//

AV in

AV in discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou heel graag mijn iPhone als monitor bij filmopnames willen gebruiken vanwege de scherpte van het scherm en het kleine formaat. Weet iemand of, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-09-09, 10:07
bartnop bartnop is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard AV in

Ik zou heel graag mijn iPhone als monitor bij filmopnames willen gebruiken vanwege de scherpte van het scherm en het kleine formaat.

Weet iemand of, en zo ja hoe je de iPhone/iPod Touch, dat mogelijk is?

Als het niet kan zou er dan een app te maken zijn die dit wel mogelijk maakt. Er zijn veel mensen die dit graag zouden willen.


Bart.

Laatst gewijzigd door bartnop; 30-09-09 om 10:11.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-09, 11:44
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Met standaard kabeltjes en zonder speciale app gaat het niet lukken.

Ik denk zelfs dat het helemaal niet mogelijk is.

Een mogelijkheid die ik zelf zie is om de microfoon aansluiting van de headphone te gebruiken en daar met een speciaal protocol de video overheen te sturen. Echter heb je dan ook nog iets van hardware nodig die jouw video signaal omvormt naar geluid dat de iphone dan kan verwerken.

Ik heb hier zelf geen verstand van dus kan dit niet bouwen. Dat je data over de microfoon poort kunt sturen is bewezen met een contact sharing app. weet alleen de naam niet meer.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 05-10-09, 15:08
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Nu ik er over nadenk. Vanaf 3.0 is er ook het Accessory Framework. Hoef je dus niks met de mic te doen. Maar hoe dan ook zul je wel wat hardware moeten bouwen om de verbinding tussen camera en iPhone te doen.
  #4  
Oud 11-10-09, 10:31
bartnop bartnop is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Nu ik er over nadenk. Vanaf 3.0 is er ook het Accessory Framework. Hoef je dus niks met de mic te doen. Maar hoe dan ook zul je wel wat hardware moeten bouwen om de verbinding tussen camera en iPhone te doen.
Kun je me iets meer hierover vertellen? Hardware is geen probleem, software wordt ik nerveus van.
  #5  
Oud 12-10-09, 13:13
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Nou ja, er is nu een API beschikbaar waarmee je dus je eigen accessoires kunt verbinden met de iPhone. Via Bluetooth of de dock-connector. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, dus kan je niet zeggen of het makkelijk te doen is.
  #6  
Oud 12-10-09, 18:37
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Je moet gewoon op Apple's developer site kijken, dan kom je er wel uit denk ik
  #7  
Oud 14-10-09, 19:10
bartnop bartnop is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Nou ja, er is nu een API beschikbaar waarmee je dus je eigen accessoires kunt verbinden met de iPhone. Via Bluetooth of de dock-connector. Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, dus kan je niet zeggen of het makkelijk te doen is.
Weet jij hoe die API heet? Of waar te vinden?
  #8  
Oud 15-10-09, 13:23
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

iPhone Dev Center: External Accessory Framework Reference
  #9  
Oud 18-11-09, 21:55
bartnop bartnop is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 13
Standaard

Hier kom ik dus echt niet uit. Is er iemand die zich hierop wil storten? Ik weet dat er erg veel vraag naar is. Ik ken zoveel mensen die graag zo'n app en eventueel hardware willen kopen. En dat hoeft dan echt geen 0,79 euro te kosten.
  #10  
Oud 19-11-09, 01:00
blaaat blaaat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik vraag me af of iPhone überhaupt krachtig genoeg is om een analoog signaal digitaal te maken en te laten zien in real-time. Sommige video kaarten voor je pc zijn al behoorlijk groot en hebben dan eigen hardware om het beeld te encoden naar iets met weinig bandwidth zodat het naar je computer kan. Dus zonder er een speciaal apparaat aan te hangen wat het beeld prepareert voor iPhone zie ik dit niet gebeuren.
  #11  
Oud 19-11-09, 10:59
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

@blaaat, je hoeft natuurlijk geen "ruw materiaal" over de lijn te sturen. Aangezien je al een acessoire moet maken, kan je daar ook al een encoding chip opzetten, die inkomend beeld direct omzet naar bijvoorbeel mp4. kan de iphone het ook gelijk afspelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:38.