(Title)properties zijn die aan te passen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Question people, Weet iemand of het mogelijk is om via je code de Title properties van een Round Rect Button in je nibfile aan te ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
(Title)properties zijn die aan te passen
Question people,
Weet iemand of het mogelijk is om via je code de Title properties van een Round Rect Button in je nibfile aan te spreken. Ik zou deze namelijk mits mogelijk willen wijzigen via een controller bestand. En niet in de interface builder al mee geven. mvg |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Koppel 'm via een IBOutlet aan een variabele in je controller en je kan de title wijzigen.
|
|
|||
|
|||
Yes... tuurlijk ... maar again Myrdhin muchos gracias! |
|
|||
|
|||
Sorry, ik kan niet door het internet heenkijken naar jou en je kennisniveau bepalen. Was dus even een aanname dat je wist wat een outlet was in interface builder omdat je ook weet wat een NIB file is.
Wat uitgebreider dan: Lees eerst even About Connections and Bindings over de Outlet connections. En in het kort: In je interface file (de .h file) van je controller: Code:
@interface ExampleViewController : UIViewController { UIButton *aButton; } @property (nonatomic, retain) IBOutlet UIButton *aButton; @end Daarna in je implementatie (de .m file) van je controller: Code:
@implementation ExampleViewController @synthesize aButton; - (void)changeTitleOfButtonTo:(NSString *)title { [aButton setTitle:title forState:UIControlStateNormal]; } @end |
|
|||
|
|||
Ik kan je niet genoeg bedanken Myrdhin , maar ik had gelukkig al genoeg aan je vorige reactie , maar extra info is nooit weg.
Het kwartje viel pas bij me toen je zei gebruik een outlet. Ben pas paar weken bezig om je andere vraag te beantwoorden. |
|
||||
|
||||
Even een sidenote: je hoeft natuurlijk niet voor elke button die je in IB zet ook nog een property te maken en te koppelen, behalve als je eigenschappen van die button wil wijzigen en/of uitlezen.
Ik zeg dit, omdat ik verschillende tutorials heb gezien waar ze voor een button (die alleen maar een IBAction aanroept) een property aanmaken. EDIT: vergeet niet die button te releasen [aButton release] als je hem niet meer nodig hebt (bijv. in je dealloc-methode). |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Video: Volume opname aan te passen? | djsim69 | Muziek, foto & video | 10 | 01-07-10 21:36 |
Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn? | oblomov | Odido (T-Mobile) | 117 | 14-05-10 18:15 |
iTunes geeft app updates aan, maar die zijn er niet | Shorty007 | Archief | 3 | 10-09-09 12:15 |
Installer apps die aan te raden zijn? | francebramie | Jailbreak apps en thema's | 9 | 23-01-09 20:52 |
Muziek: Alecto speakers, passen die??? | Chicco68 | Muziek, foto & video | 0 | 22-04-08 14:47 |
|
|