//

Gebruik 4G/LTE op iPhone 5 iOS 6.1 T-Mobile

Gebruik 4G/LTE op iPhone 5 iOS 6.1 T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag is het 4g netwerk van t-mobile eindelijk live gegaan, echter ben ik nog een ios 6.1 gebruiker en heb niet de nieuwe carrier update ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-11-13, 14:05
mastha666 mastha666 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard Gebruik 4G/LTE op iPhone 5 iOS 6.1 T-Mobile

Vandaag is het 4g netwerk van t-mobile eindelijk live gegaan, echter ben ik nog een ios 6.1 gebruiker en heb niet de nieuwe carrier update ontvangen van t-mobile die de mogelijkheid geeft voor het gebruik van 4G op de iphone 5.
nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om toch gebruik te kunnen maken van het 4G netwerk zonder over te gaan naar ios 7, misschien door het handmatig installeren van een ios 7 carrier package of een aangepaste ios 6.1 package ??

iemand hier ervaring mee toevallig?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-13, 12:18
mastha666 mastha666 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

weet echt niemand hier iets over te vertellen.
het lijkt me dat ik niet de enige ben die een jailbreak heeft en toch 4g wil gebruiken
  #3  
Oud 25-11-13, 12:39
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Geen idee, maar misschien even via de T-mobile forums je antwoord proberen te achterhalen?
  #4  
Oud 25-11-13, 21:45
yiuye yiuye is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard

Het is me eindelijk gelukt 4G van Tmobile op mijn Iphone 5 IOS 6.1.2 met jailbreak te krijgen. Ik heb hier in Den Haag 14 Mbps download snelheid. Super !

In het kort, ik heb Tmobile carrier settings 13.1:
installeer CommCenter patch
installeer iFile
open iFile navigeer naar /System/Library/carrier Bundles/iPhone/ tmobile_nl.bundle/
open carrier.plist via Property List Viewer
duw rechtsonder op plus
Name: Show4GSwitch
Type: Boolean
dan create.
controleer of de schakelaar van Show4GSwitch aan staat.
Restart!
  #5  
Oud 26-11-13, 08:13
mastha666 mastha666 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

tnx man het werkt hier nu ook
ik haal hier in zoetermeer alleen nog niet hoger dan 14 mbit maar dat is al veel beter dan de max 7mbit die ik op 3g haalde hier.

nogmaals bedankt
  #6  
Oud 02-12-13, 13:53
hardinxcore hardinxcore is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yiuye Bekijk bericht
Het is me eindelijk gelukt 4G van Tmobile op mijn Iphone 5 IOS 6.1.2 met jailbreak te krijgen. Ik heb hier in Den Haag 14 Mbps download snelheid. Super !

In het kort, ik heb Tmobile carrier settings 13.1:
installeer CommCenter patch
installeer iFile
open iFile navigeer naar /System/Library/carrier Bundles/iPhone/ tmobile_nl.bundle/
open carrier.plist via Property List Viewer
duw rechtsonder op plus
Name: Show4GSwitch
Type: Boolean
dan create.
controleer of de schakelaar van Show4GSwitch aan staat.
Restart!
Thnx!

Voor de andere lezers: CommCenter kan je downloaden van de volgende Repo in Cydia: backspace.jp Cydia Repository Deze repo bevat volgens mij de originele en meest up-to-date versie van CommCenter.

Weet je trouwens of na het aanpassen de packages die CommCenter installeert (bsdiff, CommCenter* patch for iOS 5+, Darwin CC Tools, Erica Utilities, Link Identity Editor en UUID Generator), weer verwijderd kunnen worden? Ik hou m'n lijst met packages graag klein vanwege performance, security, etc.

En krijg je op iOS 6.1 ook het 4G icoon te zien als je op het 4G netwerk zit? Of het L(TE) icoon?

Na het uitvoeren van de stappen (in iOS 6.1.2) is de 3G schakelaar vervangen voor een 'LTE' schakelaar in Instellingen onder Mobiel netwerk, sinds de profile aanpassing. Overigens heb ik T-Mobile NL 14.0 als carrier versie.

Bedankt voor het delen van de info!

Edit: Om mijn eigen vraag over het verwijderen van de CommCenter* Packages te beantwoorden: Wanneer je al die packages verwijder, dan is ook de LTE optie verdwenen (en staat de 3G optie er weer)... Ook krijg ik een Carrier Update aangeboden, maar deze lijkt niet goed bijgewerkt te kunnen worden (door mijn aanpassingen volgens bovengenoemde instructie denk ik). Heb dus CommCenter* met alle add-ons maar weer geïnstalleerd; waarna de LTE optie gelijk weer aanwezig is.

Overigens kan ook de NL-Alert (Cell Broadcast) toegevoegd worden, zie dit draadje op iPC forum.

Laatst gewijzigd door hardinxcore; 02-12-13 om 15:10. Reden: Eigen vraag beantwoord mbt verwijderen van packages.
Reageren

Labels
carrier update, ios 6.1, lte, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: LTE & NL-Alert activeren (iPhone 5, T-mobile NL, JB) leon Jailbreak 7 03-12-13 20:49
LTE-4G deblokkeren , Gebruik 4g netwerk van Unofficial Carrier op iphone 5S ikmisje iPhone algemeen 3 19-11-13 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.