//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb de 4.2.1 update uitgevoerd, per ongeluk ook de nieuwe (9.1) carrier settings van vodafone geladen. Nu heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-11-10, 08:43
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik heb de 4.2.1 update uitgevoerd, per ongeluk ook de nieuwe (9.1) carrier settings van vodafone geladen. Nu heb ik het volgende uitgevoerd om tethering weer terug te krijgen :

Citaat:
Update 2:
Link voor IPCC (Vodafone) voor firmware 4.2.1 met werkende tethering optie (kiezen als 'save as')

Onder Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk het volgende invullen onder 'Internet-tethering' (anders werkt het niet ):
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Alleen heb ik geen mogelijkheid om Internet-tethering gegevens in te vullen. (Alle gegevens zijn ook leeg op de Mobiel Datanetwerk tab) Carrier versie is wel terug naar 9.0
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-11-10, 10:27
peeter peeter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 13
Standaard

Iemand deze al geprobeerd?

Unlockit - APN Changer for your iPhone

Wel naartoe surfen met Safari op de iPhone. Ze claimen iOS 4.2 te ondersteunen

Laatst gewijzigd door peeter; 23-11-10 om 10:39.
  #23  
Oud 23-11-10, 10:37
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Nou ook met een herstel lukt het niet. Krijg gewoon weer de nieuwe carrier instellingen, zonder dat ik ergens op accepteren heb gedrukt. Baal er behoorlijk van dat ik in de eerste instantie die instellingen van vodafone heb geaccepteerd. Iemand al een goed werkende ipcc gevonden?
  #24  
Oud 23-11-10, 10:55
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peeter Bekijk bericht
Iemand deze al geprobeerd?

Unlockit - APN Changer for your iPhone

Wel naartoe surfen met Safari op de iPhone. Ze claimen iOS 4.2 te ondersteunen
Geprobeerd, maar helaas hersteld tethering niet bij mij.
  #25  
Oud 23-11-10, 11:08
peeter peeter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postduif Bekijk bericht
Geprobeerd, maar helaas hersteld tethering niet bij mij.
Dat is jammer...

Zijn nu de APN instellingen voor tethering nog steeds onzichtbaar?
Ik denk namelijk dat de tethering schakelaar pas zichtbaar wordt bij een werkende APN voor tethering. (en een herstart niet te vergeten, in dit geval is 20 seconden vliegtuigmodus ook vaak voldoende)

Mijn iPhone heb ik nog niet aangeraakt vwb updates, dus ik durf niet te experimenteren. Ik heb wel even naar de IPCC voor Vodafone gekeken en ik vermoed dat de APN voor tethering daarin verwijst naar office.vodafone.nl. Dat zou betekenen dat tethering alleen beschikbaar is voor zakelijke klanten. Prive gebruikers komen daar niet op dus dat geeft de befaamde foutmelding om met Vodafone contact op te nemen.

Ook zorgt de IPCC ervoor dat de APN instellingen voor tethering verborgen worden zodat deze niet teruggezet kunnen worden naar live.vodafone.com

Tot overmaat van ramp zijn de APN instellingen van een signature voorzien dus ik verwacht dat iedere wijziging in de IPCC tot een niet werkende versie leidt.

Ik weet niet of dat laatste zo is, dus voor de liefhebber van een klein experiment heb ik een aangepaste IPCC hier klaarstaan. PM me maar.
  #26  
Oud 23-11-10, 11:20
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peeter Bekijk bericht
Dat is jammer...

Zijn nu de APN instellingen voor tethering nog steeds onzichtbaar?
Ik denk namelijk dat de tethering schakelaar pas zichtbaar wordt bij een werkende APN voor tethering. (en een herstart niet te vergeten, in dit geval is 20 seconden vliegtuigmodus ook vaak voldoende)

Mijn iPhone heb ik nog niet aangeraakt vwb updates, dus ik durf niet te experimenteren. Ik heb wel even naar de IPCC voor Vodafone gekeken en ik vermoed dat de APN voor tethering daarin verwijst naar office.vodafone.nl. Dat zou betekenen dat tethering alleen beschikbaar is voor zakelijke klanten. Prive gebruikers komen daar niet op dus dat geeft de befaamde foutmelding om met Vodafone contact op te nemen.

Ook zorgt de IPCC ervoor dat de APN instellingen voor tethering verborgen worden zodat deze niet teruggezet kunnen worden naar live.vodafone.com

Tot overmaat van ramp zijn de APN instellingen van een signature voorzien dus ik verwacht dat iedere wijziging in de IPCC tot een niet werkende versie leidt.

