//

Batterij verlies bij niet-gebruik 4S

Batterij verlies bij niet-gebruik 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo iedereen, sinds dit weekend heb ik iets vreemd voor met mijn iphone 4S 32 gig. een klein half jaar geleden is de batterij vervangen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-04-15, 09:10
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard Batterij verlies bij niet-gebruik 4S

hallo iedereen,

sinds dit weekend heb ik iets vreemd voor met mijn iphone 4S 32 gig. een klein half jaar geleden is de batterij vervangen omdat de vorige duidelijk aan het einde van zijn latijn zat, so far so good.

nu, afgelopen week en weekend heb ik ios 8.3 geinstalleerd en heb ik de iphone eens volledig gewist en als nieuwe iphone geintalleerd ( er stond veel te veel rommel op en dit was de simpelste manier om hem proper te maken )

afgelopen vrijdag avond laat ik de gsm beneden liggen op een 55%, als ik zaterdagmorgen hem terug neem staat ie nog maar op 3%, dus een dikke 50% kwijt terwijl hij niet is gebruikt op een dikke 10 u.

volledig opgeladen, en dan ben ik het wat in de gaten beginnen houden en is het me opgevallen dat hij in standby op korte tijd redelijk wa batterij verbruikt ( Wi-Fi en 3G staan op, maar dat was ervoor ook altijd zo ). zo verloor ik op een bepaald moment op 45 min 7% terwijl hij er gewoon lag te liggen. in de nacht van zondag op vandaag terug opgeladen tot 01.00 u, dan van de stekker en deze morgen om 05.00 u ( ik stond met de vroege shift ) nog 74%.....

ik kan me van vroeger herinneren dat hij amper 10% verloor over een hele nacht, en nu zit ik al aan 25% op 4 u

deze morgen rond 05.30 opt werk nog wa verder gekeken, en daar heb ik gezien bij instellingen-> algemeen-> batterijverbruik dat hij +/- 5 u standby was ( wat kan kloppen gezien hij van de stroom is gegaan rond 01.00 u ), maar ook tevens van die 5 u standby 4.5 u in gebruik en dat terwijl hij minstens 4 u stil heeft gelegen. voor zover ik weet was alles op de achtergrond uitgeschakeld ( ook locatievoorziening, verversen apps etc, iets wat vroeger ook al zo was ). de grootste stroomverbruiker zou volgens datzelfde batterijverbruik het toegangs / beginsscherm zijn met 37%

deze middag heb ik thuis de iphone via itunes eens laten herstellen en terug volledig opgeladen, en nu probeer ik hem zo min mogelijk te gebruiken om eens te kijken hoe het nu verder verloopt.

mijn vriendin heeft juist dezelfde iphone ook met een nieuwe batterij op hetzelfde moment vervangen, maar deze blijft nog vrolijk zijn procenten behouden. mijn eerste idee zou dan zijn dat mijn batterij het toch aan het begeven is op 1 of andere manier, maar toch blijf ik het vreemd vinden van die verbruikstijd / standby tijd. als de iphone inderdaad aangeeft dat hij constant in gebruik zou zijn ( hoewel dit in werkelijkheid niet zo is ) is het inderdaad logisch dat de batterij zienderogen slinkt, maar ik heb geen idee wat dan de verbruiker zou kunnen zijn. alle apps op de achtergrond zijn afgesloten, verversen apps en locatievoorzieningen zijn uitgeschakeld. verlichting scherm staat op 1/3de, en na 1 minuut slaat hij op vergrendeling. het enige wat continue opstaat zijn de Wi-Fi of 3G en af en toe komt er eens iets binnen van een mail of melding, maar dat was vroeger ook zo, dus op dat vlak zijn er geen verschillen tov nu.

zowiezo is het mijn bedoeling om deze nacht beide iphones volledig opgeladen op hetzelfde uur gewoon te laten liggen en morgenvroeg eens te kijken naar de eventuele verschillen tussen mijn en haar Iphone.

als iemand is die enig idee heeft, hoor ik het graag......

update:

Intussen nog een paar extra testen gedaan waaruit blijkt dat de iPhone nagenoeg niet in stand-by blijft. Zo blijft hij een verbruik van 10,5 u aangeven op een stand-by tijd van 11 u, terwijl de iPhone van mijn vriendin over dezelfde periode een gebruik van 30 min aangeeft. Vanavond ga ik eens testen met Wi-Fi en 3G uitgeschakeld. Voor de rest staat de iPhone zo batterij-vriendelijk mogelijk ingesteld ( geen verversen apps, verlichting 1/3de, lock na 1 minuut, alle achtergrond apps verwijderd )
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-15, 12:58
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ooit eens waterschade gehad?
  #3  
Oud 15-04-15, 22:30
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

eigenlijk niet dat ik weet. nu is het wel zo dat ergens verleden week ik een tas thee heb omgestoten op tafel, en dat er aan de achterkant van de iphone een beetje nat is gekomen ( iphone zit in een hoes ), voor zover ik heb gezien is er toch geen nat in gekomen of dergelijke.

zou dit een uitleg kunnen zijn voor hetgeen ik hier nu meemaak?
  #4  
Oud 16-04-15, 10:46
RodWil RodWil is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Heb sinds de upgrade naar 8.3 het zelfde probleem binnen 3 uur van 100% naar 62%.

