Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds twee weken ben ik in het bezit van een zwarte iPhone 4.2.1 Echter, geen internet maar wel een KPN abonnement. Bij Instellingen/Algemeen/Netwerk/zit bij de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Geen internet (3G) maar tethering blijft zoeken
Sinds twee weken ben ik in het bezit van een zwarte iPhone 4.2.1
Echter, geen internet maar wel een KPN abonnement. Bij Instellingen/Algemeen/Netwerk/zit bij de optie 'Internet-tethering' geen aan/uit knop maar deze blijft zoeken (draaiend cirkeltje). Al via iTunes hersteld maar ook dat geeft geen oplossing. Hoe krijg ik dit zoeken naar Tethering uit en hoe krijg ik wel 3G? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren mijn iPhone 3GS met 3.1.2 met jailbreak geupdate via itunes naar 4.2.1. De jailbreak is vervolgens vlekkeloos verlopen, behalve dat ik mijn Tetheringfunctie kwijt ben. Onder netwerk is deze niet meer aanwezig. Ik heb het hele forum doorgekeken voor een oplossing maar kan helaas niets vinden wat helpt. Het custom ipcc file uploaden werkt niet. Mis ik iets? Stuur me anders even een bericht dan geef ik mijn msn.
Alvast heel erg bedankt, Kim |
|
|||
|
|||
ik krijg itunes niet in carrier testing mode..
|
|
||||
|
||||
Ik wil in ieder geval Bluevoice bedanken, het heeft bij mij gewerkt, ik kan nu middels iPhone 4 met Vodafone op FW 4.2 en carrier 9.0 tetheren!
BEDANKT! Laatst gewijzigd door EN-IS; 22-01-11 om 17:54. |
|
|||
|
|||
Gelukt!
Na dagen lang vanalles te hebben geprobeerd is het me eindelijk gelukt om tethering werkend te krijgen onder 4.2.1. De methode die ik gebruikt heb vereist wel een jailbreak. Door middel van de commcenter patch is het mogelijk om custom IPCC's te gebruiken. Ik heb het carrier.plist bestand aangepast en overbodige dingen eruit gehaald, zodat ik niet op Carrier 9.0 hoef te zitten. Hij staat nu netjes op VF 9.1, de irritante doorschakel-melding is weg en de voicemail knop werkt ook, en tethering natuurlijk
Installeer eerst de commcenter-patch 1. File downloaden van HIER 2. File kopiëren naar je iPhone 3. File op je iPhone installeren dmv SSH met deze command: dpkg --install CCPatch.wortel.4ALL4.deb of gewoon via iFile installeren. Reboot de telefoon. Vodafone_nl.bundle installeren 4. Installeer de officiële IPCC van Vodafone die in dit topic gepost is. 5. SSH naar de juiste locatie (var/mobile/Library/Carrier Bundles/iPhone/Vodafone_nl.bundle 6. Kopieer de bestanden uit deze ZIP naar die locatie. 7. Herstart de telefoon. Ga vervolgens naar Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen. Nadat het toestel weer opnieuw opgestart is werkt het perfect Ik heb dit op 2 iPhone's geprobeerd en het werkt op allebei. Succes! Laatst gewijzigd door bopebrasil; 24-01-11 om 00:17. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Graag gedaan (aangezien de handleiding en files voor een deel van mijn hand zijn )
|
|
||||
|
||||
Helaas werkt dit truckje met 4.3 niet meer
|
|
|||
|
|||
bopebrasil; zit er een kans in dat deze oplossing er ook komt voor T-mobile?
|
|
||||
|
||||
Thx bobebrasil, Het heeft bij mij ook gewerkt! Zeer dankbaar
|
|
|||
|
|||
Ok de situatie:
Ik heb een Iphone 4 (16GB) die draait op iOS 4.2.1 en ik gebruik het netwerk van T-Mobile, hij is recent via de untethered Jailbreak van Greenpois0n gejailbreaked (achteraf een beetje onzinnig want ik doe er niks mee). Ik heb met een simkaart van Vodafone mijn iPhone simlockvrij gemaakt. Maar nu krijg ik nogsteeds geen menu optie `tethering´ of Mobiel Data Netwerk. Deze zie ik echter wel als de Vodafone simkaart erin zit. Maar aangezien mijn abo hier niet op staat is dat vrij zinloos. Het werkt ook niet dmv het installeren van een profiel van help.BenM.at | BENM.AT Dit is ongeveer waar mijn kennis ophoudt, kan iemand mij verder helpen? |
|
||||
|
||||
Providers die door Apple officieel ondersteund worden, waaronder sinds jaar en dag al t-mobile, hebben tethering meestal afgesloten via Apple. Nu komen daar vanaf iOS 4.3 ook andere telcos bij zoals Vf en misschien ook wel KPN (er worden nu al IPCC profielen van verspreid door Apple, maar die kun je nog weigeren, in iOS 4.3 zitten ze waarsch. ingebakken in de firmware.... )
Vanaf dan is iedereen de *** die een provider gebruikt die tethering niet afgesloten heeft via Apple's IPCC profielen, tenzij je jailbreakt en een andere jailbreak tethering alternatief gaat gebruiken. Ik zit nog op carrier 9.0 (vodafone) maar moet dagelijks een pop-up wegklikken en zodra ik upgrade naar 4.3 ben ik tethering ook kwijt denk ik.... Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-02-11 om 17:08. |
|
|||
|
|||
tethering
ook ik was slachtoffer ;-) na de update en nieuwe jailbreak en de instelling van vodafone kon in niet meer tetheren.
alleen stond er nog stel tetheren in. (contact opnemen met vf ) ben in Cydia gaan zoeken en kwam daar tetherme tegen dit programmaatje moet je kopen (he wat een rot woord ;-) )) maar goed ik he er al eerder beter ervaringen mee dus ik heb die 1 dollar 30 omgerekend een euri betaald via Paypal (moet je wel een account voor hebben) en het programmaatje gedownload en ja hoor tijdens de inst. wordt de verbinding met je prov ff verbroken en restart je springboard, en moet je ff je simlockcode invoeren maar dan zie je prompt bij instellingen algemeen netwerk internet tetering uit staan daar kan je tethering weer aanzetten en lkr gebruiken. was mij die euro wel waard dan maar een roosje minder met valetijn hahah succes |
|
|||
|
|||
tethering
Citaat:
lees me berichtje hierboven even wellicht dat t jou ook kan helpen? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
kan iemand mij vertellen als je de carrier update doet van KPN of je dan nog steeds tethering kan gebruiken, zit nog op 4.2.1 en werkt nog perfect, iemand een idee ?????
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb op een Iphone4 4.2.1 met vodafone zakelijk geen toegang tot het internet via live.vodafone. Na bovenstaande reset heb ik wel toegang tot internet tethering (de optie is na reset aanwezig) maar hier staat dan standaard de "live" verbinding. Met de live verbinding werkt het internet dus niet. Zodra ik live wijzig in office.vodafone.nl is internet tethering weg! Heeft iemand een tip voor mij? Laatst gewijzigd door marcvth; 22-02-11 om 14:08. |
|
|||
|
|||
Citaat:
GEWELDIG!! Het werkt eindelijk! |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
1) Download het custom Vodafone NL .ipcc bestand (Vodafone_nl_iPhone.ipcc) 2) Zet de carrier testing mode aan in iTunes (How to enable carrier testing mode in iTunes) 3) Installeer de bovenstaande .ipcc |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 | ArB | Jailbreak | 1 | 14-01-09 22:15 |
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 | ArB | Unlock | 0 | 08-12-08 22:29 |
|
|