//

iPhone Developer Program activeren: U.S. Taxpayer Identification

iPhone Developer Program activeren: U.S. Taxpayer Identification discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, gisteren wilde ik mijn iPhone Developer Program activeren en ik moest hiervoor op iTunes Connect een aantal gegevens invullen over bank -en belastingzaken. Echter, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-08-08, 18:58
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard iPhone Developer Program activeren: U.S. Taxpayer Identification

Hoi,

gisteren wilde ik mijn iPhone Developer Program activeren en ik moest hiervoor op iTunes Connect een aantal gegevens invullen over bank -en belastingzaken. Echter, bij de "Tax Information" werd er naar een "U.S. Taxpayer Identification" gevraagd, een soort van Amerikaans sofinummer als ik het goed begrepen heb. Deze heb ik natuurlijk niet. Hoe hebben jullie deze informatie ingevuld? Heeft iedereen een EIN aangemaakt of is dat niet nodig?
Ik nam namelijk aan dat je gewoon hier in Nederland belasting afdraagt voor de inkomsten uit de appstore, dus het leek mij een beetje vreemd om een Amerikaans sofinummer aan te moeten vragen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-08, 21:44
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Bij de aanmelding die ik gedaan heb moest ik wel KvK en DUNS geven maar geen 'U.S. Taxpayer Identification'. Heb je wel als Nederlander de aanmelding gedaan?
  #3  
Oud 23-08-08, 23:19
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wbroek Bekijk bericht
Bij de aanmelding die ik gedaan heb moest ik wel KvK en DUNS geven maar geen 'U.S. Taxpayer Identification'. Heb je wel als Nederlander de aanmelding gedaan?
Dat hoefde ik dan weer niet in te vullen, ben wel ook particulier overigens geen bedrijf. Ik heb bij iTunes connect bij "2. Country of Incorporation" wel gewoon the Netherlands opgegeven ja. Ook op mijn ADC account staat gewoon the Netherlands.

Kreeg wel dit als reactie van apple toen ik vroeg naar die US taxpayer indentification:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple
Since the App Store contracts are characterized as a "sales/commission" agreement, as opposed to a "royalty" agreement, there will be no tax withholding in the United States. Therefore, we would still like you to complete the W8BEN form, however, you are not required to obtain a new US Taxpayer Identification Number if you do not already have one.

Please enter nine zeros (000000000) in the space provided in section 6. In addition, payments from the USA App Store will not be reported to the IRS on form 1042 at year end.
Maar dat W8BEN form ding moet je wel ff naar Amerika verzenden per post

Edit: ok, het is een beetje duidelijker nu. Dat formulier kan ik gewoon ondertekend mailen naar Apple en dan is alles in orde.

Laatst gewijzigd door P-development; 23-08-08 om 23:48.
  #4  
Oud 24-08-08, 15:39
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PWSoftwareProductions Bekijk bericht
Hoi,
Hoe hebben jullie deze informatie ingevuld? Heeft iedereen een EIN aangemaakt of is dat niet nodig?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb inderdaad wel een zg. EIN aangemaakt. Het was wel even een klusje om alle formulieren te doorlopen en nog een half uur met een amerikaanse dame van de belastingdienst daar aan de telefoon gezeten. Uiteindelijk heb ik dus een EIN nummer. En hoef als het goed is geen amerikaanse belasting te betalen voor eventuele verdiensten uit de AppStore.
  #5  
Oud 24-08-08, 15:47
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Ik heb inderdaad wel een zg. EIN aangemaakt. Het was wel even een klusje om alle formulieren te doorlopen en nog een half uur met een amerikaanse dame van de belastingdienst daar aan de telefoon gezeten. Uiteindelijk heb ik dus een EIN nummer. En hoef als het goed is geen amerikaanse belasting te betalen voor eventuele verdiensten uit de AppStore.
Ik kreeg als reactie van Apple dat het niet nodig was om een EIN aan te maken als ik die nog niet had, en dat ik gewoon 9 nullen kon invullen in het veldje van US Taxpayer Indentification. Wel moest ik dat W8BEN forumulier ("Certificate of Foreign Status of Beneficial Owner for United States Tax Withholding ") onderteken en mailen, dat stelt mij dan vrij van belasting in Amerika.

