UITextField "in" UITableView discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie vaak applicaties waarbij je tekst kunt invoeren in een UITableView(Cell). Niet alleen tekst, er zitten soms ook UISwitches in verwerkt... Hoe maak ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
UITextField "in" UITableView
Ik zie vaak applicaties waarbij je tekst kunt invoeren in een UITableView(Cell). Niet alleen tekst, er zitten soms ook UISwitches in verwerkt...
Hoe maak ik zoiets? Voorbeeld in de bijlage. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Elke cell van een uitableview kun je vullen met een andere view.
Wat je dus kan doen is bijvoorbeeld een UITextview toevoegen aan een tijdelijke view en deze dan toevoegen aan de table cell |
|
||||
|
||||
je kan gewoon een UITextField als accessoryView zetten van de cell of als subview toevoegen aan de contentView : )
|
|
|||
|
|||
Of... je kan je eigen custom UITableViewCell maken met alle UIView elementen die je maar wilt.
|
|
||||
|
||||
In de meeste gevallen is het niet nodig, tenzij je de cellen op meerdere plekken gaat herbruiken of de layout enorm customized. voor alleen een tekst veld vind ik het een beetje overkill. 'Composition over inheritance' is een veel gebruikt pattern door heel Cocoa
overigens zou je in een subclass ook het textfield aan de contentView toevoegen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
"Geen Service" "herstel vereist" melding | Martijnvdberge | iPhone algemeen | 13 | 24-01-11 13:59 |
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 | iPhony | Archief | 0 | 18-12-09 20:28 |
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" | vvv91 | Jailbreak apps en thema's | 10 | 20-12-08 14:25 |
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet | Celf | iPhone Apps | 1 | 14-10-08 20:50 |
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" | SuperDutch | iPhone algemeen | 11 | 07-01-08 15:13 |
|
|