ben geen pro op Jailbreak gebied, maar iemand die naar beste weten wil helpen. - Het volgen van dit plan is dus op eigen risico Stappen 1. Backup Allereerst je iPhone backuppen in iTunes, als het dan mis gaat kan je altijd alles terugdraaien naar je oude instellingen en apps. Maak dus een reservekopie. Denk ook aan de foto's, die moet je apart via ‘Deze Computer’ importeren. Daarbij: denk eraan dat je folders en apps van de iPhone af gaan. Heb je, zoals ik te laat achterkwam, veel folders gemaakt op een speciale manier, maak dan screenshots zodat je het weer terug kan zetten! 2. Save SHSH en Update naar 4.2.1 met behoud van je baseband. Download het volgende voor stappen 2 en 3:
2a. Save SHSH
2b. Update
If your restore does NOT end in a 1013, it means your baseband was updated. This is likely because you did not have the TSS server running OR you updated without Tiny Umbrella OR you are working with a device OTHER than iPhone 4." 3. Jailbreak Status: De gegevens zijn opgeslagen, je baseband is veilig bewaard, je SHSH is opgeslagen en je iPhone4 is nog steeds aan je pc gekoppeld en zit op iOS v4.2.1. Dit zie je niet, wel een iTunes logo, pijltje en USB-stekker. Dat moet ook (sterker nog: bij mij lukte het 'gewoon' updaten niet, ik bleef op dit scherm hangen. Ik kon wel jailbreaken en alles werkte toen weer). Ik gebruik In deze stap de nieuwste versie van Greenpoison.com. Uitgepakt in een aparte map op je pc. Heb die map openstaan! Nu kan je de jailbreak uitvoeren:
4. Unlock Momenteel is er nog geen unlock mogelijkheid, niet wat ik weet. Houdt de sites iPhoneclub.nl en Jailbreakmatrix in de gaten. Problemen Mocht je problemen tegenkomen: ga dan alsjeblieft naar dit topic: “Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5 – Verzameltopic” Ik ben er niet ver genoeg in om je verder te helpen, de moderators en experts in dat forumtopic wel. Bronnen: • “Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.2.1 nu ook voor Windows” • “Tiny Umbrella” • En de hulp van Paul Pols, dank! Laatst gewijzigd door Mireille005; 17-02-11 om 15:01. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
Labels |
iphone 4, jailbreak, tiny umbrella, update 4.2.1 |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Alle iDevices: Algemeen stappenplan voorbereiden voor het jailbreaken. | Mireille005 | Jailbreak | 42 | 12-02-11 21:06 |
iPhone: Van Blackrain naar Spirit - Stappenplan | partysnipes | Jailbreak | 16 | 05-07-10 19:26 |
iPhone: Problemen met update van FW:2.1 naar FW:3.0 | h4a | Jailbreak | 0 | 24-09-09 13:23 |
|
|