//

nieuwe update via computer werkt niet, kan niks meer.

nieuwe update via computer werkt niet, kan niks meer. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik heb per ongeluk mijn whatsapp verwijderd en als ik hem weer op nieuw wil downloaden moet ik de nieuwe update hebben, ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-11-12, 15:03
sarahronner sarahronner is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Unhappy nieuwe update via computer werkt niet, kan niks meer.

hallo,
ik heb per ongeluk mijn whatsapp verwijderd en als ik hem weer op nieuw wil downloaden moet ik de nieuwe update hebben, ik heb nu de 4.1.2 en ik moet dan de 4.3 hebben, als ik dan mijn telefoon aan de computer leg en in itunes druk op nieuwe update zoeken zegt ie dat dit de nieuwste update is, dus ik kan niet meer updaten. ik weet niet wat ik moet doen kan iemand mij zo snel mogelijk helpen het is zeer dringend??!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-12, 15:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iOS 4.2.1 is de allerlaatste firmware voor de iPhone 3G.

Heb je nergens een backup gemaakt van de iTunes bibliotheek met de apps. Indien ja dan zou de oude versie van Whatsapp daar nog kunnen in staan.
  #3  
Oud 17-11-12, 15:49
sarahronner sarahronner is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Standaard

nee heb ik volgens mij niet, waar zou ik dat kunnen zien?
  #4  
Oud 18-11-12, 00:32
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahronner Bekijk bericht
nee heb ik volgens mij niet, waar zou ik dat kunnen zien?
open itunes op de pc (of mac)

kijk bij apps: als daar Whats App tussen staat kan je de iPhone aankoppelen via de usb. wel eerst zorgen dat hij niet automatisch synchroniseert (bewerken, voorkeuren, tabblad apparaten, automatische updates voorkomen).

als je de iphone dan aangekoppeld hebt kan je Whats app gewoon naar je iPhone slepen... en dan is het probleem opgelost (normaal gezien)
  #5  
Oud 18-11-12, 15:28
sarahronner sarahronner is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Standaard

hij staat er niet meer in, ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. bedankt voor jullie hulp! en ik ga een nieuwe telefoon kopen...
  #6  
Oud 18-11-12, 15:51
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahronner Bekijk bericht
hij staat er niet meer in, ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. bedankt voor jullie hulp! en ik ga een nieuwe telefoon kopen...
Kijk dat is nou en reden om effe een nieuwe te gaan kopen!
  #7  
Oud 18-11-12, 15:58
sarahronner sarahronner is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Standaard

haha ja precies!
  #8  
Oud 18-11-12, 16:08
Elinnee Elinnee is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 4
Standaard

ik heb hetzelfde!! ik heb hem wel in itunes staan maar daar heb ik hem gister ingekocht en toen ik hem via een kabel op me mobiel wilde zetten stond er dat dat niet kon.. Weet iemand of als je je telefoon jailbreakt dat je whatsapp dan wel kan kopen?
  #9  
Oud 18-11-12, 18:52
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahronner Bekijk bericht
hij staat er niet meer in, ik ben bang dat het niet meer gaat lukken. bedankt voor jullie hulp! en ik ga een nieuwe telefoon kopen...
iPhone again?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2012 om 18:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elinnee Bekijk bericht
ik heb hetzelfde!! ik heb hem wel in itunes staan maar daar heb ik hem gister ingekocht en toen ik hem via een kabel op me mobiel wilde zetten stond er dat dat niet kon.. Weet iemand of als je je telefoon jailbreakt dat je whatsapp dan wel kan kopen?
eerste vraag: omdat de nieuwste update van Whats app niet werkt bij iPhone 3G, je hebt voor Whatsapp ios 4.3 nodig en dat gaat niet op een 3G...

tweede vraag: ik heb geen ervaring met jailbreak, maar ik denk het niet.
  #10  
Oud 20-11-12, 09:24
wesleyw wesleyw is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 5
Standaard

Beste allemaal,

ik heb het zelfde probleem.
Ik heb een ouwe iphone 3g.
Deze werkte nog naar behoren, nu was het laadt icoontje blijven hangen en heb ik de telefoon moeten terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Helaas geen reservekopie kunnen maken omdat niks et meer deed.

Nu staat er dus ios 4.2.1 op de telefoon.
Ik kan nu echter geen Whatsapp (maar ook facebook, twitter, nu ect) meer installeren omdat men daar 4.3 voor nodig zou moeten hebben.

Dit is toch f*cking niet normaal, ik kan de telefoon nu dus net zo goed in de vuilnisbak flikkeren omdat er geen hol meer mee te doen valt.

Heeft iemand een oplossing om dit probleem op te lossen, en nee een nieuwe telefoon kopen bedoel ik niet
  #11  
Oud 21-12-12, 00:35
japjap japjap is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard Whatsapp niet meer op 3G?

