Foutmelding app uploaden ApplicationLoader discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, daar ben ik weer! Jawel, mijn applicatie is af . Nu wil ik hem dus graag in de Appstore hebben (zoals veel van jullie). ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Foutmelding app uploaden ApplicationLoader
Hallo, daar ben ik weer!
Jawel, mijn applicatie is af . Nu wil ik hem dus graag in de Appstore hebben (zoals veel van jullie). Nu krijg ik de volgende foutmeldingen: Archief 2.zip: filename may not contain whitespace: oke dat is duidelijk, gewoon even een andere naam Efteler.app/icon.png: icon is not in the proper device format Oke, dat ligt aan het icoon, ik weet niet wat maar dat vind ik nog wel uit Info.plist does not contain a CFBundleResourceSpecification Application failded codesign verification Die 2 foutmeldingen snap ik dus niet, ik heb alles al geprobeerd. Iemand help? Greetz, Tim |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
A: CFBundleResourceSpecification = dat in de .plist-file van je app je volgens mij geen unieke bunldeIdentifier hebt aangegeven (com.mydomain.appname)
B: Codesign: je build is niet correct; wellicht heb je tijdens je build niet op device -> distribution gezet maar simulator? EDIT: ik zie dat je de application loader gebruikt; die heb ik zelf nog niet gebruikt maar gewoon via ITC gedaan laatst, en geen problemen ondervonden. |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Dat omzetten naar device -> distribution deed het hem, die foutmelding is nu weg, en die van de icon.png ook terwijl ik er niets aan gedaan heb? maarja. deze heb ik nu nog: Iemand help? |
#4
|
||||
|
||||
Controleer je provisioning eens bij de Device -> Distribution van je target?
EDIT: Controlleer ook de buildresults op de aanwezigheid van 'codesign' en provisioning (zie het developer program portal bij 'distribution' en dan 'App Store' met de instructies). Laatst gewijzigd door Malork; 10-04-09 om 14:28. |
#5
|
|||
|
|||
Ja, je moet hier echt goed mee opletten. Ik doe altijd eerst een build voor Adhoc distributie. Die kun je namelijk zelf testen. Als die goed gaat, dan herhaal ik het proces voor App Store distributie. De kans dat hij dan nog fout gaat is erg klein.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb nooit veel gesnapt van die provisioning profiles etc.
Dit is wat ik heb, dit is misschien heel lullig gedaan etc, maar anders snap ik het zelf niet. Dit zijn mijn instellingen in xcode: Als ik er op klik heb ik deze aangevinkt: In de Devloper Connection zijn dit de instellingen van "Eftellerstore" (de provisioning profile): |
#7
|
||||
|
||||
Ja die provisioning-files is lastig, maar als je eenmaal weet hoe de provisioning-files, certificaten e.d. werken kun je het (bijna) slapend doen .
die Entitlements.plist moet sowieso weg; dat is voor Ad Hoc Distributie. Helaas kan ik aan je distribution-screenshot niks zien. als je bij code signing identity -> Any iPhone OS Device 'uitvouwt', staat dan die 'iPhone distribution: Tim van Beers' gespecificeerd onder 'App Store Distribution' ? Ik kan helaas niet 100% checken omdat ik niet achter mijn Mac(s) zit...dus moet het gedeeltelijk uit het hoofd doen. Volg anders (als je dat al niet had gedaan) deze link (ingelogd zijn noodzakelijk Sign in with your Apple ID - Apple Developer Connection Volg die stappen letterlijk; wijkt er iets op de screens af van wat jij ziet, dan heb je iets niet goed gedaan / geselecteerd. |
#8
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe bedoel je Gespecificeerd onder 'App Store Distribuition' ? Hier een screen: Schrik niet, heb wat zitten klooien met Provisioning profiles xD. Of.. ? Wat bedoel je? |
#9
|
||||
|
||||
Ja dat bedoelde ik . Ik heb zelf een wildcard App ID gemaakt (net als jij, dus in jouw geval de 28K8DNJUB3.*), dus moet ik handmatig in de .plist een 'nl.malork.mijnApp' ingeven.
