Verspreiden beta versies apps

Verspreiden beta versies apps discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand eigenlijk hoe je je iphone apps kunt distributen voor beta testing zegmaar onder een groepje mensen. Dus voordat je 't in de app ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 August 2008, 11:42
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard Verspreiden beta versies apps

Weet iemand eigenlijk hoe je je iphone apps kunt distributen voor beta testing zegmaar onder een groepje mensen.
Dus voordat je 't in de app store gaat zetten..

Kun je je build naar ze mailen dat ze die op een of andere manier op hun iphone kunnen zetten??

Wie o Wie kan mij hierbij duidelijkheid over geven.
__________________
iPhone 2G 16GB @3.0 | t-Mobile iPhone 3G 8GB @3.0
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28 August 2008, 11:45
iScorpio's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone X 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 32GB (Zilver) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.261
Standaard

Vraag 'ideveloper' anders eens via de PB. Hij heeft dit al eens gedaan en weet hoe je dit moet aanpakken.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 28 August 2008, 12:35
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0.1]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 18 August 2008
Berichten: 28
Standaard

Beta distributie van je app gaat via Ad-hoc distributie. Zie het Developer Portal: Distribution -> Ad Hoc
1. Create and Download an iPhone Distribution Certificate
2. Create and Download an Ad Hoc Distribution Provisioning Profile
3. Build your application with Xcode
4. Share your application file and the Ad Hoc Distribution Provisioning Profile with the owner of each device
5. Recipients of the application will need to drag the application file and Ad Hoc Distribution Provisioning Profile into iTunes, then sync their iPhone to iTunes to install
  #4  
Oud 28 August 2008, 12:46
ideveloper's schermafbeelding
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 64GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 April 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Send a message via twitter to ideveloper
Standaard

Zo werkt het inderdaad. Zie je pm voor nog wat meer informatie.
  #5  
Oud 28 August 2008, 15:26
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Ok.
Beiden bedankt, zal hier vanavond eens naar kijken.
  #6  
Oud 28 August 2008, 18:18
Jelle Ages's schermafbeelding
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.0 Beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 64GB [FW: 5.0 Beta]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2008
Berichten: 115
Standaard

En als je nog testers zoekt...
  #7  
Oud 28 August 2008, 18:22
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Ik moet het eerst maar eens voorelkaar krijgen dat het groepje testers de app op hun iphone kan installen.

De .app file en .mobileprovision file net verspreid, maar krijg te horen dat ze de app niet op de iphone krijgen.
0xE8000001 error.

Zelf paar dingen geprobeerd op m'n reserver iphone, en idd.. het werkt niet.
Genoeg over te lezen op internet, maar geen werkende oplossing voor mij gevonden :S

Irritant!!

Update:
Ok, foutje van mij bij m'n project settings.
Deed geen code signing met dat profile.

App redistributed naar opdrachtgever

@jellepelle1234, betatesting zal waarsch binnen een select groepje gebeuren bij de opdrachtgever.

Maar als je a.s. zaterdag naar amstedam gaat, iPhone Dev Camp, dan zul je misschien wel iets opvangen van de app..

Laatst gewijzigd door iScorpio; 4 September 2008 om 20:40.
  #8  
Oud 3 September 2008, 08:47
» iPhone 3G 8GB  
» Windows
 
Geregistreerd: 27 December 2007
Locatie: Belgi
Berichten: 524
Standaard

kan je dit doen zonder je te registreren bij apple?
dus gewoon sdk downloaden, apje maken en op je eigen iPhone zetten
  #9  
Oud 3 September 2008, 09:31
macfreaker's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone 5s 32GB (Space Grijs) [FW: 9.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi 256GB (Zilver) [FW: 11.1]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 16 December 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.184
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker Stuur een bericht via Skype™ naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeekes Bekijk bericht
kan je dit doen zonder je te registreren bij apple?
dus gewoon sdk downloaden, apje maken en op je eigen iPhone zetten
Meer informatie kan je hier vinden:
Nieuwe community voor ontwikkelaars: iDevKit > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #10  
Oud 3 September 2008, 13:39
» iPhone 3G 8GB  
» Windows
 
Geregistreerd: 27 December 2007
Locatie: Belgi
Berichten: 524
Standaard

thx

enne....10 tekens is stom
  #11  
Oud 4 September 2008, 17:40
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Om een of andere reden wilt m'n XCode geen builds meer codesignen.
Ik heb geen flauw idee hoe dit kan..