Ik weet niet of dat laatste zo is, dus voor de liefhebber van een klein experiment heb ik een aangepaste IPCC hier klaarstaan. PM me maar.
Instellingen voor tethering zijn nog steeds onzichtbaar. Feitelijk is het de situatie na de upgrade naar 4.2.1 en voordat de 9.1 carrier update kwam.

Wanneer ik de 9.1 carrier update installeer, zie ik nog steeds geen mogelijkheid om de tethering instellingen aan te passen, maar krijg ik wel een knop een niveau hoger 'Stel internet tethering in'. Wanneer ik daar op druk krijg ik idd de melding ' neem contact op met vf nl'.

Zie ook je pm
  #27  
Oud 23-11-10, 11:41
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Beste Postduif,
Bedoel je dat toen je heb geupgrade naar 4.2.1 de tethering instellingen ook al waren verdwenen, zonder dat je de carrier update had toegepast? Ik ben hier wel benieuwd naar, want ik ben zo stom geweest op gelijk die carrier update te installeren.
  #28  
Oud 23-11-10, 11:52
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrscheer Bekijk bericht
Beste Postduif,
Bedoel je dat toen je heb geupgrade naar 4.2.1 de tethering instellingen ook al waren verdwenen, zonder dat je de carrier update had toegepast? Ik ben hier wel benieuwd naar, want ik ben zo stom geweest op gelijk die carrier update te installeren.
Correct
  #29  
Oud 23-11-10, 11:54
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postduif Bekijk bericht
Correct
dan begrijp ik niet dat sommigen dmv het herstellen van een oude backup het weer terug hebben gekregen...
  #30  
Oud 23-11-10, 12:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrscheer Bekijk bericht
dan begrijp ik niet dat sommigen dmv het herstellen van een oude backup het weer terug hebben gekregen...
Die hebben het vast (nog) niet daadwerkelijk getest. Dan weet je pas echt of het wel of niet werkt...
  #31  
Oud 23-11-10, 12:08
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Lightbulb Werkende oplossing

Voorlopig werkt tehering hier prima via een workaround:

1) download het volgende bestand http://www.mediafire.com/?gy47ka7u4x4o8g6
2) Zet de carrier testing mode aan voor iTunes (weet je niet hoe dit moet, via google kun je dit gemakkelijk terugvinden)
3) Installeer de bovenstaande .ipcc

De .ipcc wordt niet echt geïnstalleerd (vermoedelijk door het ontbreken van de juiste signature), maar wat er nu eigenlijk gebeurt heeft een gunstig effect namelijk: de vf_nl 9.1 ipcc wordt verwijderd en je toestel valt terug op de Unknown carrier 9.0. Vul vervolgens bij Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> Mobiel datanetwerkt de APN gegevens voor tethering en tethering doet het weer (wel weer aanzetten onder Netwerk).

Mooi resultaat zonder dat je hoeft te jailbreaken! Ik vrees alleen dat het een tijdelijke oplossing is totdat VF beslist om de nieuwe vf_nl versie 9.1 ipcc in een volgende iPhone software update te integreren.

N.B. Je wordt nu wel elke keer dat je met iTunes verbindt of als je naar Instellingen --> Algemeen --> Info gaat, gevraagd of je de vf_nl versie 9.1 ipcc opnieuw wil installeren, voorlopig kun je dit negeren.
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07

Laatst gewijzigd door bluevoice; 24-11-10 om 12:53. Reden: Link naar bestand aangepast
  #32  
Oud 23-11-10, 12:08
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Die hebben het vast (nog) niet daadwerkelijk getest. Dan weet je pas echt of het wel of niet werkt...
Klopt! Als je herstelt krijg je in eerste instantie wél weer de tethering-schakelaar terug, maar zodra je dit probeert in te schakelen verdwijnt-ie weer als sneeuw voor de zon.
  #33  
Oud 23-11-10, 12:14
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark Bekijk bericht
Klopt! Als je herstelt krijg je in eerste instantie wél weer de tethering-schakelaar terug, maar zodra je dit probeert in te schakelen verdwijnt-ie weer als sneeuw voor de zon.
Zie mijn werkende oplossingen 2 posts terug.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-11-10 om 13:39. Reden: geregeld
  #34  
Oud 23-11-10, 12:18
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Mooi overzicht bluevoice,
Echter toen ik dit gister probeerde kreeg ik niet de tethering schakelaar terug. klopt het dat die pas verschijnt als je de APN settings hebt ingevuld voor tethering?
  #35  
Oud 23-11-10, 12:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrscheer Bekijk bericht
Mooi overzicht bluevoice,
Echter toen ik dit gister probeerde kreeg ik niet de tethering schakelaar terug. klopt het dat die pas verschijnt als je de APN settings hebt ingevuld voor tethering?
Dit is helemaal juist, de instellingen voor tethering zijn pas te zien als je de APN voor tethering (juist) hebt ingevuld. Voor VF zijn dit:

