//

Programmeern00b

Programmeern00b discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allen, Zoals de titel mij al enigszins heeft voorgesteld, ben ik aardig nieuw in het programmeren. Ik wil me er toch in verdiepen, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-09, 20:49
regtuRz regtuRz is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 19
Standaard Programmeern00b

Hoi allen,

Zoals de titel mij al enigszins heeft voorgesteld, ben ik aardig nieuw in het programmeren. Ik wil me er toch in verdiepen, maar voordat ik uberhaupt al kan beginnen loop ik al vast.

Ik heb de iPhone SDK voor Snow Leopard gedownload, en vervolgens krijg ik een (redelijk grote) installatie van 4,nogwat GB. Deze helemaal doorlopen, maar ik kan de programma's nergens vinden (bijv. Xcode en Dashcode e.d.). Deze staan wel in een aparte map in het DMG bestand, "Packages". Dit zijn er echter een heleboel.

Moet ik deze allemaal ook nog apart installeren, naast het iPhone SDK? En zo ja, waarvoor is die hele SDK dan bedoeld?

Ik hoop dat iemand het even in jip en janneke taal kan uitleggen voor deze noob...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-09, 21:05
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Het hoort vrij eenvoudig te zijn, naar mijn ervaring was het idd een heel groot bestand downloaden van in de 4 nog wat Gb, dacht een .DMG. Die heeft een nette installatie en aan het einde krijg je een mooi groen vinkje dat alles is gelukt.

Je kan spotlight gebruiken of de applicaties echt niet ergens op je computer staat, in mijn geval kan je ze vinden bij:
Macintosh HD -> Developer -> Applications
  #3  
Oud 29-09-09, 23:14
regtuRz regtuRz is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markvwijnen Bekijk bericht
Het hoort vrij eenvoudig te zijn, naar mijn ervaring was het idd een heel groot bestand downloaden van in de 4 nog wat Gb, dacht een .DMG. Die heeft een nette installatie en aan het einde krijg je een mooi groen vinkje dat alles is gelukt.

Je kan spotlight gebruiken of de applicaties echt niet ergens op je computer staat, in mijn geval kan je ze vinden bij:
Macintosh HD -> Developer -> Applications
Heb het gevonden! Via spotlight kan je de applicaties bij mij overigens niet vinden, dat vind ik wel vreemd, maar ze staan inderdaad onder Macintosh HD -> Developer! Perfect

Had zelf alleen maar in de Finder onder Applications gekeken. Dank je wel!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.