iPhone Developer Program activeren: U.S. Taxpayer Identification discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, gisteren wilde ik mijn iPhone Developer Program activeren en ik moest hiervoor op iTunes Connect een aantal gegevens invullen over bank -en belastingzaken. Echter, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone Developer Program activeren: U.S. Taxpayer Identification
Hoi,
gisteren wilde ik mijn iPhone Developer Program activeren en ik moest hiervoor op iTunes Connect een aantal gegevens invullen over bank -en belastingzaken. Echter, bij de "Tax Information" werd er naar een "U.S. Taxpayer Identification" gevraagd, een soort van Amerikaans sofinummer als ik het goed begrepen heb. Deze heb ik natuurlijk niet. Hoe hebben jullie deze informatie ingevuld? Heeft iedereen een EIN aangemaakt of is dat niet nodig? Ik nam namelijk aan dat je gewoon hier in Nederland belasting afdraagt voor de inkomsten uit de appstore, dus het leek mij een beetje vreemd om een Amerikaans sofinummer aan te moeten vragen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Bij de aanmelding die ik gedaan heb moest ik wel KvK en DUNS geven maar geen 'U.S. Taxpayer Identification'. Heb je wel als Nederlander de aanmelding gedaan?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Kreeg wel dit als reactie van apple toen ik vroeg naar die US taxpayer indentification: Citaat:
Edit: ok, het is een beetje duidelijker nu. Dat formulier kan ik gewoon ondertekend mailen naar Apple en dan is alles in orde. Laatst gewijzigd door P-development; 23-08-08 om 23:48. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Vraag ik me alleen nog af hoe het zit met de belasting hier in Nederland. Zul je wel gewoon inkomensbelasting over moeten betalen, maandag maar eens even de belasting opbellen hoe dat precies zit. |
|
||||
|
||||
Ja, ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn, inderdaad gewoon inkomstenbelasting betalen. Zo zijn we in Nederland dan ook wel weer
|
|
||||
|
||||
Hoe zit dat nou met het ondertekenen van het W8BEN formulier? Ik ben toch wel zelf die beneficial owner? En signature en date begrijp ik nog wel, maar het laatste vakje: "Capacity in which acting"? Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet invullen.
|
|
|||
|
|||
Je bent zelf inderdaad beneficial owner. Bij Capacity in which acting heb ik dat dan ook ingevuld.
|
|
||||
|
||||
Hoe lang duurt dat eigenlijk voor dat die contracten in-effect gaan?
|
|
|||
|
|||
Ja, juiste topic gevonden. Kan iemand misschien een kopie fss4 formulier tonen, ik kom er niet helemaal uit.
Mv Gr, Jasper |
|
|||
|
|||
of erhmm ik moet toch wel eerst een fss4 formulier faxen ?
|
|
||||
|
||||
Sorry dat ik het topic weer oprakel maar ik heb nog ff een vraag. Als ik het hier goed gelezen heb moet ik mij vsn form SS-4 niks aantrekken en kan gewoon 9 nullen invullen waar om EIN gevraagd wordt in iTunes Connect?
En dan hoef ik enkel adhv die tipdocumenten W8BEN invullen? Alvast bedankt voor respons. |
|
|||
|
|||
Ik heb ongeveer de zelfde vraag als de persoon hierboven..
|
|
|||
|
|||
Ik wacht gewoon op mijn eerste afrekening en dan regel ik het daarna wel als het niet klopt.
Niemand schijnt het echt heel helder te hebben. Wanneer ik meer weet laat ik het direct weten. Groet, Jasper |
|
|||
|
|||
Ik denk dat ik het maar door een accountant laat uitzoeken. Dan weet ik het tenminste zeker.
|
|
|||
|
|||
Ik heb gewoon 9 nullen ingevuld en het formulier is geaccepteerd door Apple. Nu heb ik zelf verder geen bedrijf o.i.d. Het staat dus op een prive persoon geregistreerd.
|
|
|||
|
|||
Ik heb een BV dus da tveranderd de situatie en ik bang..
|
|
|||
|
|||
Apple mag ieg. geen BTW (TAX) voor je achterhouden, dat is een ding wat zeker is. Ten slotte mijn adres is toch in EU (NL).
Groet, J. |
|
|||
|
|||
Ik las net ergens anders dat Apple's Europese iTunes store is gevestigd in Luxemburg. As jij een app hebt van 1,59 die je via Europese iTunes verkoopt dat apple daar 15% belasting van afdraagt. Het verschil * 0,7 is dan voor jou.
Ik gok dat er je niets hoeft op te geven in NL als omzetbelasting, of misschien dat het vrijgesteld is. Uiteraard wel bij je vennootschapbelasting, indien er winst is behaald. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Probleem met activatie iPhone Developer Program | iPhone3G_Olé | Ontwikkelen voor iOS | 11 | 16-07-11 22:37 |
iPhone Developer Program bestellen via NL Apple Store? | Dennis² | Ontwikkelen voor iOS | 21 | 01-06-10 22:56 |
Aanmelden iPhone Developer Program zonder creditcard? | Dennis² | Ontwikkelen voor iOS | 5 | 06-08-09 11:37 |
|
|