//

iPhone 3G: geen wifi op thuisnetwerk maar overal elders... WEL

iPhone 3G: geen wifi op thuisnetwerk maar overal elders... WEL discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Kwestie van dit forum nog wat verder te 'vervuilen'... een nieuw topic! Ik heb Wi-Fi problemen met mijn 3G die enkel thuis problemen opleveren. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-09-11, 00:09
klaasdebus klaasdebus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard iPhone 3G: geen Wi-Fi op thuisnetwerk maar overal elders... WEL

Hallo,

Kwestie van dit forum nog wat verder te 'vervuilen'... een nieuw topic!
Ik heb Wi-Fi problemen met mijn 3G die enkel thuis problemen opleveren.
Gisteren bij een kennis getest en kon na invoeren netwerksleutel meteen op haar netwerk.
Thuis kan ik verbinding met de router maken maar niet surfen (geeft geen router & DNS adres op).
Oorzaak probleem is volgens mij mijn router (DLINK G700AP.. IP-adres pc is trouwens mijn telenet IP (78.23.enz) en geen routerIP (zoals bv. 192.168.enz).
Het is vooral heel vreemd omdat ik er tot vorige maand perfect nog opsurfen zonder iets aan te passen aan mijn routerinstellingen.
Of ligt het aan mijn abonnement bij telenet mss? (goedkoopste)

Iemand die het ook voor gehad heeft (én kunnen oplossen heeft?)

Alvast dank bij voorbaat!

klaas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-11, 04:11
BYM BYM is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Thuis.
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaasdebus Bekijk bericht
Hallo,

Kwestie van dit forum nog wat verder te 'vervuilen'... een nieuw topic!
Ik heb Wi-Fi problemen met mijn 3G die enkel thuis problemen opleveren.
Gisteren bij een kennis getest en kon na invoeren netwerksleutel meteen op haar netwerk.
Thuis kan ik verbinding met de router maken maar niet surfen (geeft geen router & DNS adres op).
Oorzaak probleem is volgens mij mijn router (DLINK G700AP.. IP-adres pc is trouwens mijn telenet IP (78.23.enz) en geen routerIP (zoals bv. 192.168.enz).
Het is vooral heel vreemd omdat ik er tot vorige maand perfect nog opsurfen zonder iets aan te passen aan mijn routerinstellingen.
Of ligt het aan mijn abonnement bij telenet mss? (goedkoopste)

Iemand die het ook voor gehad heeft (én kunnen oplossen heeft?)

Alvast dank bij voorbaat!

klaas

Probeer eens een ander draadloos apparaat via jouw eigen routertje thuis te laten internetten. Werkt dat ook niet, dan ligt het aan je router.

Reset je router dan eens volledig naar de fabrieksinstellingen, soms wil er wel eens ergens diep verscholen een bitje omvallen en is na een reset alles weer in orde.

Succes!
  #3  
Oud 24-09-11, 08:11
Goewie Goewie is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 8
Standaard

Het probleem is de DLink.

Hetgeen dat jij gebruikt is een accesspoint en geen router.
Icm met Telenet heb je een router nodig.
Ik zal het kort uitleggen:
Bij Telenet krijg je 1 WAN -ip (bij jou beginnende met 78.).
Hiermee kun je met 1, als je geluk hebt 2, apparaten op internet.
Heel soms ook met meer maar het is een kwestie van tijd voordat het niet meer werkt.
Om nu dit IP-adres op te kunnen delen heb je een router nodig die DHCP gebruikt om een intern netwerk te maken met bijv 192.
Jij gebruikt een accesspoint maar dat apparaat doet niks anders dan van de bekabelde verbinding een draadloze verbinding maken maar doet niks met DHCP.
Dit betekent dus dat je gebruikt maakt van puur je WAN-ip en dan krijg je dus problemen.
Ren even naar de winkel, haal een router, instellen en je probleem is verdwenen.
  #4  
Oud 24-09-11, 11:41
klaasdebus klaasdebus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goewie Bekijk bericht
Het probleem is de DLink.

