//

iPad opladen als hij boven de 10% is?

iPad opladen als hij boven de 10% is? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Levert het problemen op als je je iPad oplaadt als hij 50% is? Of als je hem met 80% bijvoorbeeld van de lader afhaalt? En ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-15, 18:55
Pimmm Pimmm is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 1
Question iPad opladen als hij boven de 10% is?

Levert het problemen op als je je iPad oplaadt als hij 50% is? Of als je hem met 80% bijvoorbeeld van de lader afhaalt?
En hetzelfde voor de iPhone batterij.

Pimmm
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-15, 19:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pimmm Bekijk bericht
Levert het problemen op als je je iPad oplaadt als hij 50% is?
Zolang je de iPad laat opladen tot 100% levert dat geen problemen op.

Citaat:
Of als je hem met 80% bijvoorbeeld van de lader afhaalt?
Dat moet je maar niet te veel doen. Waarom zou je dat ook doen? Om de calibratie te vernaggelen?
  #3  
Oud 31-03-15, 19:04
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Nee hoor, als je het maar een enkele keer doet en de rest van de tijd keurig volgens het boekje, is dat geen probleem. Accu's hebben toch geen oneindige levensduur en net als bij mensen wordt de één ouder dan de ander
Dit schrijft de Consumentenbond:
In tegenstelling tot wat je elders leest, is gedeeltelijk opladen geen probleem voor een lithium-ion accu. Bij lithium-ion accu's is er geen sprake van een geheugeneffect (zoals bij NiCad batterijen). Sterker nog, gedeeltelijk opladen is juist beter dan volledig op- en ontladen: diepontlading is wel slecht voor de accu.
Bron.
  #4  
Oud 31-03-15, 19:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat moet je maar niet te veel doen. Waarom zou je dat ook doen? Om de calibratie te vernaggelen?
Oei ik doe dit dus best vaak, eraf halen bij 80%. Ik dacht ergens begrepen te hebben dat het laatste stadium van het opladen, van pakweg 80 tot 100 procent, het meeste levensduur van de batterij zou kosten.
En dat kalibreren slechts eenmaal in de zoveel keer nodig is (ik denk dat ik 1 x per week kom)

Vroeger legde ik m'n iPhone elke nacht aan de lader, en dus altijd netjes tot 100% opgeladen en lag daar dus ook uren aan gekoppeld aan de voeding. Daar was ik bewust mee gestopt om vervolgens de iPhone tussendoor korter op te laden. Kan ik die gewoonte beter weer van stal halen?

Man, er wordt ook zoveel (onzin) over geschreven..... Kan jij nog eens eenmaal dat linkje naar dat artikel over batterijen waar jij ooit eens eerder naar verwees plaatsen, @timosha? Ik probeerde dat laatst nog eens op te zoeken maar kon het nergens meer vinden.
  #5  
Oud 31-03-15, 19:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Oei ik doe dit dus best vaak, eraf halen bij 80%.
Het gaat hier over de iPad (met twee of drie LiPo cellen). Bij 80% is er geen mogelijkheid om de cellen te balanceren op dezelfde celspanning. Balanceren kan alleen als de cellen tot 100% capaciteit opgeladen worden.

Ik ga niet meer verwijzen naar artikels waar ik zelf aan meegewerkt heb.
  #6  
Oud 31-03-15, 19:21
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit is (ook) een goede link.
En dit schrijft Apple er zelf over.
En dit is met dank aan Timosha.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dringend hulp nodig iphone wil nietmeer opladen alleen als hij leeg is Youyou Archief 2 03-10-12 17:19
iPhone 4 wil nietmeer opladen alleen als hij leeg is! Youyou iPhone algemeen 0 02-10-12 18:09
iPhone werkt alleen als hij aangelsoten is Layla iPhone algemeen 3 14-03-12 21:50
Opladen uit staat er als hij aan PC hangt psvu2 Archief 2 16-05-10 11:42
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. Ancotje iPhone algemeen 4 11-12-09 08:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.