//

iPhone Development (ofwel programmeren voor je iPhone)

iPhone Development (ofwel programmeren voor je iPhone) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Waarschuwing vooraf: Topic is redelijk technisch, vragen om uitleg is altijd mogelijk en doe ik graag, termen en dergelijke verhelderen of andere vragen zijn goed, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-07, 00:26
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard iPhone Development (ofwel programmeren voor je iPhone)

Waarschuwing vooraf:
Topic is redelijk technisch, vragen om uitleg is altijd mogelijk en doe ik graag, termen en dergelijke verhelderen of andere vragen zijn goed, want we willen allemaal leren, maar ga alsjeblieft geen applicaties requesten of iets in die trent dat is namelijk niet de bedoeling!


Zo nu eens een topic van mij, niet perse voor hulp voor mij in het bijzonder maar meer om ervaringen uit te wisselen. Een inleiding:

Ik ben zelf een technisch informatica student, ervaring met programmeren dus. Nou is er een hele hoop behoefte aan programma's op de iPhone. Zelf heb ik ook genoeg applicaties die ik graag zou willen zien op de iPhone. Maar wacht, ik kan zelf hier wat aan doen door te gaan ontwikkelen!

Maar dan het grote probleem, de SDK van Apple is er nog niet. Daar kunnen we wel braaf op wachten maar ja, ik wil graag al een beetje gaan verkennen... Wat dan? Het is mogelijk, er zijn immers al genoeg applicaties. Waar begin je, wat is de bedoeling? Welke compiler is er? Etc etc.

Tot nu toe kwam ik twee echt bruikbare dingen tegen;
The unofficial iPhone SDK: Guide to writing native iPhone applications - iPhone Atlas
3rd Party Apps Development - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, mods, skins, developing and more

Beide goede startpunten... Ik ga er morgen mee aan de slag aangezien ik morgen toch vrij heb. Dit topic is bedoelt om mijn ervaringen te posten, en om te horen of anderen er ervaringen mee hebben en/of bruikbare tips... Misschien dat er zelfs wel een iPhoneClub Dev Team uit komt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-07, 01:33
FFWD's schermafbeelding
FFWD FFWD is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Hier al gekeken?

iPhoneDevDocs en #iphone-uikit?
  #3  
Oud 07-11-07, 10:20
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FFWD Bekijk bericht
Hier al gekeken?

iPhoneDevDocs en #iphone-uikit?
Die eerste was ik nog niet tegengekomen, maar dat ziet eruit als een heel goed start punt! Dankje voor de link, ik ga me inlezen
  #4  
Oud 07-11-07, 20:08
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hehehe zodra ik mijn iPhone heb ga ik ook schijven... Zijn er hier eigenlijk al ervaren dev's (op welk platform en welke taal..?). Ik zelf beheers C++, action script, PHP en VB .net

en makkelijkere taaltjes als java script en lua etce

Greetz, Stiruam

Laatst gewijzigd door Stiruam; 07-11-07 om 20:09. Reden: typfouten
  #5  
Oud 07-11-07, 20:29
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Nou ik ben nog niet echt veel verder ermee, VNC heeft weinig zin erin vandaag en aan m'n Mac Mini hangt geen scherm nu... Kan dus nog niet zoveel doen... Heb wel wat sources doorgelezen, en dat Cocoa lijkt erg op C++...

Mijn achtergrond is trouwens best uitgebreid:
Webscripting: PHP, PHP5, CGI (Perl), Javascript en dat soort zaken.
Programmeren: Java, C, C++, C#, Assembly, VHDL & Visual Basic* (*schaam schaam, ik was jong en onbezonnen...)

Cocoa is wel nieuw voor me, maar heb Xcode al vaak gebruikt (fijne IDE)... Ben benieuwd of er trouwens ook een SDK voor Windows uitkomt, maar lijkt me sterk... Simulator lijkt me wel echt handig... En wat meer resources over alle libs die beschikbaar zijn, maar de toolchain ziet er goed genoeg uit... Meer als ik VNC gefixed heb
  #6  
Oud 12-11-07, 18:04
iPizza iPizza is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard iPhone development

Kleineaap, zet je macmini aan, hang er ff een monitor aan om ssh aan te zetten en evt. de toolchain te installeren en gebruik daarna Putty vanaf je windows om in te loggen en te compileren. Xcode niet nodig.

1) ssh naar je mac.
2) cd naar de juiste dir
3) make && scp -r Mijn.App root@192.168.1.x:/Applications

om de boel te compileren en naar je iPhone te copieren.

Suc6

iphone-dev - Google Code
  #7  
Oud 08-07-09, 18:48
LucVG's schermafbeelding
LucVG LucVG is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint - België
Berichten: 54
Standaard

heel wat van bovenstaande links werken niet meer....
  #8  
Oud 09-07-09, 15:00
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LucVG Bekijk bericht
heel wat van bovenstaande links werken niet meer....
Is ook niet zo gek, gezien de datum van de topic start
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overzicht iOS functionaliteit voor development flipjevandejam Ontwikkelen voor iOS 1 13-01-11 20:59
4 iPhone Development Blogs wbroek Ontwikkelen voor iOS 1 19-04-09 17:13
Marktleider IPhone development in NL? fizgig Ontwikkelen voor iOS 4 14-11-08 17:03
[TUT REQ] Programmeren voor iPhone BadSide iPhone algemeen 0 28-10-07 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.