Dus ik heb alle certs en provisioning profiles weggedaan, alles opnieuw gegenereerd op de developers site.

Maar helaas, ik kan bij m'n projectsettings geen code signing profile meer selecteren.
Ookal staat er een dev een een distribute profile in de juiste map.

Vreemd.. iemand dit al meegemaakt?
Of iemand een oplossing.. ik kan nou niks meer :S
  #12  
Oud 4 September 2008, 17:45
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0.1]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 18 August 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf Bekijk bericht
Maar helaas, ik kan bij m'n projectsettings geen code signing profile meer selecteren.
Ookal staat er een dev een een distribute profile in de juiste map.
Wat bedoel je hiermee? Profiles zouden niet in een 'map' moeten staan. Open de Xcode organizer (Window -> organizer). Selecteer de met xcode gekoppelde iPhone. Profiles moeten naar het lijstje met Provisioning profiles gesleept worden.
  #13  
Oud 4 September 2008, 20:26
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

die profiles komen in ~/library/mobiledevices/provisiondinges.. terrecht.

en je kan je app ook gewoon builden zonder iPhone aangesloten.
bij project settings kan ik dus geen code signing profile meer kiezen.
  #14  
Oud 4 September 2008, 20:38
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0.1]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 18 August 2008
Berichten: 28
Standaard

Ah, daar staan ze dus.

Ik heb wel meegemaakt dat ze niet selecteerbaar waren. Een paar keer het project opnieuw openen, of xcode opnieuw opstarten hielp bij mij. Maar niet consistent bij 1 actie.
  #15  
Oud 4 September 2008, 20:48
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

ik zit nu al 2 dagen vast. en moet dit weekend weer een beta rondmailen naar testers
erg irri
  #16  
Oud 4 September 2008, 21:17
ideveloper's schermafbeelding
» iPhone 4S 64GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 64GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 2 April 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Send a message via twitter to ideveloper
Standaard

Die ervaring heb ik ook inderdaad.
Al je profiles weghalen uit je keychain en van disk.
Dan nieuwe downloaden en in xCode slepen.
xCode afsluiten.
xCode weer opstarten, project laden. En hopen dat het werkt.
Kan soms erg frustrerend zijn idd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webmaniac Bekijk bericht
Ah, daar staan ze dus.

Ik heb wel meegemaakt dat ze niet selecteerbaar waren. Een paar keer het project opnieuw openen, of xcode opnieuw opstarten hielp bij mij. Maar niet consistent bij 1 actie.
  #17  
Oud 4 September 2008, 23:11
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Die ervaring heb ik ook inderdaad.
Al je profiles weghalen uit je keychain en van disk.
Dan nieuwe downloaden en in xCode slepen.
xCode afsluiten.
xCode weer opstarten, project laden. En hopen dat het werkt.
Kan soms erg frustrerend zijn idd.
Heb dit nou al paar keer gedaan op m'n iMac en MacBook..
Helaas.. krijg het niet meer aan de gang :S

Is er soms ergens een of andere instelling bij project settings die ik per ongeluk verkeerd kan hebben gezet ofzo ?
  #18  
Oud 5 September 2008, 00:33
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Alle certs en profiles weg, nieuwe gegenereerd en installed.
Xcode nieuw project, vul bij project settings 'iPhone Developer: <naam> <achternaam' in, en geen profile te zien in lijstje.
Handmatig naam van profile 'Development' erin gezet, de file heet immers Development.mobileprovision oid..
Niet werken....

wth kan toch het probleem zijn. Dag 3 zonder vorderingen aan m'n app
  #19  
Oud 5 September 2008, 08:38
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.0]  [Jailbreak: Nee]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 53
Standaard

Frustrerend geheel

Vannacht is het me dan toch eindelijk gelukt om op mn iMac het Development profile weer werkend te hebben.
Kan iig weer verder met ontwikkelen nou...

Ik vind dit dan toch weer slecht opgezet van Apple, had toch veel beter / stabieler moeten kunnen.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oudere versies van apps downloaden?? flashingst iPhone Apps 1 17 May 2011 22:03
Oude versies apps te downloaden? Thunderburt iPhone Apps 1 12 August 2010 10:48
[iPhone OS4 Beta 2] Probleem met apps/updates MagicTom Archief 1 29 April 2010 18:39
GPS apps met een webtaal maken - BETA danield Ontwikkelen voor iOS 9 25 September 2008 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.