//

C#/ASP.NET developer zoekt hulp

C#/ASP.NET developer zoekt hulp discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben een C#/ASP.NET developer. Ik heb voorheen nog nooit met een Mac gewerkt. En nou bevind ik me in de situatie dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-09-08, 23:17
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard C#/ASP.NET developer zoekt hulp

Hoi,

Ik ben een C#/ASP.NET developer. Ik heb voorheen nog nooit met een Mac gewerkt. En nou bevind ik me in de situatie dat ik iPhone 3G bezitter ben!

Uiteraard ben ik direct door mijn iPhone-minnende collega's overgehaald (gedwongen) om voor de iPhone te gaan ontwikkelen. Ik heb nu dan dus ook een iMac thuis staan. Mijn probleem is: Mac OS X is mij compleet vreemd en ik heb dus ook totaal geen ervaring met XCode, Interface Builder en Cocoa! Daarintegen gebruik ik Visual Studio 2005 dagelijks.

Ik vind het allemaal nogal onwennig, maar ik ben in voor een uitdaging! Wat ik graag zou willen weten is of jullie goede online resources weten om hierin te duiken (wellicht voor Mac beginners met ontwikkel-ervaring). Wat ik heb gevonden lijkt me nogal inconsistent en het lijkt af en toe of ze het over een andere versie van XCode hebben. Niettemin vind ik die wikibooks wel een aardige site. Het is alleen zover verwijderd van wat ik gewend ben van Visual Studio.

Als ik onvoldoende heb gezocht op dit forum, mijn excuses. Ik zou gewoon graag een entry point willen waarmee ik met plezier in plaats van frustratie aan de slag kan met Mac development en uiteindelijk de iPhone.

Is het daarnaast ook aan te raden eerst gewoon met Cacoa en native Mac applicaties te beginnen of kan ik direct aan iPhone development beginnen?

Iedere informatie stel ik op prijs. Bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-08, 23:53
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Het punt om te starten is uiteraard: iPhone Dev Center
  #3  
Oud 05-09-08, 00:10
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Uiteraard, uiteraard. En ik heb me ook prima vermaakt met de videos die daar te vinden zijn. Heb me echter nog niet verdiept in de documents. Misschien dat maar eens doen, bijvoorbeeld de Objective-C Primer.
  #4  
Oud 05-09-08, 01:08
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Als je een en ander een beetje onder de knie hebt, is Welcome to the iPhone Development Central Website! een hele goede resource om een en ander snel onder de knie te krijgen. Er gaat even tijd in zitten om alle video tutorials te bekijken. Maar is de tijd zeker waard.
  #5  
Oud 05-09-08, 13:30
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

Ik heb het boek 'Cocoa programming for Mac OSX' voor je liggen in PDF vorm. Schijnt de betere opstap boek te zijn.
  #6  
Oud 05-09-08, 13:55
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Bedankt, ga ik daar eens naar op zoek. Die videos zien er ook behulpzaam uit; die had ik nog niet gevonden!

Toen ik hiermee op het idee kwam om naarpdf's te zoeken, kwam ik ook Become An Xcoder tegen. Ziet er ook aardig uit, maar is eigenlijk bedoeld voor mensen zonder programmeer-ervaring. Toch handig misschien.

Laatst gewijzigd door Thaurin; 05-09-08 om 14:01.
  #7  
Oud 05-09-08, 21:39
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Hoi, ik wilde even bedanken voor de suggestie voor het boek "Cocoa programming for Mac OS X." Ik zit het even door te lezen en dit lijkt me een perfect match. In de introductie heb ik zelfs een oude vriend NeXTSTEP weer leren kennen; ik wist niet dat Cocoa daar een afgeleide van was!

Ik ga dit boek zeker bestellen.
Reageren

Labels
xcode cocoa c# asp.net



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zoekt naar verbinding haticee iPhone algemeen 1 11-01-11 22:13
newbie met iphone g2 zoekt hulp jailbrake dendeze Archief 3 20-12-09 11:48
iSharephone zoekt testers wbroek Archief 1 09-04-09 14:59
Mod-leek zoekt hulp :) Tob!as Archief 3 31-03-08 01:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.