//

2ehands iphone conflict

2ehands iphone conflict discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) ik denk dat de verkoper geen blaam heeft, de iPhone werkte naar behoren bij de verkoop, de koper heeft, na de aankoop, zelf de firmware ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-08-10, 20:46
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

ik denk dat de verkoper geen blaam heeft, de iPhone werkte naar behoren bij de verkoop, de koper heeft, na de aankoop, zelf de firmware er op gezet en deze onbruikbaar gemaakt.
en niet de verkoper geinformeerd of dat kan.

de iphone staat zeer bekend dat deze werkend te maken zijn door een unluck en jailbreak, dit is zeer vaak in de media verschenen.

als de koper al wist wat een jailbreak was, dan zou hij ook kunnen weten dat een ge-unlockte iPhone niet altijd klakkeloos kan updaten.(zoals altijd op de iPhone club gemeld wordt als er een update beschikbaar komt!)

als de koper ook lid is van een forum van iPhones of andere telefoons, dan had hij ook kunnen weten van een unlock voor de iPhone.
zelfs op marktplaats wordt gemeld dat ze unlocked zijn, waarbij je dan zou moeten bedenken dat dit op een manier gebeurd die niet door Apple goed gekeurd wordt.

my 2 cts
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 25-08-10, 21:00
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

bericht van zijn tinyumbrella report:
Citaat:
08/25/2010 20:10:24.544 Device Detected - Device: iPhone3GS 4.0.2 (8A400) Model: MC134B/A Name: iPhone van *** UUID: 430B9F3D425AB5821E9A1*************** Baseband: 05.13.04 - 6.4_M3S2 08/25/2010 20:40:36.327 TSS Server has cached the following files: 08/25/2010 20:40:36.343 Devices with ECIDs matching the above AND restoring to the exact firmware version listed above will succeed! 08/25/2010 20:40:36.343 *Please note that iPad and iPad3G share the exact same SHSH. If you see iPad above and you have an iPad3G THEY WILL WORK JUST FINE. There is just no way for me to tell the difference between iPad and iPad3G from the SHSH alone.
wat nu?

Laatst gewijzigd door borgqueenx; 25-08-10 om 21:10.
  #43  
Oud 25-08-10, 21:11
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Ik heb het gedaan met een 3GS, en meerdere
ik heb dat forum toendertijd helemaal gevolgd

en was 1 van de mensen waarbij het als eerst is gelukt
hierna volgden er uiteraard meer

het zal alleen lukken met een 3GS uit UK met O2
en dus niet op een T-Mobile 3GS (zoals die man vraagt)
  #44  
Oud 25-08-10, 21:14
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Wat top van jou! Nee je hebt gemeld dat de telefoon jailbroken was. Tja dan is de telefoon niet meer ordinaal te gebruiken en daar had hij zich zelf in moeten verdiepen vind ik.

QUOTE=borgqueenx;543755]Ik heb een iphone 3gs verkocht aan een persoon. De iphone was jailbroken, daardoor simlockvrij.
De koper heeft hem geupdate naar firmware 4.0.2. Sinds de iphone nu niet meer aan de praat te krijgen is, hebben we een conflict.
Ik heb de koper geinformeerd dat hij jailbroken was, en dat hij daarmee "gratis software" kon downloaden, en zo simlockvrij was gemaakt.
De koper vroeg of het een orginele iphone was, daar kon ik ja op zeggen. het is geen fake iphone. hij kwam uit engeland en heb hem in een nederlandse webshop besteld. (cdmedia.nl) Hij verwachtte dat hij met een Orginele iPhone, gewoon de bij behorende software normaal kon gebruiken.
Maar nu hebben we het conflict dat hij zegt dat ik hem had moeten waarschuwen, en ik begrijp dat echt helemaal. Maar hij had ook informatie erover kunnen opzoeken heb ik zo het idee.
We hebben nu besloten dat als hier het merendeel zegt dat hij mijn schuld is, dat ik hem had moeten waarschuwen en dat de update mijn fout is uiteindelijk, dat ik de iphone terugneem.

Dus laat de discussie beginnen.[/QUOTE]
  #45  
Oud 25-08-10, 21:15
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
bericht van zijn tinyumbrella report:
wat nu?
Heeft hij op save my SHSH file,s geklikt in dat programma?
  #46  
Oud 26-08-10, 00:51
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Laat hem zijn ECID nummer doorsturen. Dat komt tevoorschijn als hij advanced klikt. Ik kijk dan zelf wel even.
  #47  
Oud 28-08-10, 15:12
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

En..... zijn jullie eruit???
  #48  
Oud 30-08-10, 15:22
ThaDude ThaDude is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 63
Standaard

pff ik heb zelf ook nog geen iphone (wachtende op mijn iphone 4 met vodafone)
maar ik heb me nu allang verdiept in wat een jailbreak inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn
Hij had als hij er geen verstand van had ook gewoon kunnen vragen wat een jailbreak inhield en of hij dan nog wel gewoon zou kunnen updaten; dat zou mijn eerste vraag zijn als ik jailbreak zag staan. Jij hebt hem geinformeerd; hij had verder kunnen vragen heeft hij niet gedaan. Daarmee is hij akkoord gegaan met de koop onder de geldende voorwaarden die jij hebt genoemd in je verkooptext; namelijk JB en unlock.
Als hij dan zelf; zonder vooronderzoek gaat lopen updaten tja dan is het toch echt eigen schuld dikke bult hoor!

maar idd; hoe is het nu afgelopen? ben ook wel benieuwd
  #49  
Oud 30-08-10, 16:12
lazbart lazbart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaDude Bekijk bericht
pff ik heb zelf ook nog geen iphone (wachtende op mijn iphone 4 met vodafone)
maar ik heb me nu allang verdiept in wat een jailbreak inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn
Hij had als hij er geen verstand van had ook gewoon kunnen vragen wat een jailbreak inhield en of hij dan nog wel gewoon zou kunnen updaten; dat zou mijn eerste vraag zijn als ik jailbreak zag staan. Jij hebt hem geinformeerd; hij had verder kunnen vragen heeft hij niet gedaan. Daarmee is hij akkoord gegaan met de koop onder de geldende voorwaarden die jij hebt genoemd in je verkooptext; namelijk JB en unlock.
Als hij dan zelf; zonder vooronderzoek gaat lopen updaten tja dan is het toch echt eigen schuld dikke bult hoor!

maar idd; hoe is het nu afgelopen? ben ook wel benieuwd
Juridisch is het iets anders gesteld...op zich vind ik het logisch dat je als verkoper als vermeld dat van belang kan zijn, zoals dat je niet met originele bijbehorende software kan updaten. Hopelijk is het zonder teveel 'modder gooien' opgelost. Ben ook wel benieuwd...
  #50  
Oud 01-09-10, 09:13
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Typisch geval waarvan je de afloop maar moet raden .... of....niet? Vertel eens hoe het nu is afgelopen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Unlocken van 2ehands Iphone 3G habets1811 Unlock 7 27-03-10 19:39
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? Vegieto Koopinformatie Nederland 1 04-08-09 14:27
Nieuwe 3GS 16gb, of 2ehands 32g? liquidsnake1989 Koopinformatie Nederland 1 22-07-09 16:32
IP adres iPhone conflict in Wi-Fi netwerk jaybee Wi-Fi 4 26-12-08 14:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.