//

Scaling van een UIView

Scaling van een UIView discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende nodig. Ik heb een UIView. Wanneer erop wordt gedouble-tapped, wil ik het ding groter hebben, ingezoomd. Ik vraag me af of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-04-09, 00:08
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard Scaling van een UIView

Ik heb het volgende nodig. Ik heb een UIView. Wanneer erop wordt gedouble-tapped, wil ik het ding groter hebben, ingezoomd.

Ik vraag me af of ik hier een UIScrollView voor nodig heb. Ik denk het niet. Ik wil alleen een UIView programmatisch een andere frame geven, met scaling. Enige voorbeeld code zou erg helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-04-09, 09:33
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Ik heb het volgende nodig. Ik heb een UIView. Wanneer erop wordt gedouble-tapped, wil ik het ding groter hebben, ingezoomd.

Ik vraag me af of ik hier een UIScrollView voor nodig heb. Ik denk het niet. Ik wil alleen een UIView programmatisch een andere frame geven, met scaling. Enige voorbeeld code zou erg helpen.
Onderstaande code maakt myView 2x zo groot in een halve seconde.

Code:
[UIView beginAnimations:nil context:NULL];
[UIView setAnimationDuration:0.5];

myView.transform = CGAffineTransformMakeScale(2.0, 2.0);	   

[UIView commitAnimations];
Kijk naar CGAffineTransform in de API reference voor meer mogelijkheden van het transformeren van views.
  #3  
Oud 17-04-09, 09:52
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Aha! Dat ga ik gelijk proberen. Ik had eerder al wel wat view animations toegepast, maar wist verder niet wat CGAffineTransform allemaal kon (lees: ik had wat code 'geleend'). Bedankt, ik ga het lezen.
  #4  
Oud 17-04-09, 14:16
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Het werkt fantastisch! Bedankt daarvoor. Ik las echter dat je bijna nooit zelf een nieuwe transform hoeft te maken en gewoon de huidige transform kunt aanpassen. Echter, hiervoor moet ik CGContextScaleCTM aanroepen met een CGContextRef als parameter.

Mijn volgende uitdaging is: hoe kom ik achter de context van mijn UIView en moet ik daar een custom UIView voor maken, gezien de functie UIGraphicsGetCurrentContext() die ik veel in drawRect zie aangeroept worden?

Ik speel er later nog wel eens mee als ik meer tijd heb.

Laatst gewijzigd door Thaurin; 17-04-09 om 15:09.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe maak je een schermafbeelding van een 'locked screen' ? tonhaarmans iPhone algemeen 8 15-06-14 20:29
video bellen van een iphone 4 naar een samsung H1 Pdeb1993 Muziek, foto & video 3 01-09-10 08:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.