//

Telefoongesprekken geforceerd via USB kabel afspelen

Telefoongesprekken geforceerd via USB kabel afspelen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kun je de audio bron niet switchen nadat je een gesprek aanneemt? Ik heb een autoradio met iPhone ondersteuning en als ik opneem met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-11-11, 22:30
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Kun je de audio bron niet switchen nadat je een gesprek aanneemt?
Ik heb een autoradio met iPhone ondersteuning en als ik opneem met de autoradio dan krijg ik het geluid over de autoradio speakers. Neem ik op met de iPhone dan gaat het geluid via de iPhone speaker. Ik heb dan wel de optie om tijdens het gesprek de audio source naar radio te veranderen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-11-11, 22:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kun jij met je autoradio een gesprek op de iPhone aannemen? Dan denk ik dat je iPhone middels Bluetooth gekoppeld is...?

Tijdens een telefoongesprek kan ik idd op het AirPlay icoontje tikken (dubbel klik home button, swipe naar links naar de audio controls), maar heb Dan alleen de keus tussen luidspeaker en oor speaker, geen Dock connector (iphone via USB verbonden met autoradio, compatibel voor iPod / iPhone)
  #23  
Oud 23-01-12, 21:53
zwien zwien is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard bellen

Hallo is er al iemand die een oplossing voor dit probleem gevonden heeft ?

Gr.

Bas
  #24  
Oud 23-01-12, 22:08
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwien Bekijk bericht
Hallo is er al iemand die een oplossing voor dit probleem gevonden heeft ?

Gr.

Bas
Ik zit er ook nog steeds met veel ongeduld op te wachten. Via AUX van BMW. Als ik de jackuitgang van de iPhone verbind met de AUX hoort degene aan de andere kant van de lijn zichzelf praten.
  #25  
Oud 24-01-12, 01:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb Bluetooth profile selector uit Cydia geïnstalleerd. Ik heb nu A2DP op mijn iPhone uitgezet, waardoor ik weer de Bluetooth bel functie kan gebruiken van m'n autoradio (met A2DP aan is er een bug dat de iPhone geen geluid (muziek) uit stuurt via USB) dus het probleem is voor mij 'opgelost'. En mocht dit niet meer werken op een dag dan stop ik gewoon met bellen en bereikbaar zijn in de auto. Of ik koop een aparte hands-free set..
  #26  
Oud 24-01-12, 23:26
zwien zwien is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 5
Standaard Telefoongesprekken via USB oplossing

Beste allemaal,

Ben even aan de hobby geweest en heb de oplossing bijna gevonden !

Als je een autoradio hebt die is voorzien van een Ipod / Iphone aansluiting en je kunt wel muziek afspelen en bedienen met het stuurwiel maaaaar je kunt geen telefoongesprekken voeren via de standaard speakers in de auto dan het volgende:

1. maak de standaard aux/USB stekker open (zie foto)
2. soldeer de 4 draadjes die aan de aux-aansluiting zitten los en scherm deze af (krimpkous)
3. neem een lossnoer met een aux-stekker en soldeer deze draadjes weer aan de aux-aansluiting van de aux/USB stekker.
4. laat deze draad naar buiten komen en plug het einde van deze stekker boven in de aux aansluiting van je Iphone.
5. 30 pins Iphone stekker aan de onderzijde in je toestel en de aux-stekker dus aan de bovenzijde in je toestel.Heb zelf een Brodithouder aangeschat Artikelnummer: 514181 dus je hoeft alleen het aux stekkertje aan de bovenzijde er nog zelf indrukken

6. KLAAR !

Nu kun je muziek luisteren en bellen.

Moet alleen het echo probleem nog oplossen niet in de auto maar voor de luisteraar aan de andere kant.
Het is voor die persoon te doen maar nog niet optimaal.

Wil je meer weten kun je me altijd bereiken.

Gr.

Bas
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0115[1].jpg‎ (128,1 KB, 10x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0119[1].jpg‎ (104,9 KB, 9x gelezen)
Bestandstype: jpg Brodithouder.jpg‎ (41,0 KB, 8x gelezen)
  #27  
Oud 25-01-12, 20:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo, @Zwien, goed gedaan!

Vraagjes: hoe heb je nu de de kabel aangesloten op je autoradio? Wat voor autoradio heb je?
Ik heb een Sony Made for iPhone autoradio, met een USB interface. De iPod.app gaat dan op zwart en de autoradio 'leest' de iPhone uit. Apps als Spotify of 22 tracks kan ook prima gebruiken; die kan je wel vanaf het scherm bedienen, en het geluid wordt dan netjes uitgevoerd via de USB dock. Op het scherm van mijn autoradio staat dan nog steeds de titel van het laatst afgespeelde iPod liedje.

Ik heb ook een (passieve) Brodit houder met ProClip geïnstalleerd in mijn auto en deze Sony autoradio:



Dat zwarte USB + 3,5" jack lijkt erop dat je die dus tegelijkertijd kunt aansluiten op het frontje. Ik heb echter al deze kabel:

Daarbij viel me op, dat als ik een telefoongesprek wil voeren, ik dus nog eerst met met de 'Source/Input selector' moet doorkiezen naar 'Front AUX in' om het telefoongesprek te kunnen voeren. Dat vond ik niet handig.....? Hoe heb jij dat nu precies voor elkaar?



Nu lijkt het erop dat jij dus zowel tegelijkertijd de USB als de Front aux ingang (3,5" jack) gebruikt. Hoe doe je dat nou precies? Je schrijft dat je de aux-stekker aan de bovenzijde van de iPhone stopt. Dat past toch helemaal niet? Hoe moet ik dat voor me zien?
  #28  
Oud 17-07-12, 12:59
boswachter85 boswachter85 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 118
Standaard

Je kan toch gewoon deze kabel gebruiken?
apple male naar usb en audio - apple male naar audio connector a: apple male connector b1: 3.5 mm jack connector b2: usb male lengte: 1 meter
Of zie ik het verkeerd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kabel (USB) iKnidreeg Koopinformatie Nederland 39 28-01-12 17:17
usb kabel 2g / 3g keesdr iPhone algemeen 2 04-10-10 13:18
Garantie op usb kabel erix iPhone algemeen 1 10-01-10 21:42
Usb kabel illie iPhone algemeen 0 09-01-10 18:31
Internet via USB kabel RoelG Archief 1 07-03-08 11:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.