//

Eigen reviews schrijven

Eigen reviews schrijven discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Succes met het schrijven....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-12-11, 23:50
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Succes met het schrijven.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-12-11, 11:00
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Overigens zijn Promo codes maar 4 weken geldig na uitgave.

Waar staan je reviews die je al gedaan hebt? Als dat enig hout snijdt mag je van mij wel een App reviewen.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #23  
Oud 14-12-11, 12:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als consument moet ik ook 'vertrouwen' hebben in jouw reviews. En dus heb je iets te 'bewijzen' of waar te maken. Kijk, als jij bijv. zegt: ik heb stage gelopen bij sites als iPc en (ik noem maar wat) Appletips.nl, vanwege een studie ontwikkelaar / ICT oid, en ga nu voor mezelf beginnen, kijk dan heb je wel een leuk CV/achtergrond.

Nu komt het op mij over als een hobby: niet professioneel aangepakt ("Bezig met Apple" klinkt niet echt alsof je goed kunt vertellen wat dan precies, concreet) en dat doen bijv de meeste iPc bezoekers hier, zelf ook al.

Wat misschien een beter idee is, als je klein begint, bijv bij een maandblad van je studie/school oid, waar je een maandelijkse rubriek krijgt om voor jullie doelgroep relevante Apps te testen. Dan doe jij dat in naam van / opdracht van [naam blad] en heb je al iets 'groters' om mee aan te komen bij ontwikkelaars met lobbyen voor codes. En zo bouw je naamsbekendheid en ervaring op.

Persoonlijk hecht ik overigens meer waarde aan sommige reviews uit de app store, omdat daar meestal de 'echte gebruikers' zitten. Maar dat is niet op jou persoonlijk gericht.
  #24  
Oud 14-12-11, 19:16
jm1996 jm1996 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
En dat ontwikkelaars maximaal 50 promo codes (wereldwijd) mogen uitgeven?
was het niet zo dat je 50 promo codes per "versie" krijgt en wanneer de ontwikkelaar een update uitbrengt er weer 50 krijgt. Of zit ik ernaast
  #25  
Oud 14-12-11, 19:56
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jm1996 Bekijk bericht
was het niet zo dat je 50 promo codes per "versie" krijgt en wanneer de ontwikkelaar een update uitbrengt er weer 50 krijgt. Of zit ik ernaast
Klopt, na het live gaan van elke update krijgen devs de mogelijkheid 50 nieuwe promocodes op te vragen. Bovendien denk ik dat er best een markt is voor een nieuwe site met app reviews. Heb zelf het afgelopen weekend 170 emails verstuurd met een "review request": de vraag of sites een door mij ontwikkelde app willen reviewen. Tot op heden 2 positieve reacties gehad. De grote sites zijn niet geïnteresseerd in apps van indie's, maar staan wel gelijk te springen als Microsoft een iOS app uitbrengt. De grote blogs zijn te arrogant om dan ook maar een blik te werpen op apps gerealiseerd door kleine bedrijfjes, en de kleine blogs hebben wachtlijsten van 2 maanden. Mijn zegen heb je dan ook, Jorissvz. Ga vooral door met het realiseren van je review website. Laat het me weten als hij af is.
  #26  
Oud 15-12-11, 11:55
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

ben het met DJ14 eens, als je het goed aanpakt, kan er best interesse zijn. Ik heb ook wel eens een reactie gekregen van een site: "Er is al een gratis app die hetzelfde doet", maar ja die app was crap
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #27  
Oud 15-12-11, 20:00
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

Misschien is het een idee om alleen apps van Nederlandse en Belgische bodem te reviewen?

Zoals hierboven al gezegd zullen grote bedrijven je geen codes geven, maar kleine bedrijven of individuele developers (zoals ik) je eerder een promo code sturen. Zo ver ik weet is er ook nog geen review site met specifiek Nederlandse en Belgische app reviews. Mij lijkt het wel leuk om te weten wat er allemaal In ons land wordt gemaakt en ik denk dat anderen dat ook wel leuk zouden vinden.
  #28  
Oud 15-12-11, 20:32
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