Bij Apple Support Communities de volgende meldingen

https://discussions.apple.com/thread/6990806
https://discussions.apple.com/thread/6996076

hopen maar dat er snel een oplossing komt
  #5  
Oud 16-04-15, 11:23
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

das inderdaad k*t ;-)

terug naar 8.2 gaan zal dan mss even een oplossing kunnen zijn nu.

ben eens benieuwd of er snel een oplossing zal zijn.

het enigste wat een beetje helpt is het afzetten van 3G / Wi-Fi.

deze nacht eens uitgetest en een verlies van 25% ipv 50.

ik heb niet de indruk dat tijdens het gebruik van de iphone deze een hoger batterijverlies heeft dan ervoor, enkel wanneer hij in 'rust' is.
  #6  
Oud 16-04-15, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodWil Bekijk bericht
Heb sinds de upgrade naar 8.3 het zelfde probleem binnen 3 uur van 100% naar 62%.
Klopt!

Citaat:
Users will report poor battery life after every iOS update. Always. For eternity. This is not newsworthy. ↩
The Ultimate Guide to Solving iOS Battery Drain ? Scotty Loveless
  #7  
Oud 17-04-15, 09:07
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

deze nacht nog eens uitgetest:

gisteren 22 u: 100 %
deze morgen 07.00u: 18 %

had nog ergens de tip gelezen dat het mogelijk zou kunnen te maken hebben met Icloud en het uploaden van de fotos ed,. ik gebruik deze enkel voor de fotostream en documenten ed, het eigenlijke uploaden doe ik niet. zowiezo toch even afgezet, maar ook geen resultaat

je mag zeggen wat je wil dat bij elke update er wel iemand klaagt over zijn batterij, maar dit is toch niet normaal te noemen..........
  #8  
Oud 18-04-15, 10:54
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

ik heb deze morgen na mijn nachtshift de vliegtuigstand test gedaan, een 8 % verlies op 4.5 u, nog acceptabel, maar vreemd genoeg nog steeds een gelijklopende stand-by en in gebruik tijd waarbij facebook als grote winnaar met 36% uit de bus komt, terwijl deze niet is gebruikt in die 4.5 u ???

ik ga terug naar 8.2
  #9  
Oud 18-04-15, 11:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackball147 Bekijk bericht
ik ga terug naar 8.2
Dat impliceert dan ook een "downgrade" van de modem firmware. Daar kan een iPhone 4S heel ambetant op reageren.
  #10  
Oud 18-04-15, 11:12
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat impliceert dan ook een "downgrade" van de modem firmware. Daar kan een iPhone 4S heel ambetant op reageren.
zou mss kunnen, maar is het enigste dat ik momenteel nog kan doen, ook om te zien of dan de problemen effectief opgelost zijn zodat ik voor 100% zekerheid kan zeggen dat 8.3 de boosdoener is.
  #11  
Oud 18-04-15, 11:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackball147 Bekijk bericht
zou mss kunnen, maar is het enigste dat ik momenteel nog kan doen...
OK! Als het mis gaat dan zijn al uw "batterijproblemen" met één slag opgelost. Wi-Fi en Bluetooth werken dan niet meer en kunnen dus ook geen energie meer verbruiken. Succes gewenst.
  #12  
Oud 18-04-15, 11:19
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Das dan maar een risico dat ik neem

Kan nog altijd terug upgraden naar 8.3 😄😄

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 april 2015 om 12:05 ----------

De restore is voor zover ik kan zien gelukt, kan alleen geen Back-up terug zetten omdat deze laatste onder 8.3 was. Ben nu alles handmatig als een nieuwe iPhone aan het teug zetten. Wi-Fi ed is actief.

Eens alles geïnstalleerd is Back-up maken, en dan afwachten of de problemen nu van de baan zijn.....Fingers crossed
  #13  
Oud 18-04-15, 12:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackball147 Bekijk bericht
Ben nu alles handmatig als een nieuwe iPhone aan het teug zetten.
De kans dat dit je probleem oplost is waarschijnlijk groter dan de downgrade naar 8.2.

Anyway, als het maar helpt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #14  
Oud 18-04-15, 13:17
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De kans dat dit je probleem oplost is waarschijnlijk groter dan de downgrade naar 8.2.

