//

Batterij gebruik & standby

Batterij gebruik & standby discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de eerste dag dat ik men Iphone had heeft die 'Gebruik' of 'Usage' optie nooit echt gewerkt bij me. Eenmaal me batterij volledig was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-04-08, 10:28
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard Batterij gebruik & standby

Sinds de eerste dag dat ik men Iphone had heeft die 'Gebruik' of 'Usage' optie nooit echt gewerkt bij me. Eenmaal me batterij volledig was opgeladen kon ik heel even het gebruik & standby tijd zien maar dit was even snel weer weg. Ik zag dus telkens alleen streepjes - - bij gebruik & standby staan inplaats van cijfers. Nu gisteren heb ik eindelijk dit probleem gefixt en ik zie nu heel netjes het gebruik en de standby tijd.

Het is erg simpel te verhelpen, je hoeft alleen maar je batterij even volledig leeg te laten lopen. Speel wat muziek ofzo en eenmaal de iphone is uitgevallen sluit je hem aan via oplader op het stopcontact (NIET via usb). Je zal zien dat er een rode batterij verschijnt, eenmaal je terug genoeg stroom hebt zal de iphone vanzelf aangaan en laat deze nu volledig opladen !

Voila je gebruik & standby tijden zullen nu netjes weergegeven worden zoals op onderstaand screenshot.


Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-08, 10:35
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Dat viel mij ook al op, maar dat werkt niet altijd!
Als je de iPhone een aantal keren gereboot hebt, of een tijd in standby hebt laten liggen, staat het verbruik weer op - -
  #3  
Oud 15-04-08, 10:37
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Oke! ik ben benieuwd, ik had hem namelijk ook volledig leeg laten lopen vorige week in de hoop dat ie dan wel het verbruik laat zien. Maar toen had ik de iPhone opgeladen via usb. Mijn iPhone is toevallig ook bijna op dus zal hem daarna aan het stroomnet hangen

Bedankt, hopen dat het werkt!
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #4  
Oud 15-04-08, 10:52
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Dat viel mij ook al op, maar dat werkt niet altijd!
Als je de iPhone een aantal keren gereboot hebt, of een tijd in standby hebt laten liggen, staat het verbruik weer op - -
Yupz idd, had dus ook altijd dat probleem dat het er maar even stond. Nu blijft het netjes staan zoals je kan zien .

PS: Heb net zelfs eens de iphone 3x achter elkaar uitgschakeld en mijn gebruik & standby tijden blijven netjes staan. Wel jammer is als je batterij nog VOL is en je gebruikt usb dan komen de tellers weer op 0.

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 15-04-08 om 10:56.
  #5  
Oud 15-04-08, 10:59
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

een kleine correctie: je hoeft hem niet helemaal te laten leeglopen (schijnt ook niet goed te zijn trouwens), maar je moet hem juist helemaal opladen (tot het stekkertje verschijnt in de battery image). Ook bij tussentijds weer bijladen en helemaal volladen werkt dit! Zelf getest.

Vanuit een full charge gaat ie het stroomverbruik weer bijhouden. Er staat trouwens ook bij dat het sinds full charge is. Bij tussentijds even bijladen zonder dat ie helemaal vol is wordt er niet meer geteld en verschijnen de streepjes. Daarnaast, als je in de installer zit en wat installeert en weer terugkeert zie ik dat bij de reset van summerboard/springboard de telling ook weer weg is! Zal wel een bug vanuit de installer zijn. Hetzelfde geldt inderdaad voor rebooten.
  #6  
Oud 15-04-08, 11:02
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
een kleine correctie: je hoeft hem niet helemaal te laten leeglopen (schijnt ook niet goed te zijn trouwens), maar je moet hem juist helemaal opladen (tot het stekkertje verschijnt in de battery image). Ook bij tussentijds weer bijladen en helemaal volladen werkt dit! Zelf getest.