Hallo,

Mijn vriendin heeft een iphone 3G met iOS 4.2.1. Dat is voor dit model dus de laatste versie. Nu heeft Whatsapp daar altijd prima op gedraaid, maar ineens geeft Whatsapp aan dat dit een verouderde versie is en er een update nodig is. Zonder te updaten kan Whatsapp niet meer activeren. En, zoals hier al eerder is genoemd, is er voor de laatste update iOS 4.3 nodig, die dus niet op een 3G kan worden gezet...

Is Whatsapp nu op geen enkele manier meer voor de 3G beschikbaar? Dat zou toch belachelijk zijn... Is er misschien nog een Whatsapp-versie die wel draait op 4.2.1? Ik weet niet of mijn vriendin al eens geupdate had (kan het versienummer niet terugvinden) en er misschien nog een iets nieuwere versie is die nog wel werkt op 4.2.1?

Wie heeft Whatsapp nog werkende op een 3G en welke versie is dit?

Tnx!
  #12  
Oud 21-12-12, 07:46
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Is het niet op te lossen met dit?
You Can Now Install iOS 5 On iPhone 2G/3G And Old iPods Without Jailbreaking | TechnoBuffalo
http://www.whited00r.com/iphone3g.php voor iphone 3G

ps. Heb zelf nog geen ervaring of dit (nog) werkt.
  #13  
Oud 21-12-12, 08:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japjap Bekijk bericht
Wie heeft Whatsapp nog werkende op een 3G en welke versie is dit?
Daar loopt al een heel lange draad over:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...iphone-3g.html
  #14  
Oud 21-12-12, 09:54
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Lees maar eens verder op die pagina.
Dat is firmware 3.x (!!), met wat aanpassingen.
Dat is dus geen stap vooruit, maar drie stappen achteruit.
  #15  
Oud 21-12-12, 10:13
japjap japjap is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daar loopt al een heel lange draad over:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...iphone-3g.html
In die hele thread wordt ervan uit gegaan dat als je een oudere versie van Whatsapp terugzet dit weer werkt op je 3G. Helaas is dit niet het geval, want op het probleemgeval draait al een oude versie van Whatsapp, ééntje die het gewoon prima deed. Maar heel recent, volgens mij pas vanaf 2 dagen geleden, heeft Whatsapp besloten dat deze app te oud is en nu verplicht moet worden geupdate. Hij draait dus, maar activeren kan niet meer.

Misschien toch eens kijken naar iOS5 op de 3G, ook al is dat een stap terug. Trager kan het toestel al nauwelijks namelijk...
  #16  
Oud 25-12-12, 20:19
ANOUKMALIKK ANOUKMALIKK is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

ik heb dus hetzelfde probleem als jullie.
mijn w'app is ook verwijderd en kan hem nu niet meer opnieuw downloaden.

mijn iphone 3G is gejailbreakt, maar dat maakt dus geen verschil.
wel heb ik van een vriendin een link gekregen om whatsapp op de computer te downloaden. dit is natuurlijk niet handig maar het is iets

http://bluestacks.com

als je dit hebt geïnstalleerd, kun je allemaal apps op je computer downloaden (dus ook w'app)

ik hoop dat iemand misschien een oplossing heeft!! (want w'app op de computer is niet altijd even handig)

alvast bedankt!!
  #17  
Oud 26-12-12, 01:32
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Enige oplossing die er is is een iPhone aanschaffen die iOS 4.3 of hoger aan kan. Dus minimaal de 4.

Het klinkt niet aardig maar een mobiele telefoon (ongeacht merk en type) is na 2 à 3 jaar afgeschreven. De meeste telefoons gaan ook technisch niet veel langer mee. De 3G is in 2008 op de markt gekomen en inmiddels dus bijna 5 jaar oud, in telefoonland is het inmiddels een fossiel In deze tijden gaan de technische ontwikkelingen zo snel dat een 3G(S) simpelweg de zwaardere/latere versies van iOS niet aan kan.

Het aanpassen van apps als whatsapp zodat deze toch geschikt zijn voor bv. een 3G is voor een fabrikant op een goed moment niet meer lonend (omdat er steeds minder mensen met een 3G zijn - de grootste groep heeft minimaal een 4 en dus meer technische mogelijkheden met whatsapp) en zal hij dat dus ook niet meer doen...

Enige "oplossing" die er is voor diegene die nog een 3G heeft is regelmatig een backup maken van je iPhone zodat je eventueel oudere versies kunt terughalen.

En mijn tip, koop een andere iPhone... Je hoeft niet persé een 5 aan te schaffen maar ook een 4(S) geeft je al zoveel extra mogelijkheden (en zijn wat goedkoper dan een nieuwe 5 ).
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Computer kan niks uitvoeren op Iphone rawbin iPhone algemeen 2 03-10-11 00:20
Iphone doet niks meer reset werkt niet Nickspie iPhone algemeen 14 23-02-10 13:02
Iphone 3gs 16gig werkt niet meer Na update nieuwe Firmware. vondeuhlux iPhone algemeen 10 30-12-09 11:42
Iphone werkt niet meer na nieuwe update 3.0 ?! ElQubo Archief 3 06-07-09 20:37
Windows: Kan niet meer herstellen, en niks meer doen. Onbekende bout (9) Guest-20201028093429 iTunes 3 21-08-08 22:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.