Anyway, als het maar helpt.
Dat handmatig terugzetten had ik ook al eens gedaan, maar onder 8.3, zonder resultaat.
  #15  
Oud 20-04-15, 08:13
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

update:

na het succesvol terugzetten naar 8.2, de iphone handmatig volledig ingesteld op dezelfde instellingen zoals hij ervoor stond welke naar batterij verbruik zo vriendelijk mogelijk was: locatievoorzieningen af, refreshen apps af, pushen mail af, etc etc.

jammer genoeg nog steeds batterijverlies in stand by, zij het dan wel ietsje minder dan onder 8.3.

ik heb dan uiteindelijk de 8.3 er terug opgezet.

gisterenavond via de iphone zelf deze volledig gewist en ingesteld als een nieuwe telefoon en de basis instellingen hersteld zijnde de Wi-Fi en 3g instellingen, mail en icloud. voor de rest niks meer gedaan, dus geen extra apps zoals FB ed, gewoon zoals hij van fabriek uit klaarstaat.

deze morgen uiteindelijk een verlies van 45% ( in vergelijk: in volledige functionaliteit 80 %)

het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat er inderdaad in de 8.3 iets wezenlijk mis is dat ervoor zorgt dat het toestel zijn batterij verbruikt door continue met iets bezig te zijn, wat dat dan ook mag zijn. ik vind het dan wel vreemd dat dit dan ook nu in 8.2 is terwijl voor de allereerste update naar 8.3 dit niet het geval was.

extra apps zoals FB ed zorgen voor een nog groter verlies in batterijcapaciteit, gebruik van Wi-Fi/ 3G is ook nefast.

op een aantal appleforums lees je overal problemen met batterij sinds de update en dit over alle toestellen heen ( 4s, 5, 6 ). definitieve oplossingen zijn er voor de moment nog niet gevonden, wel wat lapmiddelen om het verbruik een beetje tegen te gaan zoals het afzetten van 3G ed, maar daarvoor koop ik mij geen toestel van ettelijke 100den euros om deze te denigreren naar het niveau van een nokia 3310.

er moet dus van apple uit een duidelijke oplossing geboden worden voor dit probleem.

getuige hieronder een citaat vanuit de apple community:

So at the Apple Store they ran some diagnostics that showed there were various iOS8.3 processes that were hanging in the background, consuming battery life. Separately, there was a problem within iCloud. They recommended backing up to iTunes, then doing a factory reset/set up as new phone. They noted that it may not be a fix - the firmware was updated with iOS8.3, thus a factory reset might still have the same software issues.
  #16  
Oud 21-04-15, 17:28
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Het is echt bijna te gek voor woorden: ik heb de laatste dagen een beetje opgevolgd en het komt erop neer dat bij niet gebruik ( wel 3G of Wi-Fi actief ) er een verlies is van rond 6% per uur.......wanneer er dan wel gebruik van wordt gemaakt, meestal in de vorm van FB checken, mail of een sms loopt het al snel op naar 15-20% per uur.......Jezus christus, das toch nie meer normaal te noemen

het enige wat ik kan doen om,het een beetje in te perken is dan 3G afzetten , en dan vermoed ik dat het verlies nog rond 2-3% per uur is......


triest hoor voor zo een merk als Apple dat daar niet sneller wordt op gereageerd........
  #17  
Oud 21-04-15, 17:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackball147 Bekijk bericht
triest hoor voor zo een merk als Apple dat daar niet sneller wordt op gereageerd........
Wanneer heb je dan een gedocumenteerd bug report ingediend bij Apple?
  #18  
Oud 21-04-15, 23:13
blackball147 blackball147 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 23
Standaard

Heb ik niet, zou niet weten hoe, maar op de Apple community zijn er veel die wel naar Apple toe de nodige signalen hebben gegeven voor zover ik heb gelezen
  #19  
Oud 22-04-15, 08:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackball147 Bekijk bericht
...maar op de Apple community zijn er veel die wel naar Apple toe de nodige signalen hebben gegeven voor zover ik heb gelezen
Ik heb geen idee hoe Apple op "de nodige signalen" reageert. Als je een reactie wenst van Apple dien je toch beter een goed onderbouwd bug report in:

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Succes gewenst.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aankopen iTunes Store 1 maal geldig bij verlies of geem backup. Opnieuw kopen suzuki2002 iPhone algemeen 1 14-10-13 10:55
iPhone4 verlies signaal bij inschakelen 3G-netwerk ernie iPhone algemeen 2 31-12-11 03:47
Eerste gebruik iPhone4 - batterij JeroenDV iPhone algemeen 10 21-01-11 19:46
Batterij bij normaal gebruik in 1 dag leeg -dp- Archief 2 08-02-09 21:59
Batterij gebruik & standby Undertaxxx iPhone algemeen 29 05-10-08 13:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.