NSRange en NSStringCompareOptions Vraag discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) NSRange Probleemstelling: Stel ik maak een NSRange aan met NSRange aRange dan is deze nog niks met gevuld. (A)Is er een directe manier om een ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
NSRange en NSStringCompareOptions Vraag
NSRange
Probleemstelling: Stel ik maak een NSRange aan met NSRange aRange dan is deze nog niks met gevuld. (A)Is er een directe manier om een range te fullen net als CGRectMake of moet dat echt met aRange.location en aRange.length? Stel ik geef een niet gedefinieerde range door aan een methode. NSRange aRange; [self myMethod:aRange]; (B)Hoe kan ik controleren dat er geen location en of length is gedefinieerd? NSStringCompareOptions Is er een makkelijke manier om te controleren in een methode of er voor een bepaalde compare option gekozen is. Ik heb nu een eigen gemaakte methode geschreven maar dat moet makkelijker kunnen volgens mij. Code:
- (BOOL)hasCompareOption:(NSInteger)compareOption inCompareOptions:(NSStringCompareOptions)compareOptions { if (compareOption < 0) return NO; NSInteger currentCompareOption = NSForcedOrderingSearch; while (currentCompareOption != 0) { if ((compareOptions - currentCompareOption) == compareOption) { return YES; } currentCompareOption = currentCompareOption / 2; } return NO; } |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Voor je NSRange kan je NSRangeFromString gebruiken, die scant de string voor twee getallen welke ie dan gebruikt als location en length.
Hoe je weet of ie met niks gevuld is? NSRange is een struct, en geen class, dus je moet zelf je objecten altijd initialiseren. Zet er bijvoorbeeld -1 in de waarden, dan kan je daarop checken of ie 'leeg' is. Je compare vraag weet ik geen antwoord op. Laatst gewijzigd door Whacko; 12-06-09 om 11:28. |
|
|||
|
|||
Ja dacht ik al dat doe ik nu ook met aRange.location = NSNotFound.
Bedankt voor je hulp in ieder geval. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
vraag | MCMRTN | iPhone algemeen | 3 | 16-06-10 17:04 |
Vraag | pipo-1998 | Archief | 4 | 18-09-09 21:02 |
vraag over 2.2 | moparj | Archief | 1 | 06-10-08 21:31 |
vraag | graafw. | Archief | 1 | 28-04-08 17:29 |
vraag!!! | Timp | Archief | 8 | 23-01-08 20:22 |
|
|