//

Tweedehands iPhone 4S: waar moet ik op letten?

Tweedehands iPhone 4S: waar moet ik op letten? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben al een aantal topics afgegaan over het kopen van een tweedehands iPhone, maar er staat wel waar je op moet letten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-12, 23:42
Timood Timood is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 1
Standaard Tweedehands iPhone 4S: waar moet ik op letten?

Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal topics afgegaan over het kopen van een tweedehands iPhone, maar er staat wel waar je op moet letten maar niet hoe je dat kunt doen.

Via marktplaats heb ik een tweedehands iPhone 4S 16 GB gevonden (vraagprijs 330 euro) en ik wil van de week langsgaan.

Ik heb een controlelijstje opgesteld:
1. Controleren op beschadigingen
2. Controleren of de iPhone door iTunes wordt herkend
3. Controleren of de iPhone simlock-vrij is
4. Controleren of de iPhone gejailbreaked is?
5. Vragen naar het doosje en de bon?
6. Modelnummer van een iPhone 4S controleren (A1387)
(en natuurlijk de gebruikelijke dingen als: komt de verkoper betrouwbaar over, krijg je genoeg tijd om de iPhone te bekijken/uit te proberen en hoef je niet vooraf te betalen)
  • Hoe weet ik of een iPhone simlock-vrij is? Want ik heb zelf nog geen micro-sim om het uit te proberen...
  • Is het van belang hoe de iPhone simlock-vrij is gemaakt en zoja hoe kan ik controleren of de iPhone op een goede manier simlock-vrij is gemaakt?
  • Is het erg als de iPhone gejailbreaked is en zoja hoe kan ik zien of een iPhone gejailbreaked is?
  • Is het erg als de eigenaar geen doosje of bon meer heeft? (omdat de kans dan bestaat dat de iPhone gestolen is...)
  • Kan ik nog iets doen met het serienummer van de iPhone?
  • Nog meer tips?
Alvast heel erg bedankt!
Timo


P.S. wellicht kan ik met jullie reacties uiteindelijk een complete check list maken voor het kopen van een tweedehands iPhone zodat anderen er ook wat aan hebben.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-12, 09:52
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Herstel de iPhone voor de aankoop mbv iTunes naar de nieuwste firmware. Controleer daarna of de iPhone werkt met jouw eigen microsimkaart.

Daarmee is een eventuele jailbreak ongedaan gemaakt.
Een simlock is vrijwel uitgesloten indien je kunt bellen met je eigen simkaart (tenzij het toestel een simlock heeft van jouw provider)
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 19-12-12, 12:14
ChristelT ChristelT is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Standaard kan ik m'n oude simkaart gebruiken om 2e hands iPhone uit te proberen?

Ik sta op het punt een 2e hands iPhone 4 te kopen bij een verkoper die betrouwbaar overkomt. De telefoon was door verkoper in combinatie met een abonnement aangeschaft. Wat is de beste manier om te controleren of de iPhone voor mij ook werkt? Ik heb nu een (oudere) telefoon van Sony Ericsson met een t-mobile abonnement. Kan ik mijn simkaart gewoon in die iPhone doen en kan ik dan al meteen bellen (bij die verkoper thuis, en dus voor mij om het uit te proberen)? Of moet ik tevoren al een nieuw sim-kaartje kopen voor een iPhone waarvan ik nog niet zeker weet of ik die ga kopen?
En moet die verkoper iets DOEN om de iPhone ook officieel aan mij over te dragen (en zijn (gebruikers)naam uit te wissen) ? En moet ik zelf iets doen om hem 'helemaal van mij' te maken?
  #4  
Oud 19-12-12, 12:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Je moet een micro sim hebben om het te proberen. Dus eventueel van iemand lenen...
Verder kan je de dingen controleren die bij de topicstarter zijn beschreven.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 19-12-12, 12:24
ChristelT ChristelT is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Standaard micro-simkaartje specifiek voor iPhone 4 of 3?

Dank je wel voor je reactie.
En als ik een microsimkaartje van iemand kan lenen moet dat dan speciaal een kaartje zijn voor de iPhone 4 of mag het ook een kaartje zijn van een 3 of een 5?
Of zijn ze universeel voor iPhones?
  #6  
Oud 19-12-12, 12:52
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

iPhone 3G en 3GS gebruiken een mini simkaart (3e van rechts).
iPhone 4 en 4S gebruiken een micro simkaart (2e van rechts).
iPhone 5 gebruikt een nano simkaart. (helemaal rechts).

(bron: wikipedia)

Dus je kunt de simkaarten niet zomaar uitwisselen.

Het beste kun je simkaart bij je provider om laten wisselen voor een microsimkaart en met een adapter kun je die dan nog gebruiken in je huidige toestel.
  #7  
Oud 13-05-13, 21:10
LilPod LilPod is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Talking nep of toch echt? tweedehands iphone 4s

goedenavond,

alvast bedankt voor jullie hulp ik stel het zeer op prijs!

het blijft toch een lastig probleem, zijn de tweedehands iphone's echt of toch nep. ook ik wil graag een nieuwe telefoon en zou graag een apple product willen maar heb simpelweg het geld er niet voor, dus wil ik graag een tweedehands want die verschillen toch niet zoveel met nieuwen?

nu kom ik verscheidene advertenties tegen opmarktplaats van iphone 4s'en met meestal een prijs tussen 330 tot 400. nu weet ik dat een nieuwe rond de 550 zit. maar diegenen die de advertenties plaatsen geven wel de mogelijkheid om langs te komen te testen en laten ook wel eens de bon en/of garantie bewijs zien.

is dit echt?

ik heb dit topic van Timood gelezen waarop ik moet letten als ik er toch een ga ophalen.

iemand nog meer tips?
VB ADVERTENTIE WAAROVER IK HET HEB:
Marktplaats.nl - Iphone 4s zwart 16gb - Mobiele telefoons | Apple iPhone
een hele fijne avond verder

EDIT: 2 dingen;
Wat is het probleem als ze de bon niet kunnen geven, wat is hier het nadeel aan?
Ik zie nu pas dat de vb advertentie als het goed is niet aan ophalen doet ik zou er een nieuwe plaatsen;l
http://www.marktplaats.nl/a/telecomm...Action=asqSent (7jaar actief)

Laatst gewijzigd door XIII; 14-05-13 om 00:33. Reden: Opgeschoond en samengevoegd
  #8  
Oud 14-05-13, 00:34
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Heb je al eens de zoekfunctie geprobeerd van het forum?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar moet ik op letten als ik een tweedehands iPhone koop? semih iPhone algemeen 3 01-11-10 19:07
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 21:40
Waar op letten tweedehands Iphone. prep02 Koopinformatie Nederland 11 20-09-08 00:02
Iphone kopen, waar moet ik letten? Geertvangils Archief 2 31-03-08 23:04
Waar moet ik op letten bij een iPhone aankoop? Alternative Junkie Archief 5 18-11-07 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.