Vanuit een full charge gaat ie het stroomverbruik weer bijhouden. Er staat trouwens ook bij dat het sinds full charge is. Bij tussentijds even bijladen zonder dat ie helemaal vol is wordt er niet meer geteld en verschijnen de streepjes. Daarnaast, als je in de installer zit en wat installeert en weer terugkeert zie ik dat bij de reset van summerboard/springboard de telling ook weer weg is! Zal wel een bug vanuit de installer zijn. Hetzelfde geldt inderdaad voor rebooten.
Heb mijne genoeg volledig laten opladen zonder hem eerst volledig leeg te laten lopen en toen had ik elke keer weer die streepjes. Alleen nu sinds ik hem helemaal heb laten leeglopen werken die meters perfect.

En zoals ik al zij heb ik 3x de iphone uitgschakeld helemaal en mijn meters blijven gewoon netjes verderlopen.

Conclusie, werkt perfec hier !

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 15-04-08 om 11:04.
  #7  
Oud 15-04-08, 11:05
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Heb mijne genoeg volledig laten opladen zonder hem eerst volledig leeg te laten lopen en toen had ik elke keer weer die streepjes. Alleen nu sinds ik hem helemaal heb laten leeglopen werken die meters perfect.

En zoals ik al zij heb ik 3x de iphone uitgschakeld helemaal en mijn meters blijven gewoon netjes verderlopen.

Conclusie, werkt perfec hier !

Ja alleen werkt het ook perfect bij jou als je de installer gebruikt of themes instelt? Bij mij gaat het dan weer weg helaas...
  #8  
Oud 15-04-08, 11:08
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
Ja alleen werkt het ook perfect bij jou als je de installer gebruikt of themes instelt? Bij mij gaat het dan weer weg helaas...
Heb net eens installer open gedaan en een game geinstalleerd en heb nog altijd netjes mijn meters werkend.
  #9  
Oud 15-04-08, 11:29
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Wel boeiend deze verschillen. Misschien ligt het aan unlock methodes die bij ons verschillend zijn? Ik heb hem ooit wel eens helemaal leeggetrokken maar blijf toch bovenstaande 'problemen' houden als ik de installer gebruik of hem echt uitzet/reboot.
@ undertaxxx: welke unlock methode heb jij gebruikt?
  #10  
Oud 15-04-08, 11:30
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Laadt de iPhone eens een tijdje niet op, en gebruik em zoals je altijd doet, dan zul je merken dat het verbuik op een of andere vage manier weer op - - staat.

Ik laadt NOOIT via USB op, altijd volledig via het stopcontact. En het verbruik staat hier ook weer op - -
  #11  
Oud 15-04-08, 11:31
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Wel boeiend deze verschillen. Misschien ligt het aan unlock methodes die bij ons verschillend zijn? Ik heb hem ooit wel eens helemaal leeggetrokken maar blijf toch bovenstaande 'problemen' houden als ik de installer gebruik of hem echt uitzet/reboot.
@ undertaxxx: welke unlock methode heb jij gebruikt?
Wel ik was ook net aan het bedenken waarom deze verschillen. Ik heb unlocked met iLiberty+ en daarna met BootNeuter men 3.9 Fakeblank bootloader naar 4.6 gebracht.

@ Cypher21, ik zal het de komende dagen eens wat volgen en ben benieuwd of het zal blijven werken of zoals jij zegt weer naar de streepjes zal gaan.
  #12  
Oud 15-04-08, 11:48
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Tja ik ben ook erg benieuwd. Ik had mijn meters net mijn standby meter op een 9uur staan en toen ging ik wat installen met installer (alleen installer openen is al genoeg bij mij) en dan is de meter weer leeg --- Ik gebruik bootloader 3.9, mocht het daar nu aan liggen en dat ik gewoon over moet naar 4.6 dan is de keuze gemakkelijk
  #13  
Oud 15-04-08, 11:52
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
Tja ik ben ook erg benieuwd. Ik had mijn meters net mijn standby meter op een 9uur staan en toen ging ik wat installen met installer (alleen installer openen is al genoeg bij mij) en dan is de meter weer leeg --- Ik gebruik bootloader 3.9, mocht het daar nu aan liggen en dat ik gewoon over moet naar 4.6 dan is de keuze gemakkelijk
Je hebt gelijk. Daarnet wat testen gedaan met installer etc maar alles blijft netjes werken. Echter zodra ik het springboard refresh met summerboard ofzo zijn men meters weer streepjes. Dus het probleem wordt veroorzaakt door een refresh van het sprinboard.