APN: live.vodafone.com
user: vodafone
pass: vodafone
  #36  
Oud 23-11-10, 12:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Voorlopig werkt tehering hier prima via een workaround:
...
Mooi resultaat zonder dat je hoeft te jailbreaken! Ik vrees alleen dat het een tijdelijke oplossing is totdat VF beslist om de nieuwe vf_nl versie 9.1 ipcc in een volgende iPhone software update te integreren.
...
Zou, als dat gebeurt, dezelfde work around toegepast kunnen worden?
Edit nee, waarschijnlijk valt ie dan idd terug op de meegeleverde IPCC van de firmware.
Is dat trouwens wel mogelijk, een IPCC 'meeleveren' met een firmware? Lijkt mij van niet eigenlijk, er zijn immers verchille de aanbieders....?
  #37  
Oud 23-11-10, 12:44
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Is dat trouwens wel mogelijk, een IPCC 'meeleveren' met een firmware? Lijkt mij van niet eigenlijk, er zijn immers verchille de aanbieders....?
Jazeker de ipcc's (eigenlijk de carrier.bundles - ipcc is slechts het installatiebestand) voor alle door Apple ondersteunde netwerken worden sowieso standaard met de iPhone software meegeleverd. Deze zijn terug te vinden onder /System/Library/Carrier Bundles/

Dit zijn de standaard carrier bundles. Daarnaast kan Apple altijd een carrier.bundle overschrijven door een OTA update (over the air) of via iTunes. De geupdate carrier instellingen opgeslagen in de map van de mobiele gebruiker namelijk in /var/mobile/Library/Carrier Bundles/. Deze map is leading dus de carrier.bundles hierin gaan voor de systeem carrier.bundles die met de software worden meegegeven.

Waarschijnlijk was VF te laat met het aanleveren van het bestand waardoor het niet in de softwareupdate 4.2.1 is opgenomen, de kans is groot dat het bestand in een volgende softwareupdate wel wordt opgenomen.

Eigenlijk moeten we een aangepast ipcc bestand hebben dat wel wordt geïnstalleerd in de map van de mobiele gebruiker, dit is dan een blijvende oplossing.
  #38  
Oud 23-11-10, 12:47
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Voorlopig werkt tehering hier prima via een workaround:

1) download het volgende bestand http://rapidshare.com/files/43260223...nl_iPhone.ipcc
2) Zet de carrier testing mode aan voor iTunes (weet je niet hoe dit moet, via google kun je dit gemakkelijk terugvinden)
3) Installeer de bovenstaande .ipcc

De .ipcc wordt niet echt geïnstalleerd (vermoedelijk door het ontbreken van de juiste signature), maar wat er nu eigenlijk gebeurt heeft een gunstig effect namelijk: de vf_nl 9.1 ipcc wordt verwijderd en je toestel valt terug op de Unknown carrier 9.0. Vul vervolgens bij Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> Mobiel datanetwerkt de APN gegevens voor tethering en tethering doet het weer (wel weer aanzetten onder Netwerk).

Mooi resultaat zonder dat je hoeft te jailbreaken! Ik vrees alleen dat het een tijdelijke oplossing is totdat VF beslist om de nieuwe vf_nl versie 9.1 ipcc in een volgende iPhone software update te integreren.

N.B. Je wordt nu wel elke keer dat je met iTunes verbindt of als je naar Instellingen --> Algemeen --> Info gaat, gevraagd of je de vf_nl versie 9.1 ipcc opnieuw wil installeren, voorlopig kun je dit negeren.
Helaas, maar deze workaround werkt niet.
  #39  
Oud 23-11-10, 12:52
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@postduif: Wat is het probleem dan?
  #40  
Oud 23-11-10, 12:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Jazeker
....
Eigenlijk moeten we een aangepast ipcc bestand hebben dat wel wordt geïnstalleerd in de map van de mobiele gebruiker, dit is dan een blijvende oplossing.
Aha. Dus zo zit het.
Inderdaad zou de beste optie zijn een aangepast (of zelf aan te passen) IPCC bestand, maar het ziet er voorlopig nog niet uit dat dat gaat lukken, aangezien deze door Apple gesigneerd (moeten) worden.

Ik verlaat mijn hoop maar om de 'gewone' out of the box tethering functie te willen blijven gebruiken en vestig mijn hoop op jailbreak - oplossingen zoals PDANet en evt. MyWi. 't Is denk ik niet anders....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.