Als ik het zo zie heb je inderdaad de goede provisioning-file gebruikt (en ik neem ook aan dat je bij het aanmaken 'App Store' hebt gekozen). Je hebt wel veel provisioning-files inderdaad; Ik gebruik zelf maar 3 provisioning-files: Developing, ad-hoc distribution en App Store distribution, allen met een App Id met wildcard. Ik zou me kunnen voorstellen dat er ergens wat niet helemaal klopt. Ikzelf zou gewoon alle provisioning-files wissen en van mijn Mac verwijderen, uit de iPhone developer program alle provisioning-files weghalen en dan opnieuw beginnen, maargoed ik ben er nu ook wat meer in thuis om dat zomaar te doen. Oh, en had je 'Entitlements.plist' verwijderd? (ook de tekst weghalen bij 'code signing entitlements' net boven de plek waar je de juiste provisioning-file invult.).Dat is namelijk voor Ad-Hoc Distribution. Beknopt zou ik zeggen (en ik moet het uit het hoofd doen dus als het er NET iets anders staat, niet schrikken. Ik probeer je alleen te helpen, anders wordt het vanavond laat pas): - Controleer je .plist op de juiste CFBundleIdentifierResource (even uit het hoofd...) waar wellicht nu staat 'com.yourdomain.{PRODUCT_NAME}' vul je (bijvoorbeeld) in 'nl.timvanbeers.EFteller - Controleer je certificaat en gekoppelde provisioning-file voor Ad-Hoc distribution - en mijn tip: volg de stappen op de Program Portal, die werken echt perfect! Laatst gewijzigd door Malork; 10-04-09 om 15:30. |
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
Nu zie ik in iedergeval een waarschuwing bij de build dat is deze: Misschien ligt het hieraan? Wat kan ik hier aan doen? Greetz |
#11
|
||||
|
||||
heeft je iPhone OS 2.2 of 2.2.1? volgens je signature '2.2', dat zou er mee te maken kunnen hebben, anders zou ik die provisioning-file voor de App Store van je App controleren, en desnoods opnieuw aanmaken en al die andere provisioning-files van je Mac verwijderen. even een 'schone lei' maken.
|
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
Greetz, Laatst gewijzigd door Tim14ww; 10-04-09 om 15:58. Reden: er stond 2x greetz, |
#13
|
||||
|
||||
Je hebt voor elk stadium een apart certificaat en provisioning, dus bijvoorbeeld:
- testen: Developing certificaat en Developing provisioning - Ad-Hoc: Distribution certificaat en Ad-Hoc provisioning - App-Store: Distribution-certificaat en App Store provisioning Dat je app tijdens het testen op je iPhone komt, wil niet zeggen dat het certificaat en provisioning voor Ad-Hoc en/of App Store dat ook zijn. Oh ja, had je trouwens 'Build en Go' gedaan of alleen 'Build'? Indien 'Build en Go' zal dat de melding kunnen verklaren, indien alleen 'Build' (vanuit het menu) zou dan geen errors moeten geven en het 'build results' log zou dan netjes die codesign en provisioning in het build-resultaat terug moeten geven. Het uitgebreide log krijg je door, als je vanuit het 'Build' menu "Build Results" kiest, in het venster wat je dan krijgt linksonder op een van de icoontjes te klikken (weet zo uit het hoofd niet welke). Nogmaals. het beste wat je kan doen is controleren of de certificaten en provisioning-files op de Developer Program Portal actief en geldig zijn, zo niet, dan deze opnieuw aanmaken en installeren. Provisioning-files zijn gekoppeld aan certificaten, en andersom. |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb net toevallig vanmiddag het hele zaakje doorgelezen. Wat een hoeveelheid stappen met potentieel voor ****-ups, man. Ik zou het gewoon allemaal nog een keer nalopen volgens de documentatie op de portal.
|
#15
|
||||
|
||||
haha ja ik geloof dat ik dat ook al een keer of 3 verteld heb
|
#16
|
||||
|
||||
Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat Build&Go naar je iPhone veel meer problemen zou geven. Dat is eigenlijk vrij pijnloos, in tegenstelling tot wat ik eerder heb gelezen op internet. Zo hoef je eigenlijk in Xcode project helemaal niets in te stellen als je je provisioning profile maar goed hebt geinstalleerd. Geen bundle identifyer in Info.plist die exact moet overeenkomen, ofzo, of nieuwe build phases. Dan was het nog ingewikkelder op de jailbreak methode.
|
#17
|
|||
|
|||
Oke, ik ben er weer, het is me nog steeds niet gelukt, ik heb nog maar even alles op een rijtje gezet, dit zijn mn instellingen etc:
This Echt niemand een idee? Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem Greetz, |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb echt geen idee. Ik heb nog geen distribution provisioning profile gemaakt. Je zal echt een stap gewoon verkeerd hebben uitgevoerd. Ik kan echt niks anders bedenken dan alles gewoon verwijderen en opnieuw beginnen.
|
#19
|
|||
|
|||
|
#20
|
||||
|
||||
Vraag het ook even op iphonedevsdk.com?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
uploaden app lukt niet | AlonzoMusic | Ontwikkelen voor iOS | 15 | 21-05-11 02:37 |
Alle foto's in 1x uploaden, welke app? | koekjedebij | Muziek, foto & video | 9 | 21-10-09 22:35 |
Foutmelding app uploaden MinimumOSVersion | Tim14ww | Ontwikkelen voor iOS | 1 | 11-05-09 20:39 |
App data laten uploaden via iTunes? | Veliremus | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 09-03-09 14:35 |
|
|