//

iOS apps ontwikkelen (windows)

iOS apps ontwikkelen (windows) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, ik had al eerdere topics over apps maken, maar nu dit specifiek over alle soorten apps maken op windows systemen. Ik vond dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-13, 17:33
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard iOS apps ontwikkelen (windows)

Beste forumleden,

ik had al eerdere topics over apps maken, maar nu dit specifiek over alle soorten apps maken op windows systemen.

Ik vond dat het een beetje onoverzichtelijk werd dus maak ik nu een soort van algemeen topic over apps maken op windows als OS

Nu met xamarin kan je de app maken in windows en integreren in visual studio, helaas is daar nog steeds een mac voor vereist binnen je netwerk.

Nu heb ik titanium studio gevonden (volgens mij het enige gratis programma waarvoor je niet hoeft te betalen en geen mac hoeft te hebben ook niet in je netwerk)

In het geval je iets anders weet, laat maar weten (kan alleen maar beter, of juist héél interessant worden)

Mvg
__________________
Advies wordt op je eigen verantwoordelijkheid uitgevoerd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-13, 17:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
(volgens mij het enige gratis programma waarvoor je niet hoeft te betalen...
Zijn er ook gratis programma's waar men wél moet voor betalen?
  #3  
Oud 10-03-13, 17:48
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Nu heb ik het niet over programma's om apps te ontwikkelen, maar dat kan dat men je misleid.

Er zijn vele programma's dat je gratis kan installeren (vb. een registry cleaner) tot op het moment dat je het opent en wil gebruiken en dan komt het 15 fouten gratis te repareren anders een licentie kopen en dat kom je pas te weten na dat je het geïnstalleerd hebt.

Dit vindt ik nou jammer en zeer misleidend.(zo'n dingen worden dus ook beschouwd als 'gratis' maar in mijn ogen is dat dan niet zo)
  #4  
Oud 10-03-13, 17:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dit vindt ik nou jammer en zeer misleidend.(zo'n dingen worden dus ook beschouwd als 'gratis' maar in mogen is dat dan niet zo)
Ah OK! Op die manier

Waarom maak je het zo moeilijk? Waarom gebruik je geen Mac om iOS apps te ontwikkelen? Dat kan al met een Mac Mini.

Ik denk niet dat er op dit forum veel ontwikkelaars actief zijn die iOS software ontwikkelen op een Windows computer.
  #5  
Oud 10-03-13, 18:03
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Wat is eigenlijk het verschil tussen mac mini en imac?

de mini is zonder scherm en de imac scherm erbij, is dat het?

Dat lijkt me interessant mac mini 849 euro met i7 tot 3.6 Ghz turbo boost, met turbo boost erbij is dat zelfs sneller dan mijn huidige windows pc 3.4Ghz van 999 euro met ook een i7.

Maar als het zo is spaar ik mischien nog even en koop ik een macbook pro.(mijn huidige laptop is bijna 2jaar en is zo traag als iets)
mijn desktop is nog maar 1.5 jaar oud.

Lijkt me niet duur de mini versie.(want voor sommige producten kunnen ze de prijs nogal hoog doen vindt ik persoonlijk)

Alvast bedankt voor de tip
  #6  
Oud 10-03-13, 18:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Alvast bedankt voor de tip
Ik weet uit een ander topic dat je al een ontwikkelaars licentie hebt. Je weet blijkbaar ook hoe men moet programmeren. Dan ontwikkel iOS (en eventueel OS X) software op een Mac. XCode is trouwens gratis te downloaden in de Mac App Store.

Heel veel succes gewenst
  #7  
Oud 10-03-13, 18:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Let ook even hier op:

To develop iOS applications for Apple devices, such as the iPhone and iPad, you will need to have an iOS developer account. The account is free, but to run on device you will need to sign up for the iOS Developer Program costing $99/year. Also be aware of Apple's license terms, which prohibit the building and execution of iOS applications on anything other than Apple hardware.

