Animatie/Intro/Demo om gebruiker wegwijs te maken discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Binnen mijn project wil ik een intro/demo stukje die de gebruiker laat zien wat hij/zij moet doen. Bijvoorbeeld een pad volgen van A naar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Animatie/Intro/Demo om gebruiker wegwijs te maken
Hoi,
Binnen mijn project wil ik een intro/demo stukje die de gebruiker laat zien wat hij/zij moet doen. Bijvoorbeeld een pad volgen van A naar B. De intro/demo laat dus vooraf aan het begin van de desbetreffende weg zien welke pad hij moet volgen. Dit gebeurd dan ook automatisch. Een soortgelijke (wat ik ongeveer bedoel) is de app van Apple "GLPaint". Daarin wordt aan de gebruiker getoond dat er moet worden geschud (Shake Me!). Het staat dan ook opgeslagen als Recording.data. Nu is mijn vraag, watvoor bestand is .data, en hoe dit te maken? Is er een alternatief voor .data dat dezelfde functionaliteit heeft? Ik ben benieuw naar de reacties. Uiteraard heb ik gezocht naar mijn eigen vragen, maar ik heb het (nog) niet kunnen vinden. Groet,
__________________
---- Med. iOS Developer ----
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Wat is "het" in "Het staat dan ook opgeslagen als Recording.data"?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#3
|
|||
|
|||
|
#4
|
||||
|
||||
Een demo is toch gewoon een animatie? Dus een aantal plaatjes achter elkaar gezet? Of desnoods een filmpje wat je laat zien de eerste keer dat een app wordt opgestart.
Ik zie dan ook niet wat dat te maken heeft met een Recording.data?
__________________
Het grootste voetbalforum van Nederland |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Het lijkt daarin opgeslagen te zijn. Ik wil dat er bij een afbeelding van bijvoorbeeld een 2D weg een pad wordt geanimeerd zodat de gebruiker weet wat ie moet doen. Is er ook een voorkeur van het opslaan ivm opslagruimte (het liefst zo minimaal mogelijk). |
#6
|
|||
|
|||
Heb je de source code wel bekeken? of snap je gewoon niet wat hij doet? want als ik zo kijk is het best duidelijk.
Recording.data is gewoon een NSMutableArray object dat naar een bestand is geschreven. ( [NSMutableArray writeToFile:atomically:] waarschijnlijk). Deze wordt in de playback: method uitgelezen, voor elk element in de array wordt deze met een vertraging uitgevoerd. Dan hebben ze in de playback: method een NSData object, welke gecast wordt naar een array van CGPoints (punten op je scherm). Dit is een "path", zo noemen ze het, 1 lijn die getekend moet worden. Daarna loopt de code door al deze punten heen, en tekent een lijn tussen deze punten. Daarna volgt de vertraging en wordt de volgende lijn getekend.
__________________
Software Engineer iPhone Developer |
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik zal zsm wat posten met mijn bevindingen. |
#8
|
||||
|
||||
Oh, helemaal overheen gelezen dat het om een Apple voorbeeldproject gaat...
En dus broncode beschikbaar is... Dat moet toch enorm helpen? |
#9
|
|||
|
|||
Citaat:
Nu ik wegwijs ben, zou het moeten helpen haha. Ik heb daar dus overheen gekeken door al mijn focus op de animatie te geven. Ik heb ook iets van displayrecorder gevonden via google. Het is jailbreak-only. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Front Row animatie | Jeroen0704 | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 18-02-11 13:42 |
Mogelijke Abo/toestel prijzen bij intro G4 | MightyWiggy | Koopinformatie Nederland | 1 | 31-01-10 20:52 |
Help even wegwijs maken aub | nanoman | Archief | 9 | 25-11-07 17:43 |
|
|