@Jorissvz Nog 1 ding: zorg ervoor dat je alleen apps reviewt die een zekere kwaliteit en design met zich mee brengen. Als je om de haverklap knetterlelijke apps gaat reviewen, zal je site weinig bezoekers trekken.
  #29  
Oud 16-12-11, 01:04
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Allereerst, hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga morgenmiddag beginnen. Tegen de avond hoop ik de website te kunnen lanceren. Ik denk dat ik maar klein ga beginnen. Het lijkt me een prima idee om alleen nederlandse/belgische apps te reviewen. Jullie horen morgen nog van me!
P.s. Weten jullie misschien een leuke naam naam voor de website? Denk eraan dat het om nederlandse/belgische apps gaat.
  #30  
Oud 16-12-11, 01:12
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

Ik weet zo ff geen naam, maar heb er wel een paar tips voor:
- gebruik iets wat met het onderwerp te maken heeft (Benelux, apps, iPhone, iPad, ...)
- zet geen i voor je naam (Er zijn veel producten die dit hebben, dus het is niet bepaald origineel meer. Het wordt er ook niet altijd mooi er op naar mijn mening)

Succes ermee!
  #31  
Oud 16-12-11, 18:35
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Ik heb de hele middag even zitten kijken waar ik een website kan openen. Je hebt ze gratis en ook niet gratis. Voordeel van niet gratis is dat je je eigen domein hebt, gewoon met .nl erachter dus. Goedkoopste kost ongeveer €15 euro per jaar. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je geld verdient met het schrijven van reviews? Ik weet ook niet wat voor een site ik dan moet openen: eentje die gratis is, of een van 15€ per jaar?
  #32  
Oud 16-12-11, 18:37
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

De meeste review sites verdienen geld doormiddel van advertenties op hun site.
  #33  
Oud 16-12-11, 18:38
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen0704 Bekijk bericht
De meeste review sites verdienen geld doormiddel van advertenties op hun site.
Weet jij dan misschien ook hoe ik aan adverteerders kom? Misschien dat Google wat heeft...
  #34  
Oud 16-12-11, 18:41
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

Google heeft inderdaad iets, namelijk: Google AdWords
  #35  
Oud 16-12-11, 18:43
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen0704 Bekijk bericht
Google heeft inderdaad iets, namelijk: Google AdWords
Jep, ik zat ook al op de site te kijken. Ben nu bezig met een account aanmaken en dan zal ik eens rondkijken.
Toch bedankt voor je tip
  #36  
Oud 16-12-11, 18:51
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Van die advertenties hoef je niet meteen veel te verwachten. Met een paar tiental bezoekers per maand ga je ook maar een paar euro's kunnen verzamelen. En aangezien je minstens (ongeveer) €70 moet hebben voor ze uitbetalen is het lang niet zeker dat je dat op een jaar kan verzamelen.

Maar als je het goed doet, dan is er zeker een toekomst!
  #37  
Oud 16-12-11, 19:20
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Ik heb besloten om eerst een gratis website te openen. Dan kan ik altijd later nog een betaalde website lanceren. Ik hoop jullie vanavond nog iets te kunnen laten zien.
  #38  
Oud 16-12-11, 20:48
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Google Ads moet je NIET doen. Jagen bezoekers weg. Zorg dat je een mooie site hebt (kies een mooie wordpress template of maak er zelf een), neem een eigen domein en meld je dan aan bij BuySellAds (vereist iets van 100k pageviews per maand).
  #39  
Oud 16-12-11, 20:57
Jorissvz Jorissvz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ14 Bekijk bericht
Google Ads moet je NIET doen. Jagen bezoekers weg. Zorg dat je een mooie site hebt (kies een mooie wordpress template of maak er zelf een), neem een eigen domein en meld je dan aan bij BuySellAds (vereist iets van 100k pageviews per maand).
Dan zou ik eerst maar eens aan 100 pageviews moeten komen
Heb je je privébericht gelezen?
  #40  
Oud 16-12-11, 21:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Geen idee of het de bedoeling is, maar er staat 100k; dat is toch niet de "k" of "K" van 1000?

100.000 pageviews lijkt me nogal een uitdaging...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren

Labels
app, ontwikkelaar, reviews, schrijven



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 Wit reviews Annetje86 Koopinformatie Nederland 5 24-05-11 13:56
Domme reviews rplasman iPhone Apps 1 12-11-09 08:54
Eerste 3G Reviews ! absrnd iPhone algemeen 1 09-07-08 11:44
Eigen native apps schrijven Basjee Ontwikkelen voor iOS 2 08-06-08 13:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.