Bron: https://wiki.appcelerator.org/pages/...ageId=27164833
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 12-03-13, 11:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

// Diverse berichten verwijderd; a.u.b. geen illegale activiteiten (zie Apple EULA)
  #9  
Oud 22-04-13, 19:00
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

VMWare?? Alleen geen idee of het legaal is. Ik vermoed enkel legaal als je een versie van OS X Mountain Lion hebt gekocht in de App Store.
  #10  
Oud 22-04-13, 19:06
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Ik weet dat virtualiseren mogelijk is maar er zijn anderen hier die zeggen dat het illegaal is omdat men alleen apple software alleen op apple branded hardware mag installeren.

Ik ga hier niet verder discussiëren over virtualisatie van MAC op Windows. (of ik vrees dat de mods dan lastig gaan doen)

Mvg antoon100
  #11  
Oud 22-04-13, 19:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
VMWare?? Alleen geen idee of het legaal is.
Volgens de EULA van Apple mag OS X alleen op Apple hardware geïnstalleerd worden. Men mag dus volkomen legaal een een licentie van OS X gebruiken in VMware Fusion (of Parallels Desktop) op een Mac.
  #12  
Oud 22-04-13, 22:56
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Men mag dus volkomen legaal een een licentie van OS X gebruiken in VMware Fusion (of Parallels Desktop) op een Mac.
Het onderwerp van deze discussie is: Het ontwikkelen van iOS Apps onder Windows. Dat betekent dat je dan VMWare onder Windows zou draaien om daarbinnen OSX te draaien.

En dat is dus wel illegaal

Oplossing: Koop gewoon een MAC. En buiten het ontwikkelen van Apps werkt OSX toch zo veel prettiger dan Windows. Ik zou nooit meer terug willen.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #13  
Oud 22-04-13, 23:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Het onderwerp van deze discussie is: Het ontwikkelen van iOS Apps onder Windows. Dat betekent dat je dan VMWare onder Windows zou draaien om daarbinnen OSX te draaien.

En dat is dus wel illegaal
Ik geef aan wat legaal is met VMWare (Fusion) omdat er al dertien berichten over het illegale gebruik van VMWare verwijderd zijn uit deze draad.

BTW: het F3J seizoen is begonnen Is er nog een iPhone 5 update gepland voor de Timer?
  #14  
Oud 22-04-13, 23:11
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
BTW: het F3J seizoen is begonnen Is er nog een iPhone 5 update gepland voor de Timer?
Zo, da's offtopic

Ja, een update is gepland. Ik ben nu met F3B en F5J bezig. Da's best ingewikkeld, vooral F3B.

F3J zit al in de huidige versie (10 minuten vliegen in 10 minuten werktijd).
Als je daar wat aan vindt ontbreken, stuur mij dan even een privébericht. Ik kom graag in contact met gebruikers die precies kunnen uitleggen wat ze voor hun sport/discipline verwachten.
  #15  
Oud 22-04-13, 23:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zal ik doen Ik ben FAI referee voor alle drie disciplines. Tijdens de Martin Cup (SVK) ga ik de app ook voorstellen.

Nu maar terug on topic.
  #16  
Oud 24-04-13, 18:12
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Deze zomer zal ik het eens proberen te virtualiseren.

Dit zal ZEKER op een Mac gebeuren
  #17  
Oud 08-05-13, 12:04
HernanZh HernanZh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 18
Standaard

Deze thread viel me op, want ik maak mijn apps op Windows met C++ en Marmalade (Mobile Applications Development, iPhone & Android App Development - Marmalade).
Nadelen: het kan wel vrij prijzig zijn, minstens $150 per jaar en als je je app op de App Store will zetten dan moet je uiteindelijk de Application Loader van Apple gebruiken, dat alleen op de Mac beschikbaar is. Maar het is dus wel mogelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows ontwikkelen shaquillewebgate Ontwikkelen voor iOS 2 06-03-11 11:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.