//

Testen met Instruments

Testen met Instruments discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey developers, Mijn eerste applicatie is af naar mijn mening en nu wil ik kijken hoe het zet met memory leaks en de allocation van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-04-09, 12:35
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard Testen met Instruments

Hey developers,

Mijn eerste applicatie is af naar mijn mening en nu wil ik kijken hoe het zet met memory leaks en de allocation van de variabelen. Dit moet in Instruments gedaan worden. Alleen heb ik geen idee hoe ik Instruments laat runnen op mijn App die op mijn iPod draait.

Ik heb al gelezen dat je in Instruments bij die dropdown je device moet kiezen, maar mijn iPod staat daar niet tussen? Via Xcode -> Start with Performancetool start Instruments wel, maar daar houdt het ook op.

Iemand tips ?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-04-09, 14:45
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkyTrix Bekijk bericht
Hey developers,

Mijn eerste applicatie is af naar mijn mening en nu wil ik kijken hoe het zet met memory leaks en de allocation van de variabelen. Dit moet in Instruments gedaan worden. Alleen heb ik geen idee hoe ik Instruments laat runnen op mijn App die op mijn iPod draait.

Ik heb al gelezen dat je in Instruments bij die dropdown je device moet kiezen, maar mijn iPod staat daar niet tussen? Via Xcode -> Start with Performancetool start Instruments wel, maar daar houdt het ook op.

Iemand tips ?

Bedankt!
Heb je hier wat aan?

http://www.schenkstudios.com/Tutoria...orial%2020.mov
  #3  
Oud 11-04-09, 16:15
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Bedankt, dat zal helpen bij het zoeken naar de leaks. Maar in zijn dropdown zie ik computer en zijn iPod staan in die lijst. Daarna selecteert hij een app vanop zijn iPod. Als ik in het dropdownmenu kijk dan zie ik noch computer, noch mijn iPod..? Kies ik voor select executable, moet ik iets kiezen vanop mijn Mac, wat niet de bedoeling is natuurlijk.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben dus een betalende iPhone developer. Ik heb eens gelezen dat je iPod/iPhone in dev mode moet staan ofzo, dat die gerestored moet zijn ofzo? Ik heb gewoon de provisioning profiles eropgezet en ik kan wel live debuggen?
  #4  
Oud 18-04-09, 17:29
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Iemand die een idee heeft?
  #5  
Oud 19-04-09, 14:22
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Is de iphone te zien via de "Organizer" van Xcode. Hier kun je ook zien welke proviles je hebt en welke geinstaleerd zijn op je iPhone.
Is je iphone origineel?
  #6  
Oud 19-04-09, 14:26
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wbroek Bekijk bericht
Is de iphone te zien via de "Organizer" van Xcode. Hier kun je ook zien welke proviles je hebt en welke geinstaleerd zijn op je iPhone.
Is je iphone origineel?
Deze is te zien ja. Er zijn 2 provisioning profiles aanwezig, het development profile en het adhoc profile. Wat bedoel je met origineel? Er zit geen jailbreak op nee. Het is een eerste generatie iPod touch gekocht in België.
  #7  
Oud 19-04-09, 14:42
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Je zou het volgende kunnen proberen (quote van iemand die ongeveer hetzelfde had als jij(
Citaat:
- Removed the application from the device through the Organizer
- Removed the distribution provisioning profile from the device through the Organizer
- Added the development provisioning profile to the device through the Organizer
- On Xcode, in Projects > Edit Project Setting, I changed configuration to Debug, and under Code Signing Identity, I selected my Developer profile ("iPhone Developer: <my name>"
- Built the application for the Device (SDK 2.2), and in Debug configuration (on the top left Xcode dropdown)
- Did Run > Start With Performance Tool > Object Allocations (or anything else you need). This installed the application on the iPhone, ran Instruments and started recording device Object Allocations information
  #8  
Oud 19-04-09, 15:10
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Helaas, werkt ook niet. De app wordt geïnstalleerd, Instruments opent, maar krijg geen venster te zien. Als ik dan op Instruments klik dan krijg ik het scherm om een profile te kiezen om te zoeken naar leaks, object allocations etc,.. Overigens start de app ook niet op mijn iPod..
  #9  
Oud 19-04-09, 15:32
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Je kunt ook proberen je ipod te verwijderen, dus eerst uitpluggen dan in de organizer de ipod verwijderen en daarna weer aansluiten.
Werkt dit niet dan zou je Xcode opnieuw kunnen instaleren en hierna de ipod weer aanmelden.
  #10  
Oud 19-04-09, 15:36
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

iPod aanmelden? Begrijp ik niet zo goed. Heb ik nooit moeten doen? Was gewoon Plug-&-play.

Edit: OK! Dat was 'm! Ik heb nooit moeten klikken use for development, dit keer wil! Heel erg bedankt!!

Laatst gewijzigd door SkyTrix; 19-04-09 om 15:39.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Facetime testen met andere gebruikers? icepick iPhone algemeen 71 06-01-11 11:30
Synchronisatie testen metalmakker iTunes 3 14-10-10 22:49
Instruments > Leaks herkent geen leaks vdevos Ontwikkelen voor iOS 3 09-09-09 10:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.