Scaling van een UIView discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het volgende nodig. Ik heb een UIView. Wanneer erop wordt gedouble-tapped, wil ik het ding groter hebben, ingezoomd. Ik vraag me af of ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Scaling van een UIView
Ik heb het volgende nodig. Ik heb een UIView. Wanneer erop wordt gedouble-tapped, wil ik het ding groter hebben, ingezoomd.
Ik vraag me af of ik hier een UIScrollView voor nodig heb. Ik denk het niet. Ik wil alleen een UIView programmatisch een andere frame geven, met scaling. Enige voorbeeld code zou erg helpen. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Code:
[UIView beginAnimations:nil context:NULL]; [UIView setAnimationDuration:0.5]; myView.transform = CGAffineTransformMakeScale(2.0, 2.0); [UIView commitAnimations]; |
|
||||
|
||||
Aha! Dat ga ik gelijk proberen. Ik had eerder al wel wat view animations toegepast, maar wist verder niet wat CGAffineTransform allemaal kon (lees: ik had wat code 'geleend'). Bedankt, ik ga het lezen.
|
|
||||
|
||||
Het werkt fantastisch! Bedankt daarvoor. Ik las echter dat je bijna nooit zelf een nieuwe transform hoeft te maken en gewoon de huidige transform kunt aanpassen. Echter, hiervoor moet ik CGContextScaleCTM aanroepen met een CGContextRef als parameter.
Mijn volgende uitdaging is: hoe kom ik achter de context van mijn UIView en moet ik daar een custom UIView voor maken, gezien de functie UIGraphicsGetCurrentContext() die ik veel in drawRect zie aangeroept worden? Ik speel er later nog wel eens mee als ik meer tijd heb. Laatst gewijzigd door Thaurin; 17-04-09 om 15:09. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Hoe maak je een schermafbeelding van een 'locked screen' ? | tonhaarmans | iPhone algemeen | 8 | 15-06-14 20:29 |
video bellen van een iphone 4 naar een samsung H1 | Pdeb1993 | Muziek, foto & video | 3 | 01-09-10 08:31 |
|
|