Vraag ik me alleen nog af hoe het zit met de belasting hier in Nederland. Zul je wel gewoon inkomensbelasting over moeten betalen, maandag maar eens even de belasting opbellen hoe dat precies zit.
  #6  
Oud 24-08-08, 16:48
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PWSoftwareProductions Bekijk bericht
Vraag ik me alleen nog af hoe het zit met de belasting hier in Nederland. Zul je wel gewoon inkomensbelasting over moeten betalen, maandag maar eens even de belasting opbellen hoe dat precies zit.
Ja, ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn, inderdaad gewoon inkomstenbelasting betalen. Zo zijn we in Nederland dan ook wel weer
  #7  
Oud 27-08-08, 15:18
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Hoe zit dat nou met het ondertekenen van het W8BEN formulier? Ik ben toch wel zelf die beneficial owner? En signature en date begrijp ik nog wel, maar het laatste vakje: "Capacity in which acting"? Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet invullen.
  #8  
Oud 27-08-08, 16:36
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Hoe zit dat nou met het ondertekenen van het W8BEN formulier? Ik ben toch wel zelf die beneficial owner? En signature en date begrijp ik nog wel, maar het laatste vakje: "Capacity in which acting"? Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet invullen.
Je bent zelf inderdaad beneficial owner. Bij Capacity in which acting heb ik dat dan ook ingevuld.
  #9  
Oud 28-08-08, 23:14
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Hoe lang duurt dat eigenlijk voor dat die contracten in-effect gaan?
  #10  
Oud 04-09-08, 19:21
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Ja, juiste topic gevonden. Kan iemand misschien een kopie fss4 formulier tonen, ik kom er niet helemaal uit.

Mv Gr,
Jasper
  #11  
Oud 04-09-08, 19:21
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

of erhmm ik moet toch wel eerst een fss4 formulier faxen ?
  #12  
Oud 20-04-09, 23:06
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Sorry dat ik het topic weer oprakel maar ik heb nog ff een vraag. Als ik het hier goed gelezen heb moet ik mij vsn form SS-4 niks aantrekken en kan gewoon 9 nullen invullen waar om EIN gevraagd wordt in iTunes Connect?

En dan hoef ik enkel adhv die tipdocumenten W8BEN invullen?

Alvast bedankt voor respons.
  #13  
Oud 28-04-09, 15:01
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

Ik heb ongeveer de zelfde vraag als de persoon hierboven..
  #14  
Oud 28-04-09, 15:14
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Ik wacht gewoon op mijn eerste afrekening en dan regel ik het daarna wel als het niet klopt.

Niemand schijnt het echt heel helder te hebben.

Wanneer ik meer weet laat ik het direct weten.

Groet,
Jasper
  #15  
Oud 28-04-09, 15:16
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

Ik denk dat ik het maar door een accountant laat uitzoeken. Dan weet ik het tenminste zeker.
  #16  
Oud 28-04-09, 15:21
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Ik heb gewoon 9 nullen ingevuld en het formulier is geaccepteerd door Apple. Nu heb ik zelf verder geen bedrijf o.i.d. Het staat dus op een prive persoon geregistreerd.
  #17  
Oud 28-04-09, 15:22
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

Ik heb een BV dus da tveranderd de situatie en ik bang..
  #18  
Oud 28-04-09, 15:24
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Apple mag ieg. geen BTW (TAX) voor je achterhouden, dat is een ding wat zeker is. Ten slotte mijn adres is toch in EU (NL).

Groet,
J.
  #19  
Oud 28-04-09, 15:27
edward007 edward007 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: nabij Den Haag
Berichten: 190
Standaard

Ik las net ergens anders dat Apple's Europese iTunes store is gevestigd in Luxemburg. As jij een app hebt van 1,59 die je via Europese iTunes verkoopt dat apple daar 15% belasting van afdraagt. Het verschil * 0,7 is dan voor jou.

Ik gok dat er je niets hoeft op te geven in NL als omzetbelasting, of misschien dat het vrijgesteld is.

Uiteraard wel bij je vennootschapbelasting, indien er winst is behaald.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met activatie iPhone Developer Program iPhone3G_Olé Ontwikkelen voor iOS 11 16-07-11 22:37
iPhone Developer Program bestellen via NL Apple Store? Dennis² Ontwikkelen voor iOS 21 01-06-10 22:56
Aanmelden iPhone Developer Program zonder creditcard? Dennis² Ontwikkelen voor iOS 5 06-08-09 11:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.