Hetgeen dat jij gebruikt is een accesspoint en geen router.
Icm met Telenet heb je een router nodig.
Ik zal het kort uitleggen:
Bij Telenet krijg je 1 WAN -ip (bij jou beginnende met 78.).
Hiermee kun je met 1, als je geluk hebt 2, apparaten op internet.
Heel soms ook met meer maar het is een kwestie van tijd voordat het niet meer werkt.
Om nu dit IP-adres op te kunnen delen heb je een router nodig die DHCP gebruikt om een intern netwerk te maken met bijv 192.
Jij gebruikt een accesspoint maar dat apparaat doet niks anders dan van de bekabelde verbinding een draadloze verbinding maken maar doet niks met DHCP.
Dit betekent dus dat je gebruikt maakt van puur je WAN-ip en dan krijg je dus problemen.
Ren even naar de winkel, haal een router, instellen en je probleem is verdwenen.
Dat verklaart al veel! Merci.


ps. Zijn er ook enige tips inzake merken en types router die ok zijn? Ik zie wireless Belkinrouters voor bv iets minder dan 40 euro (of zijn dit dan toch weer AP?).
  #5  
Oud 24-09-11, 11:57
Goewie Goewie is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 8
Standaard

Neem Belkin of Linksys, dat maakt niet uit, maar zorg dat je echt een router koopt.
Dat staat meestal duidelijk op de doos dus dat kan niet missen.
Kijk wel welke snelheid je van je provider krijgt en dat de router dat aankan, bij snelheden boven de 50mb.
Daar onder is het meestal geen probleem. Succes !!
  #6  
Oud 30-09-11, 10:50
klaasdebus klaasdebus is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 4
Standaard

Intussen een doodgewone basis Belkin router gekocht en inderdaad! MERCI!
  #7  
Oud 30-09-11, 10:52
Goewie Goewie is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaasdebus Bekijk bericht
intussen een doodgewone basis belkin router gekocht en inderdaad! Merci!
graag gedaan !!
  #8  
Oud 12-10-11, 17:35
blaugrana blaugrana is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Kalmthout
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar blaugrana
Standaard

Ik word er nu echt gek van, heb alles al geprobeerd. Wi-Fi heeft altijd gewerkt op me iphone 4, maar plots doet het niets meer. Ik krijg het wel het icoontje met maximale ontvangst bovenaan het scherm, maar kan niet internetten.

Andere Wi-Fi netwerken werken wel... Het Wi-Fi netwerk thuis werkt ook gewoon op de iphone van me vriendin en de ipad, alleen dus niet op mijn iphone...

Wie o wie weet de oplossing?
  #9  
Oud 20-10-11, 23:10
Multimaniak's schermafbeelding
Multimaniak Multimaniak is offline
• iOS 6.1.6
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blaugrana Bekijk bericht
Ik word er nu echt gek van, heb alles al geprobeerd. Wi-Fi heeft altijd gewerkt op me iphone 4, maar plots doet het niets meer. Ik krijg het wel het icoontje met maximale ontvangst bovenaan het scherm, maar kan niet internetten.

....

Wie o wie weet de oplossing?
Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn Iphone ging wel altijd op mijn Wi-Fi (internetdeling op IMAC), maar nu ineens niet meer, enige dat ik heb gedaan is de Imac een keer uitgezet en nu weer aan...HELP! Er is contact met de Wi-Fi maar ik heb geen internet.....

Het wordt nog vreemder...ineens komt er een melding binnen van Wordfeud...ik ben weer aan zet....met de Wi-Fi aan.....er is toch ergens een ietsiepietsie internet. Als ik nu Wordfeud opstart staat ie drie kwartier in te loggen en krijg een connection error. Ook nu.nl meldt dat er geen internet is....???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wel Wi-Fi verbinding maar geen internet?! Matthijn2 Wi-Fi 10 30-06-11 23:54
wel vinkje, maar geen Wi-Fi icoontje of verbinding nouska1976 Wi-Fi 2 05-02-11 17:12
geen bereik wel Wi-Fi op de camping maar doet het niet linwhaa Odido (T-Mobile) 3 08-08-10 18:56
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 19:38
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.