Categorieën app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zoek een (kleine) app waarin categorieën staan (Bijvoorbeeld: Bloemen) je klikt op een bloem soort (Bijvoorbeeld: Roos) vervolgens staat er een lijstje met ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Categorieën app
Hallo,
Ik zoek een (kleine) app waarin categorieën staan (Bijvoorbeeld: Bloemen) je klikt op een bloem soort (Bijvoorbeeld: Roos) vervolgens staat er een lijstje met rozen en als je weer op die roos klikt krijg je informatie over die roos. bestaat er zoiets of kan iemand het (tegen vergoeding) maken. Het liefst in een .plist file dat ik dan kan aanpassen. Ik hoop dan iemand mij kan helpen ik heb het heel hard nodig. Bedankt! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Beter is om een sqlite3 database te gebruiken, die kan je ook makkelijk aanpassen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb nog geen ervaring met het inbouwen van sqLite |
|
|||
|
|||
Code:
static int MyCallback(void *context, int count, char **values, char **columns) { NSMutableArray *names = (NSMutableArray *)context; for (int i=0; i < count; i++) { const char *nameCString = values[i]; [names addObject:[NSString stringWithUTF8String:nameCString]]; } return SQLITE_OK; } - (void)loadNamesFromDatabase { NSString *file = [[NSBundle mainBundle] pathForResource:@"names" ofType:@"db"]; sqlite3 *database = NULL; if (sqlite3_open([file UTF8String], &database) == SQLITE_OK) { sqlite3_exec(database, "select name from person", MyCallback, names, NULL); } sqlite3_close(database); } Laatst gewijzigd door Matisse; 12-07-09 om 14:18. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik snap niet helemaal hoe ik dit moet inbouwen. |
|
|||
|
|||
http://www.stanford.edu/class/cs193p...eTableView.zip
Dat zou je toch al in de buurt moeten brengen. |
|
|||
|
|||
En hoe pas is bv: names.db aan?
|
|
|||
|
|||
Ik zou CoreData Api gebruiken.. is even uitzoeken hoe het werkt, maar dan heb je ook wat.
|
|||
|
|||
In Terminal tik je
Code:
sqlite3 names.db CoreData is sinds 3.0 idd wel een andere/betere oplossing, moet je zelf geen mapping doen van database naar class instances. |
|
||||
|
||||
Ik heb het gevoel dat je Dreissen eerst een les in Objective-C en de iPhone SDK moet geven.
|
|
|||
|
|||
Heb het al gevonden!
Bedankt! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store | klaverentwee | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 10-01-11 20:18 |
Categorieen van contacten en exchange | vdbee | iTunes | 0 | 01-08-10 12:29 |
categorieën synchroniseren contactpersonen outlook | mees | iTunes | 7 | 22-01-09 17:21 |
3G : eindelijk categorieën ? | Bartje | iTunes | 3 | 13-06-08 19:18 |
|
|