iPhone Development (ofwel programmeren voor je iPhone) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Waarschuwing vooraf: Topic is redelijk technisch, vragen om uitleg is altijd mogelijk en doe ik graag, termen en dergelijke verhelderen of andere vragen zijn goed, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone Development (ofwel programmeren voor je iPhone)
Waarschuwing vooraf:
Topic is redelijk technisch, vragen om uitleg is altijd mogelijk en doe ik graag, termen en dergelijke verhelderen of andere vragen zijn goed, want we willen allemaal leren, maar ga alsjeblieft geen applicaties requesten of iets in die trent dat is namelijk niet de bedoeling! Zo nu eens een topic van mij, niet perse voor hulp voor mij in het bijzonder maar meer om ervaringen uit te wisselen. Een inleiding: Ik ben zelf een technisch informatica student, ervaring met programmeren dus. Nou is er een hele hoop behoefte aan programma's op de iPhone. Zelf heb ik ook genoeg applicaties die ik graag zou willen zien op de iPhone. Maar wacht, ik kan zelf hier wat aan doen door te gaan ontwikkelen! Maar dan het grote probleem, de SDK van Apple is er nog niet. Daar kunnen we wel braaf op wachten maar ja, ik wil graag al een beetje gaan verkennen... Wat dan? Het is mogelijk, er zijn immers al genoeg applicaties. Waar begin je, wat is de bedoeling? Welke compiler is er? Etc etc. Tot nu toe kwam ik twee echt bruikbare dingen tegen; The unofficial iPhone SDK: Guide to writing native iPhone applications - iPhone Atlas 3rd Party Apps Development - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, mods, skins, developing and more Beide goede startpunten... Ik ga er morgen mee aan de slag aangezien ik morgen toch vrij heb. Dit topic is bedoelt om mijn ervaringen te posten, en om te horen of anderen er ervaringen mee hebben en/of bruikbare tips... Misschien dat er zelfs wel een iPhoneClub Dev Team uit komt |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Hehehe zodra ik mijn iPhone heb ga ik ook schijven... Zijn er hier eigenlijk al ervaren dev's (op welk platform en welke taal..?). Ik zelf beheers C++, action script, PHP en VB .net
en makkelijkere taaltjes als java script en lua etce Greetz, Stiruam Laatst gewijzigd door Stiruam; 07-11-07 om 20:09. Reden: typfouten |
|
|||
|
|||
Nou ik ben nog niet echt veel verder ermee, VNC heeft weinig zin erin vandaag en aan m'n Mac Mini hangt geen scherm nu... Kan dus nog niet zoveel doen... Heb wel wat sources doorgelezen, en dat Cocoa lijkt erg op C++...
Mijn achtergrond is trouwens best uitgebreid: Webscripting: PHP, PHP5, CGI (Perl), Javascript en dat soort zaken. Programmeren: Java, C, C++, C#, Assembly, VHDL & Visual Basic* (*schaam schaam, ik was jong en onbezonnen...) Cocoa is wel nieuw voor me, maar heb Xcode al vaak gebruikt (fijne IDE)... Ben benieuwd of er trouwens ook een SDK voor Windows uitkomt, maar lijkt me sterk... Simulator lijkt me wel echt handig... En wat meer resources over alle libs die beschikbaar zijn, maar de toolchain ziet er goed genoeg uit... Meer als ik VNC gefixed heb |
|
|||
|
|||
iPhone development
Kleineaap, zet je macmini aan, hang er ff een monitor aan om ssh aan te zetten en evt. de toolchain te installeren en gebruik daarna Putty vanaf je windows om in te loggen en te compileren. Xcode niet nodig.
1) ssh naar je mac. 2) cd naar de juiste dir 3) make && scp -r Mijn.App root@192.168.1.x:/Applications om de boel te compileren en naar je iPhone te copieren. Suc6 iphone-dev - Google Code |
|
||||
|
||||
heel wat van bovenstaande links werken niet meer....
|
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Overzicht iOS functionaliteit voor development | flipjevandejam | Ontwikkelen voor iOS | 1 | 13-01-11 20:59 |
4 iPhone Development Blogs | wbroek | Ontwikkelen voor iOS | 1 | 19-04-09 17:13 |
Marktleider IPhone development in NL? | fizgig | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 14-11-08 17:03 |
[TUT REQ] Programmeren voor iPhone | BadSide | iPhone algemeen | 0 | 28-10-07 20:42 |
|
|