Eerste XML App discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ja ik heb gezocht en kon het niet vinden. Ik had een idee voor een app, en dat moest data uit een database halen, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Eerste XML App
Hoi, ja ik heb gezocht en kon het niet vinden.
Ik had een idee voor een app, en dat moest data uit een database halen, dat is gelukt, misschien wel met een omweg, maar daar doet het nu niet toe, het werkt en daar gaat het om. Ik heb data in een database staan, die zet ik met een script om naar een xml file, en die leest mijn iphone heel netjes. Nu vroeg ik me af of het mogelijk was, om ook via de Applicatie zelf data toe te voegen (die de app dan upload naar de database) Zoja, hoe? Greetz, |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
je zou een php scriptje kunnen aanroepen om gegeven in de database te zetten?
|
||||
|
||||
Misschien kan de Twitter API een inspiratiebron zijn?
Twitterclients lezen & schrijven in feite ook een soort database...
|
|||
|
|||
Citaat:
het zelfde princiepe als een registreer systeem zegmaar. iemand een idee? Greetz |
|
||||
|
||||
Je kan via PHP een GET of POST systeem aanmaken, en die gewoon aanroepen vanaf je applicatie. In het PHP script doe je gewoon met de data wat je maar wilt
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Greetz en alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
Eerst maak je een IBAction aan in je .h, daarna koppel je hem aan je button in Interface Builder. Dan kan je in je .m doen wat je wilt
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
zou er iemand (of is er ergens) een voorbeeldje kunnen maken? Ik zou dit zeer op prijs stellen. Greetz, |
|
||||
|
||||
Het voorbeeld staat gewoon op die site die Tim14ww gaf.
|
|
|||
|
|||
Kijk eens naar de NSData-objects (dataWithContentsOfURL) of naar de NSURLRequest-objects.
(gewoon Googlen) |
|
|||
|
|||
Citaat:
ja daar staat dit: Code:
ASIFormDataRequest *request = [[[ASIFormDataRequest alloc] initWithURL:url] autorelease]; [request setPostValue:@"Ben" forKey:@"first_name"]; [request setPostValue:@"Copsey" forKey:@"last_name"]; [request setFile:@"/Users/ben/Desktop/ben.jpg" forKey:@"photo"]; Er staat nog een link op die website, Link Maar daar snap ik al helemaal niets van kan iemand me op het goede spoor zetten? Greetz, |
|
||||
|
||||
Dat bedoelde ik, ja. Sorry
Als je zelfs met de documentatie niet overweg kan, denk ik dat je met iets simpelers moet beginnen te oefenen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik kom stukje bij beetje verder, ik ben nu zover dat ik iets heb in de trent van;
[NSString stringWithFormat "http://www.mijnsite.nl/blab.php?a=%@&b=%@ etc etc. Nu is de vraag, hoe krijg ik mijn variable (dus wat de gebruiker invult in een tekstveld) in die link, en wat is de post methode ervan? Greetz. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op je eerste vraag... Je weet toch wel wat het verschil tussen GEt en POST is he? |
|
|||
|
|||
Citaat:
sorry het verkeerde gecopy pasted. Code:
- (IBAction)submit { NSString *post = @"key1=val1&key2=val2"; NSData *postData = [post dataUsingEncoding:NSASCIIStringEncoding allowLossyConversion:YES]; NSString *postLength = [NSString stringWithFormat:@"%d", [postData length]]; NSMutableURLRequest *request = [[[NSMutableURLRequest alloc] init] autorelease]; [request setURL:[NSURL URLWithString:@"http://www.timvanbeers.nl/blabla.php"]]; [request setHTTPMethod:@"POST"]; [request setValue:postLength forHTTPHeaderField:@"Content-Length"]; [request setValue:@"application/x-www-form-urlencoded" forHTTPHeaderField:@"Content-Type"]; [request setHTTPBody:postData]; NSURLConnection *conn=[[NSURLConnection alloc] initWithRequest:request delegate:self]; if (conn) { NSLog(@"Gelukt!"); } else { // inform the user that the download could not be made } greetz |
|
||||
|
||||
dan vraag je de waardes van de textfields op en die zet je in een variabele en dan voeg je die variabele in de url..
Heb je wel wat ervaring met objective-c? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe vraag ik die waardes op, want het is niet zo verschrikkelijk moeilijk neem ik aan.. Greetz, |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
XML Parser | Dreissen | Ontwikkelen voor iOS | 5 | 17-11-10 16:24 |
xml uitlezen probleempje | vivendi | Ontwikkelen voor iOS | 1 | 23-09-10 19:17 |
XML Parsing | markvwijnen | Ontwikkelen voor iOS | 5 | 13-08-09 22:23 |
.xml op iphone | Maximilius | Archief | 1 | 12-12-08 21:23 |
|
|