iPhone 3G: geen wifi op thuisnetwerk maar overal elders... WEL discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Kwestie van dit forum nog wat verder te 'vervuilen'... een nieuw topic! Ik heb Wi-Fi problemen met mijn 3G die enkel thuis problemen opleveren. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 3G: geen Wi-Fi op thuisnetwerk maar overal elders... WEL
Hallo,
Kwestie van dit forum nog wat verder te 'vervuilen'... een nieuw topic! Ik heb Wi-Fi problemen met mijn 3G die enkel thuis problemen opleveren. Gisteren bij een kennis getest en kon na invoeren netwerksleutel meteen op haar netwerk. Thuis kan ik verbinding met de router maken maar niet surfen (geeft geen router & DNS adres op). Oorzaak probleem is volgens mij mijn router (DLINK G700AP.. IP-adres pc is trouwens mijn telenet IP (78.23.enz) en geen routerIP (zoals bv. 192.168.enz). Het is vooral heel vreemd omdat ik er tot vorige maand perfect nog opsurfen zonder iets aan te passen aan mijn routerinstellingen. Of ligt het aan mijn abonnement bij telenet mss? (goedkoopste) Iemand die het ook voor gehad heeft (én kunnen oplossen heeft?) Alvast dank bij voorbaat! klaas |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Probeer eens een ander draadloos apparaat via jouw eigen routertje thuis te laten internetten. Werkt dat ook niet, dan ligt het aan je router. Reset je router dan eens volledig naar de fabrieksinstellingen, soms wil er wel eens ergens diep verscholen een bitje omvallen en is na een reset alles weer in orde. Succes! |
|
|||
|
|||
Het probleem is de DLink.
Hetgeen dat jij gebruikt is een accesspoint en geen router. Icm met Telenet heb je een router nodig. Ik zal het kort uitleggen: Bij Telenet krijg je 1 WAN -ip (bij jou beginnende met 78.). Hiermee kun je met 1, als je geluk hebt 2, apparaten op internet. Heel soms ook met meer maar het is een kwestie van tijd voordat het niet meer werkt. Om nu dit IP-adres op te kunnen delen heb je een router nodig die DHCP gebruikt om een intern netwerk te maken met bijv 192. Jij gebruikt een accesspoint maar dat apparaat doet niks anders dan van de bekabelde verbinding een draadloze verbinding maken maar doet niks met DHCP. Dit betekent dus dat je gebruikt maakt van puur je WAN-ip en dan krijg je dus problemen. Ren even naar de winkel, haal een router, instellen en je probleem is verdwenen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
ps. Zijn er ook enige tips inzake merken en types router die ok zijn? Ik zie wireless Belkinrouters voor bv iets minder dan 40 euro (of zijn dit dan toch weer AP?). |
|
|||
|
|||
Neem Belkin of Linksys, dat maakt niet uit, maar zorg dat je echt een router koopt.
Dat staat meestal duidelijk op de doos dus dat kan niet missen. Kijk wel welke snelheid je van je provider krijgt en dat de router dat aankan, bij snelheden boven de 50mb. Daar onder is het meestal geen probleem. Succes !! |
|
|||
|
|||
Intussen een doodgewone basis Belkin router gekocht en inderdaad! MERCI!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik word er nu echt gek van, heb alles al geprobeerd. Wi-Fi heeft altijd gewerkt op me iphone 4, maar plots doet het niets meer. Ik krijg het wel het icoontje met maximale ontvangst bovenaan het scherm, maar kan niet internetten.
Andere Wi-Fi netwerken werken wel... Het Wi-Fi netwerk thuis werkt ook gewoon op de iphone van me vriendin en de ipad, alleen dus niet op mijn iphone... Wie o wie weet de oplossing? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Het wordt nog vreemder...ineens komt er een melding binnen van Wordfeud...ik ben weer aan zet....met de Wi-Fi aan.....er is toch ergens een ietsiepietsie internet. Als ik nu Wordfeud opstart staat ie drie kwartier in te loggen en krijg een connection error. Ook nu.nl meldt dat er geen internet is....??? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
wel Wi-Fi verbinding maar geen internet?! | Matthijn2 | Wi-Fi | 10 | 01-07-11 00:54 |
wel vinkje, maar geen Wi-Fi icoontje of verbinding | nouska1976 | Wi-Fi | 2 | 05-02-11 18:12 |
geen bereik wel Wi-Fi op de camping maar doet het niet | linwhaa | Odido (T-Mobile) | 3 | 08-08-10 19:56 |
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft | cpc9280 | Wi-Fi | 3 | 10-03-10 20:38 |
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? | Marc Doorakkers | Archief | 1 | 06-05-08 22:50 |
|
|