Echter als ik even men adaptor inplug en eruit dan begint hij weer met tellen vanaf 0.
  #14  
Oud 15-04-08, 11:52
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

ik heb mijn bootloader eerder gedowngrade naar 3.9....Toch maar terug naar 4.6...?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
Tja ik ben ook erg benieuwd. Ik had mijn meters net mijn standby meter op een 9uur staan en toen ging ik wat installen met installer (alleen installer openen is al genoeg bij mij) en dan is de meter weer leeg --- Ik gebruik bootloader 3.9, mocht het daar nu aan liggen en dat ik gewoon over moet naar 4.6 dan is de keuze gemakkelijk
  #15  
Oud 15-04-08, 12:00
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Op zo manier ga je wel denken aan bootloader 4.6, alhoewel deze bootloader blijkbaar ook nog problemen heeft met het refreshen van summerboard.. Dus even afwachten wat de tests geven, maar ik denk dat het gewoon een bug is in de firmware 1.1.2 - 1.1.4 want een paar maten draaien met oudere firmwares, en hebben het ook.
  #16  
Oud 15-04-08, 12:36
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
alhoewel deze bootloader blijkbaar ook nog problemen heeft met het refreshen van summerboard..
Wat bedoel je daarmee mss ? Ik heb geen problemen met summerboard en bootloader 4.6.

Anyway mijn gebruik & standby meters blijven perfect werken wat ik ook doe (alles geprobeert), alleen als je het springboard refresht heb je weer die streepjes.
  #17  
Oud 15-04-08, 12:40
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Wat bedoel je daarmee mss ? Ik heb geen problemen met summerboard en bootloader 4.6.

Anyway mijn gebruik & standby meters blijven perfect werken wat ik ook doe (alles geprobeert), alleen als je het springboard refresht heb je weer die streepjes.
Oh pardon ik bedoelde de springboard Ik ga ook eens bootloader 4.6 testen
  #18  
Oud 15-04-08, 13:40
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als de installer het springbord refreshed (na het installeren van een applicatie bijvoorbeeld) krijg je dan ook weer de streepjes?
  #19  
Oud 15-04-08, 14:18
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik heb de afgelopen weken enorme problemen gehad hiermee.
En vanmorgen uitgevonden waarom.

Bij mij was het de bluetooth verbinding.
Als ik de iphone aanzet met bluetooth disabled dan krijg ik weer normale waardes in het info overzicht.
actief nu iets van 1 uur
standby iets van 6,5 uur (ja ik was vroeg wakker )


Eenmaal aangezet, dan blijft het actief gedeelte oplopen
Ook komt het niet meer terug naar normale waardes als ik bluetooth weer disable daarna.

hmmm vreet bluetooth zoveel dan ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #20  
Oud 15-04-08, 14:23
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als dat het probleem is hoop ik maar dat er een fix voor komt. Ik heb bluetooth nodig voor mijn carkit.
@ArB, blijft het gebruik bij jou ook goed na een refresh van het springboard?

Laatst gewijzigd door ControlSje; 15-04-08 om 14:26.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste gebruik iPhone4 - batterij JeroenDV iPhone algemeen 10 21-01-11 20:46
iPhone: Limera1n Jailbreak Gebruik Batterij verdwenen. Achmed1 Jailbreak 6 13-10-10 15:26
Gebruik en standby tijd sabe iPhone algemeen 2 23-07-09 21:25
iPhone dood na gebruik externe batterij? Anty iPhone algemeen 3 14-07-09 17:54
Gebruik vs Standby arjen iPhone algemeen 7 08-04-08 13:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.