//

iPhone simulator: grijs scherm en niets anders

iPhone simulator: grijs scherm en niets anders discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Kan hier op google weinig over vinden en opnieuw installeren heeft ook geen nut gehad. Ik ben dus van plan iPhone apps te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-09-09, 23:08
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Question iPhone simulator: grijs scherm en niets anders

Beste mensen,

Kan hier op google weinig over vinden en opnieuw installeren heeft ook geen nut gehad. Ik ben dus van plan iPhone apps te gaan ontwikkelen voor de iPhone en heb dus de SDK gedownload en geïnstalleerd. Nou werkt X-code en bijv. Interface builder perfect... maar wanneer ik iPhone simulator op start zie ik een grijs scherm en niets anders. De balk bovenaan is niet zichtbaar en wat ik ook klik, het scherm binnen in de iphone blijft grijs. Dit ligt niet aan mijn app, aangezien het ook gebeurd als ik gewoon de simulator opstart. Nou wordt het wel moeilijk apps bouwen als ik ze niet af en toe kan testen en ik zie dan ook erg graag deze simulator werken.

Ik moet even iets eerlijk bekennen, ik draai nu een hackingt0sh en geen officiele mac dus... hier heb ik helaas op dit moment het geld niet voor, ga dit wel zo snel mogelijk kopen! Maar mijn vraag is dus denken jullie dat het hier iets te maken heeft (draai voodoo kernel), of met de videokaart (HD 4850), of is het iets in Xcode/iPhone simulator.

Please reageer, ook al is het misschien een stom idee, op andere forums heb ik namelijk weinig tot geen reacties.. niemand lijkt dit te weten. En een antwoord als... koop dan een Mac hoef ik ook niet, zou wel willen maar helaas kost dat dus wel wat!

Alvast bedankt!

Groeten,

Fabian
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-09, 11:10
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

kan er inderdaad mee te maken hebben dat je kernel gepatched is. ik kan verder ook niet vertellen hoe je het kan verhelpen ofzo.

Enige tip die ik je kan geven is als je een hackintosh bouwt is om zoveel mogelijk hardware te gebruiken die weinig tot geen patches nodig heeft. En dan gaat het met name om kernel patches voor processor en moederbord. als ie die al goed herkent dan maakt de rest niet veel meer uit. Ik bedoel, zonder bluetooth support of soundcard kan je je nog redelijk redden.

Draai je trouwens op een AMD of Intel?
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 16-09-09, 15:42
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
kan er inderdaad mee te maken hebben dat je kernel gepatched is. ik kan verder ook niet vertellen hoe je het kan verhelpen ofzo.

Enige tip die ik je kan geven is als je een hackintosh bouwt is om zoveel mogelijk hardware te gebruiken die weinig tot geen patches nodig heeft. En dan gaat het met name om kernel patches voor processor en moederbord. als ie die al goed herkent dan maakt de rest niet veel meer uit. Ik bedoel, zonder bluetooth support of soundcard kan je je nog redelijk redden.

Draai je trouwens op een AMD of Intel?
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik weet dat ik beter een hackintosh kan gebruiken waarin de meeste hardware al standaard is ondersteund, maar ik heb dit gewoon op mijn Windows PC geprobeerd en heb alle drivers kunnen vinden en was hier dus wel tevreden mee.
Dit zijn de specificaties van mijn computer:

AMD Athlon 64 X2 6000+, 3Ghz.
Asus M2N-SLI Deluxe
2 GB corsair geheugen @ 400Mhz.
Ati Radeon HD 4850 512MB videokaart.
1.5 TB Samsung spinpoint HDD
500 GB Samsung spinpoint HDD

Nou weet ik dat er staat dat Xcode eigenlijk voor Intel en PowerPC's is, maar ik heb het gewoon kunnen installeren en met Xcode zelf gaat alles prima. 1 dingetje is wel, wanneer ik in de SDK ipv debug mode Release selecteer crashed Xcode, ook nadat ik het opnieuw heb geïnstalleerd.

Vind dit wel erg jammer, heb namelijk op het moment echt geen geld om ff een Mac aan te schaffen of een volledige compatible hackintosh te maken, maar wil wel erg graag aan de slag met die SDK!

Dus, heb je een idee hoe je me verder kan helpen, zeg het alstjeblieft!
  #4  
Oud 16-09-09, 16:44
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Is het niet zo dat bepaalde applicaties speciale instructies gebruiken? Ik vermoed dat je die dan zou moeten patchen. Kijk eens of je daar iets over kunt vinden.

wat je misschien eens zou kunnen proberen. Maar weet niet of dat mogelijk is.
Bij snow leopard krijg je nu XCode 3.2 deze is geupgrade voor 64 bit processoren als ik het goed heb. Misschien dat die het wel doet. Als je em kunt vinden.
  #5  
Oud 16-09-09, 17:06
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Is het niet zo dat bepaalde applicaties speciale instructies gebruiken? Ik vermoed dat je die dan zou moeten patchen. Kijk eens of je daar iets over kunt vinden.

wat je misschien eens zou kunnen proberen. Maar weet niet of dat mogelijk is.
Bij snow leopard krijg je nu XCode 3.2 deze is geupgrade voor 64 bit processoren als ik het goed heb. Misschien dat die het wel doet. Als je em kunt vinden.
Heb deze idd wel zien staan, ben nu niet thuis, zal het gelijk proberen als ik thuis ben. Bedankt voor je reactie iig!

Hmm zoals ik al dacht zit er dus een check op en is ie alleen te installeren op 10.6.0 dus... dit gaat hem ook niet worden, nog andere ideeën?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-09-09 om 20:00. Reden: samenvoegen
  #6  
Oud 16-09-09, 19:36
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Als je de iPhone simulator opstart en in de menubalk naar iPhone-simulator > Stel inhoud en instellingen opnieuw in gaat, doet hij het dan wel?
  #7  
Oud 16-09-09, 19:59
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Als je de iPhone simulator opstart en in de menubalk naar iPhone-simulator > Stel inhoud en instellingen opnieuw in gaat, doet hij het dan wel?
Had dit inderdaad al geprobeerd, helaas ook niet de oplossing . Misschien moet ik maar eens proberen SL werkend te krijgen.. ook al zal dat moeilijk worden. Misschien doet ie het dan wel...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grijs scherm Safari rlamers iPhone algemeen 3 09-05-10 09:18
iPhone zwart/grijs scherm BadDuck iPhone algemeen 0 07-02-10 23:45
grijs scherm bij opladen Mr Cesc iPhone algemeen 3 12-04-09 17:27
Iphone scherm, anders dan met vingers c.q. huid Diablerets Chat en geruchten 10 02-02-08 21:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.